Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder av Mod X fra Geneve

Startet av ohh, mandag 11. mars 2013, klokken 21:47

« forrige - neste »

ohh

Tenkte å lage en egen tråd for mange av bildene jeg har tatt, så er de samlet.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

ohh

The Falcon Doors - love or hate?  ;)
Legg merke til hvor motoren til dørene sitter.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

ohh

Baksetene - ulike detaljer - og sjekk faktisk plass! Det var langt bedre plass enn hva alle andre bilder har vist som jeg tidligere har sett!
Legg også merke til at alle 3 setene er elektrisk justerbare - individuelt!
Sjekk også nakkestøttene. Jeg ble fortalt at det absolutt var i planene at det skulle være justerbare nakkestøtter.

Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

ohh

Prøvesitting!
YES - jeg fikk prøvesitte bilen - kun for å kunne fortelle og vise dere hvordan plassen er i Model X! Kudos til Tesla-gjengen som fikk dette i stand! Og jeg lover dere - mange(!) ville gjerne gjøre det samme... :)

Selv om det er litt vanskelig, for å ikke si umulig ;) å se hvor god plass jeg har i baksetet, så kan jeg si som følger:
Da jeg satt i forsetet satt jeg 3-4 cm nærmere rattet enn hva jeg ville normalt gjøre. Jeg er 186cm høy, og sitter relativt langt bak - selv til min høyde. Da jeg satte meg inn i baksetet og hadde knærne rett frem, så hadde jeg 5-6cm klaring til seteryggen foran. Det betyr at jeg hadde hatt god nok plass til bena selv om setet foran hadde vært justert etter meg.

Bakerste raden fikk jeg dessverre ikke teste. Det jeg kan si er følgende; Det er vesentlig mindre plass til bena der. Skal jeg anslå kan du nok ikke være mer enn 170cm for å få plass, og enda litt mindre for å sitte komfortabelt over lenger avstander.

I tillegg - som er verdt å se nærmere på - sjekk takhøyden der jeg sitter i baksetet. Som jeg nevnte i en annen tråd, så mener jeg at det er plass til 4 voksne i bilen på min høyde (eller høyere, for den saks skyld). Plassen i midten er vesentlig lavere i høyden, og dette skyldes motoren til Falcon Doors som er i taket over. De to plassene på siden har pano-tak, og er dermed vesentlig høyere under taket. Motoren sørger for at taket i midten er hvertfall 10cm lavere. Jeg anslår at takhøyden da er omtrent som for den bakerste raden.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

ohh

Detaljer!
Har lagt ved en del detaljbilder. Jeg har mange flere. Spør om det er noe dere savner!

Det siste bildet er forøvrig undersiden av bilen - om det har interesse. Carbon! :)
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

ohh

Bagasjeromsplass!
Dessverre kunne de ikke åpne bagasjeluken, så jeg fikk ikke sett bagasjeromsplassen. Jeg fikk imidlertid et godt bilde av hattehyllen bak bakerste seterad, og som man kan se - det er et godt stykke igjen til bakluka! Jeg er ikke bekymret for bagasjeplassen. Og det er kanskje en av de viktigste årsakene for hvorfor X fremfor S; Man kan ha med ganske så mye bagasje selv med 7 personer i bilen.
Frunken er også ganske mye større, da den er vesentlig dypere enn i Mod S. Fikk bare dårlige bilder av frunken, dessverre. Si fra så skal jeg legge ut.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

thoberre

Fikk du sjekket om setene var nedfellbare?
--

Model S Performance Signature S433 Black All-In
Model X TBD P206 upgrade til Signature på vei

flux

Tesla Model X delayed one year, kanskje ikke så rart når de har stor etterspørsel etter model S.
http://green.autoblog.com/2013/03/11/tesla-model-x-delayed-one-year/

sims

Vil det være mulig å legge ned bakerste seterad og midtsetet i 2. seterad samtidig? Isåfall kunne man vel brukt det som "innvendig skiboks", dvs 4 voksne på tur? (Evt legge ned ett sete på 3. rad pluss midtsetet på 2. rad for 5 pers pluss ski, hvis man er god til å stable...)

ohh

Snakket med Tesla Oslo i går, og de kunne fortelle at Model X kommer med nedfellbare seter.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

AllanW

Den ser helt sinnsykt rå ut :)
Men det som kanskje er synd for oss som har bestilt / eier en model s er at model x koster like mye.
Og hvem vil heller kjøpe model s når model x kommer? :O
Nyere og muligens en bedre bil som er mye større.

BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

SimenT

Sitat fra: AllanW på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 21:41
Den ser helt sinnsykt rå ut :)
Men det som kanskje er synd for oss som har bestilt / eier en model s er at model x koster like mye.
Og hvem vil heller kjøpe model s når model x kommer? :O
Nyere og muligens en bedre bil som er mye større.

Tørr å tippe på at Model X blir minst 100 000 dyrere enn Model S 1.gen EU.
Model S har jo allerede steget i pris. Magefølelse
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Lille Lance

Hvor mange nordmenn har reservert Model X og betalt NOK 31.000? ... Siden X høyst sannsynlig blir en del dyrere enn S, så tipper jeg at det blir mest salg av 85 og mindre av P85. Folk kommer ved å prioritere 4WD også fremfor andre options
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

sigurdi

Sitat fra: Lille Lance på onsdag 25. desember 2013, klokken 07:33
Hvor mange nordmenn har reservert Model X og betalt NOK 31.000? ... Siden X høyst sannsynlig blir en del dyrere enn S, så tipper jeg at det blir mest salg av 85 og mindre av P85. Folk kommer ved å prioritere 4WD også fremfor andre options

Det er bare å gå innom Rerservasjons tråden så får du et visst innblikk.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6177.120.html

Er passert 1100 25.11.13, og 200 Signature litt senere i måneden. :-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Lille Lance på onsdag 25. desember 2013, klokken 07:33
.... Folk kommer ved å prioritere 4WD også fremfor andre options

4WD er eneste alternativ, 2WD ble droppet som valg tidligere i høst.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA