Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dårlig oppvarming av baksetet

Startet av hauern75, tirsdag 05. mars 2013, klokken 15:08

« forrige - neste »

hauern75

Hei,

Lykkelig eier av Leaf, kjøpt i september ifjor hos Birger N. Haug, Oslo. Bilen ble kjøpt med skinnseter, men jeg har aldri testet å sitte i baksetet før nylig. Er det flere som har opplevd at det tar laaang tid å varme opp baksetet med setevarmeren? Ikke nok med det, men jeg tror det bare blir varmt på en side. Varmen er nesten fraværende når den skrus på for baksetet, til sammenlikning med forsetene som raskt varme.

Min teori er at noe ble montert feil etter at orginalsetene ble erstattet med skinnseter, men som sagt ikke testet baksetene før nå. Ville bare sjekke om flere hadde samme erfaring før jeg snakker med BNH...

For de som ikke er kjent med det så inngikk BNH en avtale med et firma som kunne levere skinnseter til Leaf. Så dette er ikke gjort av meg, men av fagfolk. Garanti på setene følger samme garanti som bilen.

2012 Leaf, solgt jun.15
2016 Tekna 30, februar 2016 --->

Kaik

Hei, ser dette er en gammel tråd, men problemstillingen er spot on med de problemene jeg erfarer med min helt nye Nissan Leaf Tekna modell (2013). Jeg registrerer rett og slett ikke noe varme i baksetene, til tross for at bryteren står på "Hi" over lang tid. Flere med tilsvarende erfaringen? Eventuelt for dere som opplever god varme i baksetene, hvor lang tid tar det før varmen er der? Varme bare i setet eller er det varme i ryggen også? Jeg har forøvrig skinnseter i bilen.
Nissan Leaf Tekna 2013
Tesla Model Y 2023

Sverre_E

Jeg er også nylig blitt skuffet over varmen(?) i baksetet.
Den knappen har kanskje en slags placebo-effekt for den som trykker på den?
(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

BE

Eller at den rett og slett ikke er tilkoblet eller er defekt...

Den fungerer bra på min 2011 modell.

Til trådstarter kan jeg fortelle at der ikke var skinn som valg på den bilen du kjøpte. Det må være setetrekk, og da er det jo ikke umulig at det nok en gang er kabelen som ikke er skikkelig satt på.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

Red1963

Pendler Sarpsborg - Oslo i en Nissan Leaf Tekna - 2013 modell :-)

Lev vel!

kjbu

Jeg er generelt skuffet over setevarmeren i Tekna med skinnseter.
Sitter i andre biler/merker, og setevarmen kommer raskt i gang. I min Leaf Tekna tar det laaaang tid før man kjenner at det kommer noen varme. 5 minutter kanskje.

Baksetet er like tregt som forsetene, men det virker i allefall.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

knutgrr

Fungerer raskt og topp i min "ikke-klistersete-bil".
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

hauern75

Sitat fra: BE på torsdag 12. desember 2013, klokken 14:31
Eller at den rett og slett ikke er tilkoblet eller er defekt...

Den fungerer bra på min 2011 modell.

Til trådstarter kan jeg fortelle at der ikke var skinn som valg på den bilen du kjøpte. Det må være setetrekk, og da er det jo ikke umulig at det nok en gang er kabelen som ikke er skikkelig satt på.

Ble skinnseter da jeg bestilte dette med bilen via BNH. De sendte bilen til et firma som ordnet dette.
2012 Leaf, solgt jun.15
2016 Tekna 30, februar 2016 --->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA