Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lakk på Leaf

Startet av Strømbil, mandag 18. mars 2013, klokken 13:23

« forrige - neste »

Strømbil

Har for kort tid siden fått min nye Leaf. Dagen etter jeg fikk bilen oppdager jeg at bilen er full av "vaskeriper", og at det ser ut som bilen har blitt vasket i en dårlig vaskemaskin. Forhandler nekter for at bilen har blitt vasket i maskin.
Var innom til forhandler uken etterpå, og så der at alle sorte Leafer som sto til utstilling så akkurat like stripete ut i lakken.

Er det noen andre som har opplevd at nybilen har sett slik ut?

Forhandler har tilbudt seg å polere opp bilen, noe jeg ikke har stor tro på at vil fjerne de stygge ripene, eller?
Svart Nissan Leaf 2013.

AreGar

Det er nok "klargjørere" som har vasket bilen uten å vite hva de gjør.
Få den heller polert av en detailer om du vil ha den bra.
Forhandlere forstår stort sett ikke slik :(

ehaarberg

Jeg fikk beskjed av forhandler at Leaf i svart ikke var å anbefale, da dette var eneste farge som ikke kom som metallic, og dermed  var mye mer utsatt for riper enn de andre.  Jeg vurderte svart, og selger sa rett ut at han da ville tatt lakkforsegling når bilen ble hentet for å forsikre at man ikke fikk skader i lakken ved bruk.

Jeg endte opp med grå, og er happy med det for da vises ikke ripene i bilen etter bruk og misbruk :P
2014 Tesla Model S - inngangen til hel-elektrisk famile
2012 Nissan Leaf - pensjonert pendlemaskin

Strømbil

Har hatt gråe biler mange ganger nå, ble lei og byttet nå til svart. 8)

Vet at de er mer utsatt for riper, men den skal jo ikke være ferdig ripet når jeg får den som nybil.

Noen som har forslag på hva jeg kan kreve av forhandler her? Er slettes ikke fornøyd med å få en ny bil, full av vaskestriper..
Svart Nissan Leaf 2013.

AreGar

Skader i lakken får du uansett om den har lakkforsegling eller ikke.
Forskjellen er behandlingen og vaskerutiner.

Beste og muligens akseptabel løsning for forhandler er at du finner en detailer i området og får vedkommende til å polere opp bilen, og forhandler til å gi deg denne prisen i avslag.

Mr.Zero

Så lenge ripene ikke er gjennomgående slik at grunningen synes, vil en proff klare det utroligste med rette produkter og utstyr. Flere og flere bilanlegg får vaskemaskiner ala bensinstasjoner, så kanskje har den vært igjennom en runde selv om selger benekter dette.
Jeg hadde gitt dem muligheten til å rette opp dette - bare å presisere at du skal ha tilbake en ripefri bil. Ordner seg nok! Vel tilbake får du sende bilen på foliering. Da slipper du å tenke på disse ripene.  :)

For øvrig krever det sin mann å polere en sort bil. Det ruller så mange der ute på veien som er hjemmepolert - og det ser man på lang avstand. Naboen polerte sin nye Superb med billigste biltemamaskin - den er ikke vakker i solskinnet.
Sjekk ut www.detailersclub.no for tips!
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

jkirkebo

Sitat fra: Mr.Zero på mandag 18. mars 2013, klokken 18:16
For øvrig krever det sin mann å polere en sort bil. Det ruller så mange der ute på veien som er hjemmepolert - og det ser man på lang avstand. Naboen polerte sin nye Superb med billigste biltemamaskin - den er ikke vakker i solskinnet.
Sjekk ut www.detailersclub.no for tips!

Jeg kommer nok til å sette bort min kommende lå Model S for polering et par ganger i året. Tar jo en hel dag å gjøre det bra selv, og om jeg heller jobber overtid den dagen tjener jeg nok til å betale noen proffer til å ta bilen. Mye bedre for begge parter ;)

Maskinvask blir det ikke noe av nei. Den biten fikser jeg greit selv...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

AreGar

Sitat fra: jkirkebo på mandag 18. mars 2013, klokken 19:21

Jeg kommer nok til å sette bort min kommende lå Model S for polering et par ganger i året. Tar jo en hel dag å gjøre det bra selv, og om jeg heller jobber overtid den dagen tjener jeg nok til å betale noen proffer til å ta bilen. Mye bedre for begge parter ;)

Gjør du bilen BRA på bare en dag er du rask :D
Går fort 30-40 timer på en bil om den skal gjøres ordentlig utvendig/innvendig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA