Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilke nyheter håper vi på ifm Tesla event 6 mars?

Startet av Per Magnus, mandag 04. mars 2013, klokken 12:51

« forrige - neste »

OleJA

Sitat fra: elbilskeptiker på onsdag 06. mars 2013, klokken 20:34
Må si det var imponerende forestilling av Tesla og Elon Musk.  Jeg har imidlertid et spørsmål: Når Oslo-Bergen skal dekkes av supercharger betyr det at en plasseres i Oslo og en i Bergen?
Neppe. Plasseringen beregnes utfra en forutsetning om at en starter fulladet. Da vil en ikke ha behov for lading før en er godt over halvveis.

Så jeg tipper på en lader omtrent på Geilo.

jkirkebo

Sitat fra: OleJA på onsdag 06. mars 2013, klokken 20:45
Sitat fra: elbilskeptiker på onsdag 06. mars 2013, klokken 20:34
Må si det var imponerende forestilling av Tesla og Elon Musk.  Jeg har imidlertid et spørsmål: Når Oslo-Bergen skal dekkes av supercharger betyr det at en plasseres i Oslo og en i Bergen?
Neppe. Plasseringen beregnes utfra en forutsetning om at en starter fulladet. Da vil en ikke ha behov for lading før en er godt over halvveis.

Så jeg tipper på en lader omtrent på Geilo.

Og en i Oslo. Oslo er norges største veikryss og ikke alle skal til/fra Oslo. Hvordan skal man ellers komme seg fra f.eks Lillehammer, Kongsvinger eller Halden til Bergen via Geilo ? Eller Trondheim-Bergen ?

Hvis det kommer 4 stk. i Norge i første omgang så tipper jeg på Geilo, Vinstra, Oslo og Grimstad eller deromkring. Den på vei mot Stockholm havner jo i Sverige...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bmw i3

Så jeg tipper på en lader omtrent på Geilo.


Det er jo helt topp. Hytte på Geilo gjør jo dette veldig enkelt.  Må si at jeg vurderer model X sterkt nå.  Litt mindre elbilskeptiker nå.

kjølholdt

Elbilskeptiker med gratis strøm på Geilo , CHAdeMO adapter og 4 hjulstrekk på x er det vel ikke så mye mer å stusse på ;)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

19quiz76

Bare hyggelig - trivelig å møtes :)

Lett å merke at man var med på noe spesielt, brodern sa i bilen på vei hjem at "om 20 år, når Elon Musk er et household name, kan vi tenke på at vi var på Alnabru den dagen" :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Hellemann

DAB støtte; Ja
Isofix; Ja

Elon Musk sa at alle EU standarder skulle være på plass:-)
#2581- kanskje til jul??

19quiz76

Sitat fra: Hellemann på onsdag 06. mars 2013, klokken 23:27
DAB støtte; Ja
Isofix; Ja

Elon Musk sa at alle EU standarder skulle være på plass:-)
Hmm.. Rart det ikke kommer lyktespylere på xenon lysene i så fall?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

laumb

Sitat fra: 19quiz76 på torsdag 07. mars 2013, klokken 00:32
Sitat fra: Hellemann på onsdag 06. mars 2013, klokken 23:27
DAB støtte; Ja
Isofix; Ja

Elon Musk sa at alle EU standarder skulle være på plass:-)
Hmm.. Rart det ikke kommer lyktespylere på xenon lysene i så fall?

Ikke tenk på det - det kommer nok. Er det påbudt, så kommer det.
Kan tenke meg at det ikke er lett P svare på alt på direkten også. Mye dårlig engelsk i lokalet og.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA