Prisnivå på service og garantiavtaler.

Startet av OleJA, søndag 17. mars 2013, klokken 00:08

« forrige - neste »

valvolainen

Tviler sterkt på at det blir noe problem med rustne skiver sålenge bilen brukes jevnt.

christian1986

Kjenner flere som har fått rust på skivene, da på helt vanlig biler. Ser fort for meg at de som får Model S og kjører den "kjedelig" vil kunne oppleve dette...

valvolainen

Hvis du bruker bilen veldig lite - ja. (som på alle andre biler) Ellers går det nok veldig bra.

OleJA

Min plan er en litt kraftig oppbremsing like før man parkerer bilen. Dette vil øke temperaturen på skivene nok til at de tørker fort opp. Håper at dette vil bidra til å redusere rusproblemer

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

OleJA

Sitat fra: Nuvolari på mandag 20. mai 2013, klokken 23:02
Sitat fra: OleJA på mandag 20. mai 2013, klokken 22:54
Håper at dette vil bidra til å redusere rusproblemer

Lykke til :)

Fordømt autokorrektur på iPad'en, men den ble jo litt morsom  :D

Balrog

et par grisete forbikjøringer daglig holder nok skivene rustfrie
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021, MG ZS EV 2020
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Mr.Zero

Sitat fra: Balrog på tirsdag 21. mai 2013, klokken 02:21

Bremse under forbikjøring..? :p
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Milzit

Vedlagt er sjekklisten for årlig service, den er ikke så lang. Jeg er litt usikker på om jeg skal droppe det eller ikke, tenker spesielt på sjekk av brake, coolant og transmission fluids. Det som står under Terhmal kan være greit å få gjort også. Men mye av dette blir jo ikke gjort hvert år.

DonPedro

Sitat fra: Milzit på onsdag 22. mai 2013, klokken 21:55
Vedlagt er sjekklisten for årlig service, den er ikke så lang. Jeg er litt usikker på om jeg skal droppe det eller ikke, tenker spesielt på sjekk av brake, coolant og transmission fluids. Det som står under Terhmal kan være greit å få gjort også. Men mye av dette blir jo ikke gjort hvert år.

Kommer til å kjøre mindre enn 12k miles i året. Gjør jeg mye galt om jeg tar dette på kilometer kjørt og ikke på kalenderår?
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Nuvolari

Sitat fra: Milzit på onsdag 22. mai 2013, klokken 21:55

For meg ser det ut til at service hver 2.år/24.000miles er tilstrekkelig.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Havebigfun

Hvis man er litt nevenyttig er det ikke mange utfordringer ved 1-års servicen- da blir man også bedre kjent med bilen sin ;)
Det har jo uansett ingen negativ konsekvens på garantien.

Å skifte batteriet på nøkkelen årlig virker litt oversized- kan hende den bruker mer batteri enn vanlige nøkler ettersom den hele tiden "snakker" med bilen. Hos meg med 10kkm/år holder nøkkelbatteriene i mange år. Men det er klart at det blir kjipt om nøkkelen ikke virker.
Slike batterier fra kvalitetsmerke koster bare noen kroner hos biltema.

Balrog

Sitat fra: Mr.Zero på tirsdag 21. mai 2013, klokken 11:35
Sitat fra: Balrog på tirsdag 21. mai 2013, klokken 02:21

Bremse under forbikjøring..? :p

Nei, etter forbikjøringene, selvsagt. Slik at man raskt kommer ned i fartsgrensa+25%mva.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021, MG ZS EV 2020
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

fonberg

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 22. mai 2013, klokken 22:36
Hvis man er litt nevenyttig er det ikke mange utfordringer ved 1-års servicen- da blir man også bedre kjent med bilen sin ;)
Det har jo uansett ingen negativ konsekvens på garantien.

Å skifte batteriet på nøkkelen årlig virker litt oversized- kan hende den bruker mer batteri enn vanlige nøkler ettersom den hele tiden "snakker" med bilen. Hos meg med 10kkm/år holder nøkkelbatteriene i mange år. Men det er klart at det blir kjipt om nøkkelen ikke virker.
Slike batterier fra kvalitetsmerke koster bare noen kroner hos biltema.

Noen som vet om det følger med flere enn en nøkkel? (Med tech-pakke)
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

stianrod

2 nøkler. Hovednøkkelen og reservenøkkelen, som er lik hovednøkkelen bare med en synlig knapp på "taket". Ellers alle funksjoner som hovednøkkelen.

Hadde vært kult om nøkkelen kom i samme farge som bilen, men har bare sett sorte nøkler...
Tesla Model S P85 2014

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA