Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Synsing rundt produksjon og levering av Model S til Norge

Startet av Cato76, onsdag 20. mars 2013, klokken 14:13

« forrige - neste »

toppi

Prøvekjørte igjen på fredag, og like gøy som sist  :)

Representanten fra Tesla mente bestemt (uten å garantere noe) at jeg hadde min model S i løpet av August.   ;D
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Øyvind.h

Noen som vet om bilen står utstilt på lørdager (i dag), eller om folk prøvekjører i dag også? Kunne tenke meg å stikke innom for å teste barnesete/hundebur :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Stig O

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 23. mars 2013, klokken 07:05
Noen som vet om bilen står utstilt på lørdager (i dag), eller om folk prøvekjører i dag også? Kunne tenke meg å stikke innom for å teste barnesete/hundebur :)

Øyvind, kunne du se litt på varmetrådene i bakluka hvis du skal dit. Er interessert i om du kjenner de stikker litt ut med hensyn på toning av bakruta. Det er vanskeligere å få det fint hvis dette er tilfelle, i forhold til om de ligger helt inne i glasset.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

laumb

Prøvekjøringer mandag, onsdag og fredag.
Utstilling tirsdag, torsdag og lørdag.

RSandven

Er det ikke prøvekjøring for alle på lørdager? Eller har det utgått?
De sa det sist jeg var der.
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Per Magnus

#35
Sitat fra: toppi på lørdag 23. mars 2013, klokken 00:15
Prøvekjørte igjen på fredag, og like gøy som sist  :)

Representanten fra Tesla mente bestemt (uten å garantere noe) at jeg hadde min model S i løpet av August.   ;D

Gledelig :) Er du P435 eller Signatur?
Model X - 90

toppi

Jeg har P435, dette ble formidlet til Tesla mannen, allikevel mente han August. Får inderlig håpe han har rett.
Bilene til Norge skulle shippes direkte hit.

Bestilte vel rett før deg da  :)
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Per Magnus

Ja, da var du like før meg :) Håper de klarer å holde det de "lover" da.
Model X - 90

glaserud

Sitat fra: toppi på lørdag 23. mars 2013, klokken 00:15
Representanten fra Tesla mente bestemt (uten å garantere noe) at jeg hadde min model S i løpet av August.   ;D

Goodie. Har august som "positivt overrasket hvis:", så det høresjo bra ut.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Øyvind.h

Sitat fra: Stig O på lørdag 23. mars 2013, klokken 07:33
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 23. mars 2013, klokken 07:05
Noen som vet om bilen står utstilt på lørdager (i dag), eller om folk prøvekjører i dag også? Kunne tenke meg å stikke innom for å teste barnesete/hundebur :)

Øyvind, kunne du se litt på varmetrådene i bakluka hvis du skal dit. Er interessert i om du kjenner de stikker litt ut med hensyn på toning av bakruta. Det er vanskeligere å få det fint hvis dette er tilfelle, i forhold til om de ligger helt inne i glasset.
Det kan jeg gjøre! Jeg endte riktignok ikke opp med å dra i går, men neste gang jeg tar turen skal jeg huske på å kjenne på varmetrådene.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

janosat

Nå har vi indikasjon på  at bilene mest sannsynlig ankommer Drammen i et stort antall kanskje opptil 1000 stk i andre forsendelse.
Har Tesla  system for å håndtere og registrere så mange biler på kort tid , hvem er det sannsynlig at de allierer seg med.
litt trist å måtte vente på bilen en mnd eller to ekstra når du vet at bilen er kommet til Norge.

Noen som har noen synspunkter?

Øyvind.h

Sitat fra: janosat på onsdag 10. april 2013, klokken 15:32
Nå har vi indikasjon på  at bilene mest sannsynlig ankommer Drammen i et stort antall kanskje opptil 1000 stk i andre forsendelse.
Har Tesla  system for å håndtere og registrere så mange biler på kort tid , hvem er det sannsynlig at de allierer seg med.
litt trist å måtte vente på bilen en mnd eller to ekstra når du vet at bilen er kommet til Norge.

Noen som har noen synspunkter?
Kommer selv til å foreslå at de kutter drastisk i tidsbruken på min overtakelse så mye som mulig. Leser om folk i USA som har fått flere timers gjennomgang. Det er definitivt bortkastet å bruke på meg. Gi meg nøkkelen og link til en manual, så er jeg selvgående.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Celter

Disse 1000 bilene skal også registreres. Håper Tesla Norge har tatt høyde for det. Jeg vil helst slippe å gjøre det selv.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

DonPedro

Sitat fra: janosat på onsdag 10. april 2013, klokken 15:32
Nå har vi indikasjon på  at bilene mest sannsynlig ankommer Drammen i et stort antall kanskje opptil 1000 stk i andre forsendelse.
Hva slags indikasjon har vi på det?
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

laumb

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 10. april 2013, klokken 15:42
Kommer selv til å foreslå at de kutter drastisk i tidsbruken på min overtakelse så mye som mulig. Leser om folk i USA som har fått flere timers gjennomgang. Det er definitivt bortkastet å bruke på meg. Gi meg nøkkelen og link til en manual, så er jeg selvgående.

Jeg kommer nok også bare til å be om nøkkel, visuell inspeksjon av bilen - sjekke at ting forøvrig er i orden, for så å stikke fort av. LITE interessert i å stå der å trippe etter å kjøre...


Forøvrig er det nok ikke sannsynlig at det kommer 1000 biler i slengen over. Det er mye kapital for Tesla å miste dersom noe skjer - selv forsikringssaker tar lang tid. Er snittprisen på bilene som kommer over 600'000kr, så er det 600 millioner kroner utestående. Det tror jeg faktisk ikke de har råd til å ta sjansen på å miste.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA