Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nyheter fra dagens Tesla event

Startet av Birger, onsdag 06. mars 2013, klokken 20:36

« forrige - neste »

RSandven

Han nevnte vel også at bakhjulstrekken i samsvar med elektronikken var så rask og presis at AWD ikke var nødvendig for de fleste av oss, selv om vi skulle på fjellet. Så blir spennende å teste ut i vinter :)
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

glaserud

ESP var fenomenal sammenliknet med BMW 530GT. Hvor godt den kommer seg frem er jo avhengig av flere faktorer. Og ta et forbehold om lengden på kjøreturen. Føret var helt jævlig, men det var jo ikke mye bakker.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Stig O

#32
Mye positivt fra gårsdagens event ja. Ble lettet over at det ble SC mellom Bergen og Oslo. Trodde da sikkert at det ble på Haukeli, men nå ser det kanskje ut som Geilo kan bli valgt. Dette er i så fall en stor showstopper for meg. Kjører ofte Odda/Langhus.Hvem var det på forumet som satset feriepengene på at det ble Haukeli? Håper nå fremdeles på Haukeli, da både Bergen, Haugesund og Stavanger kan bruke denne. I tillegg har vi vinterproblematikken da. Hardangervidda er oftere stengt en Haukeli, men det er vel en del hyttefolk (som egentlig ikke trenger den) som er glad for Geilo. Kanskje noen sentrale i Tesla ledelsen også. Kanskje vi må ha en avstemming på hvor vi vil ha laderne? Det store spørsmålet blir jo hvor lenge det går til neste utbygging.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

haz

First time poster  :)

Brodern bidro med mic til livestreamen som ble satt opp av en annen forumbidragsyter, kan ikke se at den er lenket til denne tråden, så her er den: http://ustream.com/channel/teslaevent (Hopp til 25 min)

De spilte forøvrig dette i bakgrunnen før eventet startet, fordi som var der og kanskje han seg opp i det (som jeg..)

http://open.spotify.com/album/4vVNtOzHgfo1WqBcvxkZ6n (Hôtel Costes quatre - by Stéphane Pompougnac)


ebbrey

Var et ålreit event, mye folk og veldig varmt. Litt synd halvparten av spørsmålene som ble stillt gikk på lading og ikke den ladingen vi faktisk lurer på men informasjon som har vært gitt ut av tesla allerede.

Hørtes også ut som om alle biler hittil reservert i norge blir levert mellom Juli og Oktober
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

eclipse

Sitat fra: Stig O på torsdag 07. mars 2013, klokken 14:25
Mye positivt fra gårsdagens event ja. Ble lettet over at det ble SC mellom Bergen og Oslo. Trodde da sikkert at det ble på Haukeli, men nå ser det kanskje ut som Geilo kan bli valgt. Dette er i så fall en stor showstopper for meg. Kjører ofte Odda/Langhus.Hvem var det på forumet som satset feriepengene på at det ble Haukeli? Håper nå fremdeles på Haukeli, da både Bergen, Haugesund og Stavanger kan bruke denne. I tillegg har vi vinterproblematikken da. Hardangervidda er oftere stengt en Haukeli, men det er vel en del hyttefolk (som egentlig ikke trenger den) som er glad for Geilo. Kanskje noen sentrale i Tesla ledelsen også. Kanskje vi må ha en avstemming på hvor vi vil ha laderne? Det store spørsmålet blir jo hvor lenge det går til neste utbygging.

Helt enig, det bør komme en lader på Haukeli og en i Kristiansand, da vil en ha dekning fra Oslo til Bergen via Sørlandet og som du nevner er Haukeli veldig sentralt, det er jo bare å plassere passeren i Haukeli å lage en sirkel med 300 km radius så vil du se at nesten hele sørnorge er dekket.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

glaserud

Ser opp igjen opptaket, og kjenner jeg blir litt usikker på det DAB-svaret...

"Is that a European standard? Then yes."

GB så kanskje ikke heeeelt ut som om han var med på det svaret heller.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Havebigfun

#37
Sitat fra: glaserud på torsdag 07. mars 2013, klokken 18:42
Ser opp igjen opptaket, og kjenner jeg blir litt usikker på det DAB-svaret...

"Is that a European standard? Then yes."

GB så kanskje ikke heeeelt ut som om han var med på det svaret heller.
Jeg sitter med samme følelsen- GB måtte sette bremsene på en del ganger- det tyder på at vi kan ha fått lovet mer enn TM kan holde- time wil show ???

Cato76

Var ganske folksomt i verkstedet til Tesla i går! Halleluja stemning ::) og VARMT 8)

Sorry for dårlig bildekvalietet (Iphone panorama...)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Nuvolari

Sitat fra: Cato76 på torsdag 07. mars 2013, klokken 19:34
Var ganske folksomt i verkstedet til Tesla i går! Halleluja stemning ::) og VARMT 8)

Sorry for dårlig bildekvalietet (Iphone panorama...)

Der ser dere forøvrig hvor jeg står og streamer. Dere ser ihvertfall iPad'en.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Kristian

Og så ble det avklart at hengerfeste er rimelig uaktuelt på Model S. Han lo det bort som et latterlig forslag, tydeligvis en viss kulturforskjell.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

flux

#41
Sitat fra: Havebigfun på torsdag 07. mars 2013, klokken 19:10
Sitat fra: glaserud på torsdag 07. mars 2013, klokken 18:42
Ser opp igjen opptaket, og kjenner jeg blir litt usikker på det DAB-svaret...

"Is that a European standard? Then yes."

GB så kanskje ikke heeeelt ut som om han var med på det svaret heller.
Jeg sitter med samme følelsen- GB måtte sette bremsene på en del ganger- det tyder på at vi kan ha fått lovet mer enn TM kan holde- time wil show ???
Det kan hende han lover noe mer enn de kan klare til sommeren, men det er så mye kulere enn alle de andre forsiktige produsenter som ikke vil love noe som helst.

Cobos

Sitat fra: Kristian på torsdag 07. mars 2013, klokken 23:00
Og så ble det avklart at hengerfeste er rimelig uaktuelt på Model S. Han lo det bort som et latterlig forslag, tydeligvis en viss kulturforskjell.
Nei han lo bort det teite spørsmålet om Model S kunne trekke en Caravan, altså i amerikansk målestokk en full campingvogn. Og det er naturligvis rimelig uaktuelt gitt at bilen ikke er laget for det. Og det er en viss kulturforskjell. Hadde fyren spurt om et rent hengerfeste er det godt mulig at vi hadde fått et annet svar.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

laumb

Sitat fra: Cobos på fredag 08. mars 2013, klokken 00:07
Sitat fra: Kristian på torsdag 07. mars 2013, klokken 23:00
Og så ble det avklart at hengerfeste er rimelig uaktuelt på Model S. Han lo det bort som et latterlig forslag, tydeligvis en viss kulturforskjell.
Nei han lo bort det teite spørsmålet om Model S kunne trekke en Caravan, altså i amerikansk målestokk en full campingvogn. Og det er naturligvis rimelig uaktuelt gitt at bilen ikke er laget for det. Og det er en viss kulturforskjell. Hadde fyren spurt om et rent hengerfeste er det godt mulig at vi hadde fått et annet svar.

Cobos

"Trailer hitch" ville vært korrekt definisjon å spørre etter. Får prøve på nytt senere.

den12mann

#44
Sitat fra: Stig O på torsdag 07. mars 2013, klokken 14:25
men det er vel en del hyttefolk (som egentlig ikke trenger den) som er glad for Geilo.

Når Hardangerbroen åpner over sommeren så er Bergen - Oslo over Hardangervidden den åpenbare kjøreruten mellom de to byene (det er den forsåvidt allerede idag også). Kun de relativt få dagene vidden er stengt vil alternative ruter være bedre, og da vil jeg si at Fillefjell er bedre enn Haukeli.

Men de bør få seg en lader på Haukelidgrend også, ja. Samt Stavanger og Kristiansand.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA