Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladeplasser v/Statoil på Fornebu?

Startet av eledille, tirsdag 04. mars 2008, klokken 09:43

« forrige - neste »

eledille

Utenfor Statoil på Fornebu er det noen p-plasser med "motorvarmersøyler". Jeg har lagt merke til at det av og til står elbiler der, men det er ikke markert på noe vis om plassene er reservert for elbiler eller hvem som eier dem. De ser ikke ut til å være innenfor Europark sitt område. I dag testet jeg Norstart-nøkkelen, og den passer, men plassene er ikke markert i kartet over ladeplasser.

Er det noen som har noe info?
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

ilmarw

Hei,

Ville ikke tatt sjansen på å parkere der uten videre. Det er ikke noen offisielle ladeplasser, og Norstartnøkkelen passer jo til alle bokser med kontakter til motorvarmere (mange, i hvert fall, især de brune). Har du spurt på Statoil om de vet noe?

Er problemet begrensingen på to timer gratis parkering/ lading på gamle parkeringshuset på Fornebu?

ilmar
Polestar i bestilling

eledille

Hvis jeg skal lade i p-huset må jeg ut og flytte bilen igjen. Det er litt upraktisk. Skal spørre på statoilen.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

ilmarw

Polestar i bestilling

Lars C. Krogenæs

Statoil på Fornebu var med på prøveprosjektet for ladestasjoner i Oslo, samen med Pivco og Oslo Energi i sin tid. (1995 - 1996). Da leide også Statoil Bilutleie på flyplassen ut Pivcoèr. På den tiden (1991-1999) jobbet jeg tilfeldigvispå nettopp Statoil Fornebu :-). Det var Oslo Energi som bekostet oppsttingen av ladestolpene.

Vi ble bedt av Statoil om å fjerne Statoil Fornebu og Statoil Nadderud fra oversikten på elbil.no. Kanskje tiden nå er moden igjen for å få på plass lademuligheten der igjen?

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

cra

Apropos ladeplasser; jeg sendte for en god stund siden en mail (som antakelig ikke kom fram?) angående mulighet for lading på Moa Storsenter utenfor Ålesund.

Det er ikke offosielle palsser der enda, men det var fritt fram for å bruke kontaktene på C sonen (rett til venstre ved innkjøringen til den "gamle" delen av parkeringshuset). De sitter på veggen litt høyt oppe, og i mail fra senterleder får jeg bekreftet at disse kan benyttes. Alle står på 16A kurser.

De skal vistnok flytte disse lenger ned så de blir lettere å nå, samt få opp skilter. Kanskje på tide jeg purrer. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

eledille

Fasiten er som følger: Plassene er kundeparkering for Statoil. Grunnen til at noen får stå der er bare at de ansatte på stasjonen ikke har fått organisert borttauing enda.

Mannen jeg snakket med skulle spørre sjefen om det var greit at man lader der om man er i beit for strøm, oppdatering følger.

Men det hadde jo vært fint om vi klarte å overtale Statoil til å lage ladeplasser der igjen, det mangler ladeplasser på uteparkeringen til Europark. Statoilen har ingen mangel på kundeparkering, så vidt jeg kan se.

De har ellers vært greie og gitt meg strøm en gang jeg var i beit, så for spesielle tilfeller er det sikkert mulig å få strøm der, men da må man snakke med de på stasjonen først.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA