Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Synsing rundt produksjon og levering av Model S til Norge

Startet av Cato76, onsdag 20. mars 2013, klokken 14:13

« forrige - neste »

TS

Sitat fra: kimlillebo på torsdag 06. juni 2013, klokken 18:26
Sitat fra: RSandven på torsdag 06. juni 2013, klokken 18:16
Moro hvis de sier det kommer Adaptive Cruise og Lane Assist da, Kim!

Var dette noe som blir standard, eller en ekstra pakke, fikk du noe inntrykk av det?
Dette var noe som definitivt skulle bli standard.
Har hørt mye rykter, samt sett videoen som viser service menyen. Men det er deilig å få dette bekreftet. Litt overaskende att han sa at dette har jo blitt bekreftet, men jeg har ikke fått med meg dette. Kanskje var det en forsnakkelse :-P
Uansett er jeg en gla fisk i dag ;-)

K.

Dersom dette stemmer er det virkelig håp for Teslas fremtid ved at de uten ekstra kostnad legger inn typiske Premium pakker som standard . ( Dvs noe man får på alle andre biler til 500k+ )
Det er langsiktig strategi. For min del betyr det i så fall Finalize ...Noe jeg har utsatt på grunn av dette og offentliggjøring av kollisjonstest (skal vist også skje snart..)
Ps. Da blir det nye speil også, forhåpentligvis innfellbare med blinklys ...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

ebbrey

Dette er noe jeg egentlig ville vente på selv. Jeg bare håper de ettermonterer dette på biler de leverer i år, slik at man ikke blir låst ute for å bestille tidlig.

Virker som de er utsatt EU produksjonen litt, håper dette har med endelige justeringer av ny standard bil å gjøre.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

kimlillebo

Sitat fra: TS på lørdag 08. juni 2013, klokken 00:34
Sitat fra: kimlillebo på torsdag 06. juni 2013, klokken 18:26
Sitat fra: RSandven på torsdag 06. juni 2013, klokken 18:16
Moro hvis de sier det kommer Adaptive Cruise og Lane Assist da, Kim!

Var dette noe som blir standard, eller en ekstra pakke, fikk du noe inntrykk av det?
Dette var noe som definitivt skulle bli standard.
Har hørt mye rykter, samt sett videoen som viser service menyen. Men det er deilig å få dette bekreftet. Litt overaskende att han sa at dette har jo blitt bekreftet, men jeg har ikke fått med meg dette. Kanskje var det en forsnakkelse :-P
Uansett er jeg en gla fisk i dag ;-)

K.

Ps. Da blir det nye speil også, forhåpentligvis innfellbare med blinklys ...

Hvorfor blir det nye speil?
Selv om selve speilene er faste så kan du justere speilplaten inni. Når jeg satte bilen i revers så endret speilet seg på høyresiden slik jeg skulle se fortauskant OSV.

K.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Andrewas

Sitat fra: Oreo på fredag 07. juni 2013, klokken 21:57
Det var dette som var min konklusjon/antagelse da jeg diskuterte med meg selv om det var verdt å sette meg på venteliste for en Sig eller ikke.
Men Sig er vel mer enn 9000 dyrere enn tilsvarende produksjonsmodell med det meste av extras?
Det avhenger av hva du ellers ville tatt med i en P-bil. F.eks. med alle pakker - og med pearl white lakk så er forskjellen ca 9000.

På tide de slenger med noen ting fra teslastore, f.eks. "opportunity console" eller rabatt på vinterhjulene eller?  Hva ville dere andre Sig'er hatt?

Sig #174 (kvitteringsnr ...0056)
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Muffinman

Enig at Signature-pillen framstår som bra sur og trenger betydelige mengder med sukker for at disse kundene skal ha nok igjen for merkostnad/rentefritt lån til Tesla. De burde i det minste slengt med vinterdekkene kostnadsfritt.

TS

Sitat fra: kimlillebo på lørdag 08. juni 2013, klokken 07:49
Sitat fra: TS på lørdag 08. juni 2013, klokken 00:34
Sitat fra: kimlillebo på torsdag 06. juni 2013, klokken 18:26
Sitat fra: RSandven på torsdag 06. juni 2013, klokken 18:16
Moro hvis de sier det kommer Adaptive Cruise og Lane Assist da, Kim!

Var dette noe som blir standard, eller en ekstra pakke, fikk du noe inntrykk av det?
Dette var noe som definitivt skulle bli standard.
Har hørt mye rykter, samt sett videoen som viser service menyen. Men det er deilig å få dette bekreftet. Litt overaskende att han sa at dette har jo blitt bekreftet, men jeg har ikke fått med meg dette. Kanskje var det en forsnakkelse :-P
Uansett er jeg en gla fisk i dag ;-)

K.

Ps. Da blir det nye speil også, forhåpentligvis innfellbare med blinklys ...

Hvorfor blir det nye speil?

En liten korrigering av min kommentar. Lane Assist benytter kanskje oftest et 40graders kamera i frontruten, men jeg har også hørt om (Toyota ) med det i sidespeilene. Mulig det kun gjelder "blindspot Assist"
Mulig nye speil kun er ønsketenkning fra min side , da jeg mener de på S tilhører forrige årtusen med tanke på funksjon (ikke innfellbare , ikke oppvarmede (?) , ikke blinklys ...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Milzit

Hvis man skal tro info som har kommet fra de norske Tesla-ansatte i det siste i følge forumet her:
-Lane Assist med nye speil kommer snart
-Adaptive Cruise kommer
-Profilen følger nå nøkkelen har kommet
-Navigon-biten tar nå hensyn til Google Traffic (ikke bare Google Maps) har kommet

Stemmer dette er jo det kjempebra, men jeg er skeptisk siden det ikke har vært noe om dette i det hele tatt på TMC eller andre steder.

toS

Sitat fra: Milzit på søndag 09. juni 2013, klokken 09:02
Hvis man skal tro info som har kommet fra de norske Tesla-ansatte i det siste i følge forumet her:
-Lane Assist med nye speil kommer snart
-Adaptive Cruise kommer
-Profilen følger nå nøkkelen har kommet
-Navigon-biten tar nå hensyn til Google Traffic (ikke bare Google Maps) har kommet

Stemmer dette er jo det kjempebra, men jeg er skeptisk siden det ikke har vært noe om dette i det hele tatt på TMC eller andre steder.
TMC ligger vel etter oss på dette temaet, da det er de europeiske bilene som blir oppgradert først med tanke på nye pakker og utstyr. Ingen i USA som er blitt tilbudt hverken disse eller de andre oppgraderingene ennå så vidt jeg vet? (Options for Europe)

OleJA

Utfra rapporter på TMC forumet, (under 'Delivery') så ser det ut til at Tesla er i full gang med den vanlige inspurten med å produsere flest mulig biler før kvartalslutt. Utfra at svært mange ser ut til å ha levering helt i slutten av juni / start av juli, så tviler jeg på at det er planlagt produksjon av EU biler de første 2-3 ukene  :-\ Kanskje ser vi EU-oppstart helt i slutten juni?

Har dessverre sett dette litt for mange ganger i andre sammenheng: Ofte vil aksjemarkedest kortsiktige krav om gode kvartalksregnskap trumfe igjennom uoptimale valg. Tror det nå er en stor sjanse for at enten så blir det ikke levert EU biler i juli i det hele tatt, eller så må Tesla sende de første bilene med flyfrakt. Begge deler vil koste Tesla omdømme, evt cash.

Andrewas

EU bilene kommer m tog over USA og båt derfra og hit. Utlevering til kunder i Norge i August og utover.

Akkurat fått endret min fra Sig P85 til Sig P85+. Det holdt akkurat, enda ikke for sent.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

MR Tesla

Gratulerer med p+ Andrewas- hvordan vet du at de settes på tog?

Sveinal

Sitat fra: Andrewas på mandag 10. juni 2013, klokken 15:43
EU bilene kommer m tog over USA og båt derfra og hit. Utlevering til kunder i Norge i August og utover.

Akkurat fått endret min fra Sig P85 til Sig P85+. Det holdt akkurat, enda ikke for sent.

Lurer da på mye. Båt fra ytterste østre spiss, og båt til Oslo?
Eller fra Lakene til Oslo?
Hva blir transporttiden på hver delstrekning og totalt?
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

ducktolate

En hos Tesla Trondheim sa han regnet med roll on roll off båt, ro-ro, med rundt 2000 model S.
Tror ikke svaret var verifisert med Tesla sentralt, et vil i så fall si endel venting for de som skulle fått bil tidlig. Og stikk i strid med hva Alex fra California sa under åpningen i Trondheim. Han sa det ble kontainer frakt.

så kan vi vel bare fortsette å lure...

OleJA

Tror stort sett vi har vært igjennom alle transportmuligheter utenom brevdue nå ;D

Ingebrigt


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA