Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Beskyttelse - garasjeåpningen/vegg

Startet av cdabel, fredag 15. mars 2013, klokken 11:06

« forrige - neste »

cdabel

Det blir nokså tett å få bilen i garasjen og jeg er litt redd for at konen kan komme bort i kanten eller veggen (fordi JEG vil aldri gjøre det  ;)  ).   Jeg tenkte at båter hadde kanskje samme utfordring med smale brygger.  Jeg har ikke båt, men har hørt om noe som heter "bryggefender". Er det noen med erfaring fra båtlivet som kanskje har noen tips om dette? Vil slike innretninger hjelpe?
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

Kristian

Vil ikke anbefale en fender, den tar jo endel plass, så du vil få mindre plass enn tidligere. Poenget med en fender må være at du merker på motstanden at du er fremme, men presser du den så hardt at du merker det, er jeg redd den vil sette merke.

Noe slikt fungerer bra;
http://dx.com/p/laser-guided-garage-parking-system-110v-ac-9v-backup-battery-15819

Denne koster en hundrings, og de sender gratis. Du må også til clasohlson.com for å bestille power da den som følger med er 110v. Glem batteri, varer i en uke. Min kone benytter denne slik at hun får parkert rett innenfor garasjedøren, slik at all ekstra plass blir innerst i garasjen, der alle mine eiendeler er lagret ;-).

Andre amatørløsninger er f.eks. å henge en svamp i en snor som du parkerer inntil.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

laumb

På veggene (for å hindre hakk i dører) kan du henge sånne "Badenudler" (De er lange, runde og av skumgummi).
Del dem i 2 på langs - og skru i veggen i korrekt høyde for det punktet av døren som treffer først.

Når det gjelder parkering kan du enten skru fast en lekt på tvers av gulvet der du vil at hjulene skal stoppe, eller henge f.eks. en tennisball i en snor, slik at når den treffer ruta har du X cm igjen til veggen.


Må innrømme at når du foreslå fender så så jeg for meg (ikke seriøst, men som et artig innspill) at du rullet ned alle vinduene og slang ut fendere som henger fast i håndtakene inne, kunne vært et artig syn!

cdabel

Haha, det ville vært morsomt. Jeg tekte mer på den type fender som festes til bryggen montert på garasjeåpningen for å besytte "hofte" til bilen når den kjøres inn. Men ser poenget med at de vil ta opp plassen. Kanskje et par langsgående lekter på gulvet rett innenfor døren, litt lik sporet inn i vaskeautomater
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

laumb

Hvis du konsekvent rygger inn så er det enklere å se avstanden til garasjekanten - men vel så viktig kan du ha en hvit strek på gulvet du kan følge med kamera?

Jeg har regnet ut at jeg får 4 1/2 cm på hver side av speilene i utslått tilstand - så jeg satser på å få til en større port etter hvert (Har halvannen-garasje, men forrige eier skrudde opp enkel port).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA