Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sidestøtte seter

Startet av tstol, søndag 03. mars 2013, klokken 22:47

« forrige - neste »

tstol

Hei!

Jeg har ennå ikke fått anledning til å prøvekjøre TMS siden jeg bor i Stavanger. På diverse tester/forum på nettet har jeg lest at sidestøtten i setene ikke skulle være så god, men at Tesla skulle vurdere å forbedre dette til europaversjonen.

Da jeg snakket med en Tesla-ansatt i Oslo via telefon i januar avkreftet han dette fordi norske kunder hadde gitt respons på at de heller ville ha bilen fortest mulig istedet for å vente noe ekstra tid på bedre seter.

For min del er det svært viktig med god sidestøtte i setene da jeg liker å kjøre sportslig og det er mye svinger her på Vestlandet. ;D Jeg synes sportssetene til BMW er et eksempel på et behagelig sete med god sidestøtte.

Jeg har da noen spørsmål:

1. Til dere som har prøvekjørt TMS, hva synes dere om setene/sidestøtten?
2. Noen som vet noe mer om hvilke seter som kommer til europamodellen, evt som ekstrautstyr?
3. Hva hadde dere foretrukket: Raskest mulig levering eller nytt design på sete med bedre sidestøtte?

Mvh Torger
P2507

glaserud

1. Tenkte ikke over at de var dårligere enn sportssetene i Audien jeg har nå, så for meg virket de OK. Prøvd et par andre biler i det siste hvor det problemet var merkbart.
2. Nope.
3. Gitt [1], så vil jeg ha tidlig levering.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

stjernen

Sitat fra: tstol på søndag 03. mars 2013, klokken 22:47
Hei!

Jeg har ennå ikke fått anledning til å prøvekjøre TMS siden jeg bor i Stavanger. På diverse tester/forum på nettet har jeg lest at sidestøtten i setene ikke skulle være så god, men at Tesla skulle vurdere å forbedre dette til europaversjonen.

Da jeg snakket med en Tesla-ansatt i Oslo via telefon i januar avkreftet han dette fordi norske kunder hadde gitt respons på at de heller ville ha bilen fortest mulig istedet for å vente noe ekstra tid på bedre seter.

For min del er det svært viktig med god sidestøtte i setene da jeg liker å kjøre sportslig og det er mye svinger her på Vestlandet. ;D Jeg synes sportssetene til BMW er et eksempel på et behagelig sete med god sidestøtte.

Jeg har da noen spørsmål:

1. Til dere som har prøvekjørt TMS, hva synes dere om setene/sidestøtten?
2. Noen som vet noe mer om hvilke seter som kommer til europamodellen, evt som ekstrautstyr?
3. Hva hadde dere foretrukket: Raskest mulig levering eller nytt design på sete med bedre sidestøtte?

Mvh Torger
P2507


1:Har sett noen "tester" av TMS på nettet hvor dette med sidestøtte i setene er kommentert. eks: http://www.tv2.no/underholdning/broom/tesla-model-s-dette-er-en-julegave-fra-norske-politikere-3910171.html  Men det skal sies at jeg selv ikke har prøvekjørt bilen. 

2:Vet ingen ting om dette, men håper at Musk nevner på onsdag at bøtteseter er implementert i norske modeller  :o

3: Hadde nok foretrukket nytt design på setene. Men som sagt, har ikke kjørt TMS.

Epleskreller

Syns setet var helt greit jeg, tenkte ikke så mye på det, men så har ikke jeg tenkt å kjøre rally heller da ;)

Jeg velger tidligere levering any day! skulle helst hatt bilen i går :D
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Leaffen

Setene var veldig god.

Har tenkt å bruke bilen til vanlig kjøring. Kunne derfor ikke tenkt meg andre seter. Bilen er som skapt for komfortkjøring.
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Stig O

Hadde vært naturlig om Performancen kom med mere sidestøtte.Da hadde det også vært et valg for en hver smak. Selv hadde jeg gjerne ventet på dette.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

jkirkebo

Sitat fra: Stig O på mandag 04. mars 2013, klokken 07:39
Hadde vært naturlig om Performancen kom med mere sidestøtte.Da hadde det også vært et valg for en hver smak. Selv hadde jeg gjerne ventet på dette.

Performance har alcantara på sidevangene, det gjør ihvertfall at man ikke så lett sklir ut på siden. Hadde performance kommet med obligatoriske bøtteseter hadde jeg nok ikke kjøpt den. Jeg må ha noen seter som er komfortable for langkjøring...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Tviler på at Tesla noen gang kommer til å tilby bøtteseter, men vanlige sportsseter med litt sidestøtte bør de få på plass.

Jeg skal prøvekjøre igjen nå i mars (håper jeg). Da skal jeg være oppmerksom på sidestøtten, for den tenkte jeg ikke noe på når jeg prøvekjørte sist (dvs. den er antakelig god nok for meg).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Cirion

Jeg er enig i at setene ikke var bøtteseter.
Men de hadde grei nok sidestøtte for meg (jeg er liten).

Jeg venter ikke på oppgradering til sportseter. Satt godt i de 2 prøveturene jeg hadde.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Stig O

Sitat fra: jkirkebo på mandag 04. mars 2013, klokken 09:41
Sitat fra: Stig O på mandag 04. mars 2013, klokken 07:39
Hadde vært naturlig om Performancen kom med mere sidestøtte.Da hadde det også vært et valg for en hver smak. Selv hadde jeg gjerne ventet på dette.

Performance har alcantara på sidevangene, det gjør ihvertfall at man ikke så lett sklir ut på siden. Hadde performance kommet med obligatoriske bøtteseter hadde jeg nok ikke kjøpt den. Jeg må ha noen seter som er komfortable for langkjøring...

Ønsker meg ikke bøtteseter, men sportsseter som jeg har i Audien, og gjerne med alcantara på sitteflatene hadde vært fint. Blir litt feil med komfortseter i en av verdens raskeste sedaner spør du meg. Hadde vært en fin anledning til å skille Standard og Performance litt mere en det er i dag. Tesla skal jo satse på det asiatiske markedet også, og da tror jeg stoler tilpasset amerikanere ikke er midt i blinken. Selv er jeg ikke så stor. Har ikke fått prøvekjørt enda, bare sittet i bilen så jeg får vel ikke ta sorgene på forskudd.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Havebigfun

#10
Vi hadde en del diskusjoner rundt setene her i desember da de fleste prøvekjørte- resymee: smaken er som baken :o
Det fleste var fornøyde. De som ikke er/blir det kan kjøpe andre seter.
Meg bekjent kommer det ingen nye "europa"-seter med bedre sidestøtte.
Bilen er jo en av de raskeste i sitt segment- men batteriene mister mye ladning når dette utnyttes maksimalt- kanskje sætene er så behagelige at man automatisk går over i elbilmodus og på den måten får en rekkevidde som reduserer "rekkevidde-angsten" til et minimum ;)
Jeg ble ihvertfall slått av tanken at bånn-gass stort sett er unaturlig- men kjekt å ha i forbikjøringssituasjoner ol. 8)

Quattro

Jeg har sportsseter i min Audi med muligheten for å forlenge sitteflaten. Jeg savnet ikke spesielt sidestøtte i Model S, men jeg savnet muligheten til å forlenge sitteflaten....
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

trygvelo

Sitat fra: Quattro på tirsdag 05. mars 2013, klokken 21:40
Jeg har sportsseter i min Audi med muligheten for å forlenge sitteflaten. Jeg savnet ikke spesielt sidestøtte i Model S, men jeg savnet muligheten til å forlenge sitteflaten....

Enig, skulle gjerne hatt det!

frskby

Jeg har etterspurt Tesla vedr om det blir andre seter på Europamodellen, og fikk svar i dag fra Heidi:

"I forhold til setene vil det ikke være mulig å bytte disse ut nå. Men vi har notert oss all tilbakemeldingen vi har mottatt og vi takker for det.

Vi jobber stadig med mulige oppgraderinger."

Ikke helt godt å si hva som legges i dette, men leser det dithen at det ikke blir noen endringer fra start av iallefall...?
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

Cirion

Hva er det med sidestøtter som skal være sååå fantastisk?

Satt i en 3 serie her om dage, og fyttigrisen å jævlig! Føltes som at setet forsøkte å pakke meg inn i en kasse.
Jeg er ikke store karen... 70kg.. Men å sitte så trangt å jævlig må være helt forferdelig, og enda værre blir det om vintern?!?

Er glad Model S har komfortable seter :)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA