Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilke nyheter håper vi på ifm Tesla event 6 mars?

Startet av Per Magnus, mandag 04. mars 2013, klokken 12:51

« forrige - neste »

Per Magnus

For min del håper jeg det først og fremst kommer nyheter om SC utbygging i Norge (håper de starter utbygging i 2013).

I tillegg hadde det gjort seg med nyheter om firehjulstrekk og kanskje et større batteri. Nyheter om mer ekstrautstyr som f.eks. adaptiv cruisecontroll ville også gjort seg :) Antar imidlertid at evt. nyheter om firehjulstrekk og større batteri etc. kommer ifm en mer world wide event..
Model X - 90

Knut Øygard

Planer om utbygging av superchargernettverk i Norge er det jeg håper mest på også!
CHAdeMO-adapter hadde heller ikke vært feil :)

Bortsett fra ladeløsning er det vel vintertilpasninger jeg er mest opptatt av:
- sommer/vinterdekk, ikke all season
- kraftigere og mer effektiv varmepumpe?
- isolasjon av batteri?
- diesel/etanolvarmer
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

OleJA

Håper på lansering av en Model S v1.5 med firehjulstrekk, DAB+ radio, og ellers oppdatert utstyrsliste.

Men realistisk sett tror jeg ikke på dette i det hele tatt. Tror besøket i Norge bare er et pr. fremstøt for få norske og europeiske media til å skrive om hvor bra Tesla ser ut til å lykkes i Norge. Har Elon med seg nyheter så kommer han til å spare disse til Geneve.

Øyvind.h

Superchargers i Norge/Europa er egentlig det eneste jeg har en forhåpning om at han forteller litt om. Ettersom de skal starte utbyggingen ila andre halvår er det på tide å hinte om hvor de første blir plassert.



VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

RunarBT

Sitat fra: OleJA på mandag 04. mars 2013, klokken 13:23
Tror besøket i Norge bare er et pr. fremstøt for få norske og europeiske media til å skrive om hvor bra Tesla ser ut til å lykkes i Norge. Har Elon med seg nyheter så kommer han til å spare disse til Geneve.

Noke må han vel komme med, så plassering av SC i Norge vil eg vel håpe er litt av det. Ingen grunn til å spare akkurat dette til Geneve.

Om han bare kjem for å fortelle om det som allerede er kjent, blir heile eventen eit antiklimaks delux. :-(

Per Magnus

Sitat fra: KnutGol på mandag 04. mars 2013, klokken 13:12
CHAdeMO-adapter hadde heller ikke vært feil :)

Enig i at informasjon om CHAdeMO adapter ville vært bra. Herunder om-, når- og ca pris på et slikt adapter.
Model X - 90

Cato76

Setter en tier på at Elon Musk kommer med disse nyhetene:

  • Leveranse av TMS direkte til Norge, Ferdig EU tilpasset i USA, og shipping allerede i sommer
  • Start av utbygging av SC til høsten. Presenterer kart over hvor SC kommer til å plasseres
  • Ny farge - Sort Metallic
  • TMS levert til Norge vil leveres med CHAdeMO adapter
DAB radio og vinterdekk tilpasset nordiske forhold forventer jeg blir levert. Større batteripakke og 4WD kan vi se langt etter (...noen år)

Det blir stas å være tilstede i Oslo  8)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Pitter fra Madla

Det er EN ting som teller for Tesla nå, og bare EN ting: Å redusere det antallet som hopper av når reservations skal gjøre om til contracts i så stor grad som mulig. Dette er en ting investorene følger nøye med på, og det er liv og død at de reservasjonene som ligger inne nå omgjøres til 20.000 faste ordre for 2013. Å kapre nye kunder nå tror jeg er lavere på lista til Elon. I Norge har han det største potensialet til å skaffe mest faste kontrakter, så spørsmålet er hva han vil "selge" oss for å få oss til å signere?

Men det bakteppet er det nok ikke nye gimmicker som blir presentert, vil jeg tro. Mer i retning av tidlige leveranser til Norge. Kanskje Superchargers? Kanskje en freebee ("og som om ikke de skulle være nok, frue, legger jeg oppi en gulrotskreller, frue. Heeelt gratis, frue") som blir inkludert i leveransen? Kaaaanskje Spotify?

Blir spennende å se, men jeg tror vi ødelegger for oss selv hvis vi spenner buen for høyt.
P223/RN017580/VIN15137/EL22956
Lykkelig eier siden 28. august 2013

glaserud

Og derfor er det vel lite sannsynlig at han kommer med noen "versjon 1.5" eller annet som ikke er mulig å få nå.

Da jeg var innom Alnabru på lørdag, sa han som jobbet der at CHAdeMO var "ikke aktuelt".
Sitat - fritt fra hukommelsen:
"Hvordan blir det med CHAdeMO-adapter, som de har annonsert i Japan?"
"Det kommer ikke. Den er jo tross alt ikke i nærheten av SC."
"Ja, men forskjellen er at vi har CHAdeMO her, og ikke SC."
"Nå kommer det jo noen nyheter fra Elon på onsdag."

Så kan man lese så lite eller mye man vil inn i det. ;)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

fonberg

Enig i forventningen til per.reidar. Jeg er ganske sikker på at Musk (jeg er visst en av få her på forumet som ikke er på fornavn med han ;) vil fokusere på Norge-spesifikke ting i presentasjonen sin på onsdag. Gjetter derfor at han legger frem tidsskjemaer som viser når den første TMS leveres i Norge, hvor mange de vil levere til Norge i 2013, når første SC er klar og hvor mange (og hvor) man får SC-er i løpet av 2013 osv. Kanskje han også komemr med vinterrelaterte "nyheter", som nordisk vinterdekkpakke, garanti om forbedret varmeapparatløsning til frontruta før første norkse leveranse, osv.

Jeg håper også på innfellbare speil og parkeringssensorer på denne svære bilen, men om det skulle komme nytt om slikt så blir det antakelig spart til Geneve :)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Cato76

Norge er nok et potensiellt stort markedet er for Tesla i Europa (om ikke det største på sikt også). Så da det er viktig å få signaturen av eksisterende reservasjonsholdere. Videre det er viktig for Tesla å få TMS raskt ut på veiene i Norge og dermed få et større antall reservasjoner her. Så absolutt, få satt opp Superchargers for så å kapre nye kunder, da dette (i dag) er showstopperen for mange som sitter å vipper for og imot TMS.  ;)

:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

thorstein

Er det noen som har finregnet på antatt tetthet av MS i Norge vs antatt største "konkurrentland" / stat i USA? Hvis hypotesen om at Norge er idealland for bilen, så kanskje de vil gjøre infrastruktur tilpasset en slik situasjon?

cdabel

P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

tstol

Jeg håper på mulighet for tilhengerfeste, sportssete som evt ekstrautstyr og parkeringssensor. Hadde vært temmelig nedtur å bulke bilen ila de første par månedene..  8)

Celter

Jeg synes det er nokså åpenbart at Musk ikke kommer til Norge for å presentere nyheter som hele verden venter på. Det fins mange bedre anledninger, med bedre pressedekning enn dette, til å gjøre det. HVIS han kommer med noen nyheter av interesse så gjelder det nok spesifikke norske problemstillinger. Leveringstidspunkt, event. planer om "superchargers"
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA