Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla på finn.no

Startet av Quattro, lørdag 02. mars 2013, klokken 12:33

« forrige - neste »

Quattro

Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Griffel

#1
Sitat fra: Quattro på lørdag 02. mars 2013, klokken 12:33
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40119082
Var ikke prisen litt stiv da?
"Tesla Model S Tesla S 85 KwH 2012, 1 000 km, kr 699 000,-"

Det var vell ikke direkte billig, men for en som ikke gidder å stå på venteliste, har mer enn nok av penger, og vil ha bilen om 4 uker, er det kanskje ok.

Ulempe: USA ladesystem, som i Norge begrenser denne til enfas 230V, og en gang i framtiden superlader.

Forøvrig, stort mer feil går det vel ikke an å skrive kWh.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

OleJA

Trolig er det vel allerede betalt US-tax på denne bilen allerede og da blir utgangsprisen høyere, men ja, litt dyrt.

laumb

"Nå kan du ikke bare snike i kollektivfeltet, men køen for å få bilen og..."

*giggle*


Tapatalkin' from iTalatut...

OleJA

Sitat fra: Griffel på lørdag 02. mars 2013, klokken 13:08
Ulempe: USA ladesystem, som i Norge begrenser denne til enfas 230V, og en gang i fremtiden superlader

Det er vel ikke engang sikkert at EU SC vil være kompatible med US SC. Dessuten ryker garantien ved eksport ut av USA, og Tesla servicesenter vil heller ikke bistå slike bastard bilen så vidt jeg forstår....

Nei, venter heller på min plass i køen....

19quiz76

Hehe - den dagen jeg betaler 699K for en Passat, håper jeg kona legger meg inn til avrusing ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

JonI

Kan også våre at noen vil betale litt ekstra for hengerfeste :D det står ihvertfall i annonsen at den har det....
Bil: "Gråtass" P+ grå/grå/grå  (P2318)

glaserud

Har sett flere som har ettermontert det i USA. Det er snakk om "tilhenger" med anførselstegn her. Altså type til å sette sykler o.a. på. Så vidt jeg vet ikke noe som du vil ha nevneverdig hell med å prøve å få godkjent her til lands. :)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Rio

Sitat fra: Griffel på lørdag 02. mars 2013, klokken 13:08
Forøvrig, stort mer feil går det vel ikke an å skrive kWh.

Joda.

K/wH   (ofte så ser man jo KW/H! )

:P
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Maartensommer

Sitat fra: 19quiz76 på lørdag 02. mars 2013, klokken 14:17
Hehe - den dagen jeg betaler 699K for en Passat, håper jeg kona legger meg inn til avrusing ;)

Enig i det, men tror nok han mener skattegrunnlaget ved bruk som firmabil.  Iom at det er 1/2 skatt på EV, blir skattegrunnlaget på denne MS tilsvarende en Passat (eller en hvilken som helst annen fosilbil) med listepris ca. 350.000,-

19quiz76

Ah - den berømte "godvilja til"?

Da er jeg med ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Oreo

Er lov å prøve seg, men en skal være bra desperat om en biter på denne til oppgitt pris. Må jo vente min. fire uker uansett. Spennende likevel at bilimpotører snuser på Tesla. Tror likevel elbiler er noe helt annet "ballgame".
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Celter

Til å være en "non-performance" synes jeg prisen er for drøy. Jeg venter på min.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

laumb

#13
Sitat fra: Oreo på søndag 03. mars 2013, klokken 13:10
Er lov å prøve seg, men en skal være bra desperat om en biter på denne til oppgitt pris. Må jo vente min. fire uker uansett. Spennende likevel at bilimpotører snuser på Tesla. Tror likevel elbiler er noe helt annet "ballgame".

Det er vel ikke uten grunn at de ikke har importert den først. Stoler ikke på å få prisen de forlanger. :P


Tapatalkin' from iTalatut...

Espen Hugaas Andersen

Hvis de faktisk allerede hatt den i norge hadde det vært en mulighet å få solgt den. Det er lite trolig de får solgt den når man da må uansett vente i fire uker.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA