Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilke nyheter håper vi på ifm Tesla event 6 mars?

Startet av Per Magnus, mandag 04. mars 2013, klokken 12:51

« forrige - neste »

Ipadjove

Meget gledelig å høre :)
Elbil har vert uaktuelt for meg til nå pga rekkevidde, meeeen nå skjer det ting :)
Tror fortsatt S er for dyr for meg, men skal regne mer på det :)

Takk for info! Gleder meg til streamen i dag =)

toppi

Sitat fra: glaserud på onsdag 06. mars 2013, klokken 13:14
https://twitter.com/gronnbilnorge/status/309275145070063616
Bestiller du Tesla model S nå, får du bil i ca oktober. Reservasjonstakten er økende. Elon Musk i Oslo

https://twitter.com/gronnbilnorge/status/309275380357951488
Superchargers kommer først Oslo Bergen Trondheim, og mot Stockholm. #tesla

https://twitter.com/gronnbilnorge/status/309275548931211264
Superchargers vil installeres i Norge i sommer. Gratis for teslakunder for alltid. #tesla

Edit:
https://twitter.com/gronnbilnorge/status/309278974901628928

#Tesla Model S vil kunne benytte CHAdeMO. That's official! Elon Musk

Dersom alt dette stemmer er det utrolig gode nyheter. Viser også at Musk kan smi mens jernet er varmt  :) Gratis drivstoff vil nok selge en del biler  :)
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Cato76

Er det noen som vet hvor mange som er invitert til eventen i kveld? Det er jo ikke så allverden med plass på service senteret til Tesla!
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

cdabel

Tror noen må spør direkte,

"Will the Model S be able to use either CHAdeMO or the "Combo" DC quick charging in Europe ?"
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

thorstein

Ser at TV2 lager en reportasje om MS som går på Nyhetskanalen, noen som har mulighet for å lagre/legge på YouTube?

Djur1

Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Hellemann

#112
Heisann

Jeg har en gjesteplass ledig til i kveld...
Han som skule være med måtte i siste liten trekke seg.
Kan møte deg utenfor litt før.

Førstemann til mølla....


Edit; plassen er nå opptatt.
#2581- kanskje til jul??

Leaffen

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Leaffen

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Wenche

Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

OleJA

#116
Elon bekreftet nettopp støtte for CHADEMO.

Edit: What about AWD?: It will not going to happen soon.

Edit2: How many superchargers this year?: At least four!

Edit3: Reduction in range due to cold: ~-10C, expect 10-15%, upto 20% when really cold.

- Confirms DAB for EU, (Usikkert om han da mener DAB+...)

  - Battery waranty: 8 years, has tested for 300.000 miles in lab.

- What about Stavanger?: Eventually we will cover whole Norway...

- Hoping to get as high as 120kWh supercharging.

- Confirms 3phase, 230V (Usikker på on Elon forstod problemstillingen IT vs TN..)

- Is it possible to override automatic suspension?... Svar forsvant i reklamen.

- What is the risk of battery fire in a crash? If the crash is that severe you likely wouldn't be around.

- Will there be any additional options for Model S? Yes there will be.... over time.
- Any new collors? Not this year.
- Folding mirrors? Will make sense in future, not able to do now.
- Headlight washers? Maybe future long term (Trodde dette var påkrevd for xenon)

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

Kristian

Sitat fra: Kristian på mandag 04. mars 2013, klokken 22:14
Flott med optimisme, men dette er nok mer realistisk;
- Litt info om ladeløsning
- Litt info om leveringstider
- Litt info om åpningstidene til butikken på Alnabru.

Jeg tilhører Tesla idealistene, men det må være lov å ha beina plantet på jorda. Å reise til Norge for å slippe noen nyheter av særlig verdi, virker helt urealistisk. Like urealistisk vil det være at Norge skal bli det første landet utenfor USA med SC, det siste er nok mer realistisk. Å prioritere et tynt befolket og langstrakt land ville være helt idiotisk, de må jo først prioritere de landene der det er store potensialer for salg. Det ville jo også sende merkelige signaler til resten av Europa, at Tesla var noen form av nerdebil for oss snålinger her i nord.

La oss være litt ydmyke og innse at Norge er et lite og ubetydelig marked. Alt som kommer vår vei skal vi ta i mot med stor takk!!

Her er det bare å legge seg flat, jeg hadde feil og optimistene rett. I praksis så tipper jeg dette betyr at de bygger ut Europa og Norge samtidig, men de første stasjonene kommer til Norge. Dette er jo super aggressivt og det er bare å måpe av beundring.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

bmw i3

Må si det var imponerende forestilling av Tesla og Elon Musk.  Jeg har imidlertid et spørsmål: Når Oslo-Bergen skal dekkes av supercharger betyr det at en plasseres i Oslo og en i Bergen?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA