Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Synsing rundt produksjon og levering av Model S til Norge

Startet av Cato76, onsdag 20. mars 2013, klokken 14:13

« forrige - neste »

RSandven

Moro hvis de sier det kommer Adaptive Cruise og Lane Assist da, Kim!

Var dette noe som blir standard, eller en ekstra pakke, fikk du noe inntrykk av det?
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

kimlillebo

Sitat fra: RSandven på torsdag 06. juni 2013, klokken 18:16
Moro hvis de sier det kommer Adaptive Cruise og Lane Assist da, Kim!

Var dette noe som blir standard, eller en ekstra pakke, fikk du noe inntrykk av det?
Dette var noe som definitivt skulle bli standard.
Har hørt mye rykter, samt sett videoen som viser service menyen. Men det er deilig å få dette bekreftet. Litt overaskende att han sa at dette har jo blitt bekreftet, men jeg har ikke fått med meg dette. Kanskje var det en forsnakkelse :-P
Uansett er jeg en gla fisk i dag ;-)

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

ebbrey

11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Milzit

Hvis det stemmer er jo det utrolig bra, men etter hva jeg har hørt så får de Tesla-ansatte kun vite ting rett før lansering... Jeg har ikke lest at dette har blitt bekreftet ifra andre holdt, bortsett fra speskulasjoner siden valgene ble oppdaget i service-menyen. Men det kan like gjerne ha ligget der hele tiden, men at disse funksjonene ble droppert.

Wenche

Sitat fra: OleJA på onsdag 05. juni 2013, klokken 23:21
Sitat fra: Epleskreller på onsdag 05. juni 2013, klokken 22:56
Sitat fra: OleJA på onsdag 05. juni 2013, klokken 21:21
Tesla skal ha en ny kunngjøring 20. Juni. Dette er eksakt et år etter første TMS ble levert til kunde. Kan det tenkes at denne kunngjøringen er utrulling av EU Sig#1?

Fra i går:
Q: You recently tweeted about that it may take less time charging a Model S would take actually less time than filling a tank of gas. Is the recent announcement that it is 20 minutes. Is that it now?
Elon: No. That is not it. That is not it. I would say, you should... I mentioned there will be an announcement on June 20th, in fact, not an announcement, but a demonstration. Live demonstration.

Oj, da må det være avduking av EU version med live demo av den nye 3 faseladerene som lader 'faster than filling a tank of gas' ;)
Leser om batteriferga i Ap s12, 150-200 kWh lades opp på 10 min! Da burde det være mulig å lade en Tesla på 5 min, eller hur?
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016



kimlillebo

Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

FThorsen

Sitat fra: leafster på fredag 07. juni 2013, klokken 00:23
Spottet på Høvik i dag.

Aaargh. Dette irriterer meg. Har bodd på høvik i over 10 år, men klarer ikke skjønne hvor på Høvik dette er  >:(
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

D.O

Sitat fra: Wenche på torsdag 06. juni 2013, klokken 20:24
Sitat fra: OleJA på onsdag 05. juni 2013, klokken 23:21
Sitat fra: Epleskreller på onsdag 05. juni 2013, klokken 22:56
Sitat fra: OleJA på onsdag 05. juni 2013, klokken 21:21
Tesla skal ha en ny kunngjøring 20. Juni. Dette er eksakt et år etter første TMS ble levert til kunde. Kan det tenkes at denne kunngjøringen er utrulling av EU Sig#1?

Fra i går:
Q: You recently tweeted about that it may take less time charging a Model S would take actually less time than filling a tank of gas. Is the recent announcement that it is 20 minutes. Is that it now?
Elon: No. That is not it. That is not it. I would say, you should... I mentioned there will be an announcement on June 20th, in fact, not an announcement, but a demonstration. Live demonstration.

Oj, da må det være avduking av EU version med live demo av den nye 3 faseladerene som lader 'faster than filling a tank of gas' ;)
Leser om batteriferga i Ap s12, 150-200 kWh lades opp på 10 min! Da burde det være mulig å lade en Tesla på 5 min, eller hur?
http://www.greencarcongress.com/2013/05/abb-20130531.html
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

PAS


Har nå fått epost svar fra min kontakt i TESLA:

"Da har vi fått en liten oppdatering på leveransen, vi vil nå starte leveransen av Signatur-bilene i slutten av Juli slik at jeg ser for meg at du kan få bilen din i begynnelsen av August. Ca. 30 dager før bilen din blir levert vil du bli kontaktet av en av våre leveringsspesialister som vil informere nærmere rudt leveransen."

Hadde tenkt å kose meg med Teslaen på ferietur, men planlagt road trip medio juli går i vasken. Egentlig har jeg ikke fått noe særlig igjen for å låne 230 K ti tesla i mars 2011. Levering bare 1-2   uker før Pmodellene og en særegen rødfarve, som da koster meg 70K
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Andrewas

Samme her. Har også lånt ut 30K EUR til Tesla siden januar 2012 og ender opp med en bil som jeg kunne fått helt lik for ca 9000 kr mindre mot å vente 1-2 uker ekstra. Det er dyre uker. Om en bil er Signature eller ikke ser ikke ut til å få stort å si senere.

Sukk - føler meg lurt. Håper de tar til vettet og innser at i Europa er det så liten tidsforskjell mellom Sig og P at de burde legge med noen goodies for å gjøre dealen bedre.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Oreo

Det var dette som var min konklusjon/antagelse da jeg diskuterte med meg selv om det var verdt å sette meg på venteliste for en Sig eller ikke.
Men Sig er vel mer enn 9000 dyrere enn tilsvarende produksjonsmodell med det meste av extras?
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

leafster

Sitat fra: fthorsen på fredag 07. juni 2013, klokken 12:07
Sitat fra: leafster på fredag 07. juni 2013, klokken 00:23
Spottet på Høvik i dag.

Aaargh. Dette irriterer meg. Har bodd på høvik i over 10 år, men klarer ikke skjønne hvor på Høvik dette er  >:(

Hehe. Da kan jeg fortelle deg at det er på Sandviksveien. Teslaen svingte til venstre og inn på Hestenga sekunder etter jeg tok bildet.

Milzit

Sitat fra: PAS på fredag 07. juni 2013, klokken 16:42

Har nå fått epost svar fra min kontakt i TESLA:

"Da har vi fått en liten oppdatering på leveransen, vi vil nå starte leveransen av Signatur-bilene i slutten av Juli slik at jeg ser for meg at du kan få bilen din i begynnelsen av August. Ca. 30 dager før bilen din blir levert vil du bli kontaktet av en av våre leveringsspesialister som vil informere nærmere rudt leveransen."

Hadde tenkt å kose meg med Teslaen på ferietur, men planlagt road trip medio juli går i vasken. Egentlig har jeg ikke fått noe særlig igjen for å låne 230 K ti tesla i mars 2011. Levering bare 1-2   uker før Pmodellene og en særegen rødfarve, som da koster meg 70K
Det var vel som forventet...siden ingen har sett noen sig biler på fabrikken eller vi har hørt noe mer om EU-modellen. :-\

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA