Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla på finn.no

Startet av Quattro, lørdag 02. mars 2013, klokken 12:33

« forrige - neste »

Quintilian

Sitat fra: bjoris på onsdag 06. januar 2016, klokken 18:34
520 var bra rimelig, jeg la tilsvarende ut for 580, solgte for 560, men det var uten s 7 seter, men med 8 års service, virket ikke så folket var så opptatt av det og jeg skal ikke ha det på den nye, holder på service ca hver 40.000 og da blir det billigere... så serviceavtal var litt dumt å kjøpe, men hvem i huleste kunne sett for seg 1, at jeg kjørte 44.000 km på 18 mnd og 2 at jeg skulle selge etter 18 mnd;)

Snakk om tulling og her sitter jeg å vente på ny Leaf, ja sånn kan det gå, hehe... Heldigvis er det bare ett halvtår til den blir nr 2 bil:)

Ser ut som du har fått en ganske grei pris da :-). Kollega solgte tilsvarende vår (men kjørt halvparten) til 550.000.- for 3-4 mnd siden.

Når vi la den ut var det flere tilsvarende biler til rundt 540.000.-.

Ser også at Tesla selger sine innbyttebiler relativt rimelig; f.eks. kjøpte en kollega en 2014 P85 "med alt" (inkl 21" hjul) til 547.000.- rett før jul... Tror bruktprisene er litt på vei ned egentlig....

Bjoris

#751
Traff nok bra ifht at det var litt danskefeber akkurat når jeg la den ut og jeg avviste alt av skambud da jeg var rimelig sikker på at jeg skulle få 560 og jeg hadde også lovet fruen at vi ikke skulle bytte om vi ikke fikk min 550 så det var bra kjøperen kom.

Jeg solgte jo nettopp fordi jeg syns at nærmest det var ett kupp å kunne bytte til helt ny for bare 100 ekstra, den nye koster 669, den har "alt", men ikke luft og lyd. Jeg setter uansett autopilot og awd mye høyere enn luft og lyd... 100.000 er jo ikke mer enn "ett års audiverdifall" så at det var gunstig er hevet over tvil! Joda, 70 er jo ikke helt 85, men er ikke 70 den nye 85 da;)

Øyvind.h

Skulle ønske det kom noe spennende på Finn :)
Er på jakt etter fornuftig priset P85D eller S85D med alt utstyr (må ha 7 seter), men ikke lett å treffe på alle krav og ønsker ser jeg. Worst case må jeg vente til S90D`en kommer i mars, men har noen langturer i februar og starten av mars jeg gjerne skulle hatt Tesla til.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Quintilian

Sitat fra: bjoris på onsdag 06. januar 2016, klokken 19:49
Traff nok bra ifht at det var litt danskefeber akkurat når jeg la den ut og jeg avviste alt av skambud da jeg var rimelig sikker på at jeg skulle få 560 og jeg hadde også lovet fruen at vi ikke skulle bytte om vi ikke fikk min 550 så det var bra kjøperen kom.

Jeg solgte jo nettopp fordi jeg syns at nærmest det var ett kupp å kunne bytte til helt ny for bare 100 ekstra, den nye koster 669, den har "alt", men ikke luft og lyd. Jeg setter uansett autopilot og awd som jeg setter mye høyere enn luft og lyd... 100.000 er jo ikke mer enn "ett års audiverdifall" så at det var gunstig er hevet over tvil!

Vil virkelig anbefale deg å gå for lydpakka (igjen!)... Har standard i den nye bilen, og det er rett og slett rævva!...

6 høyttalere til 4 dollar stykk (seriøst, de koster 4 dollar) og ingen sub = "natt og gråt"....

Samboer mente at det "sikkert kommer til å lyde helt OK", men etter å ha testa bilen en gang er hun nå innstilt på at vi bruker 20.000.- på en "aftermarket-upgrade"... (Og ja, anlegget var innspilt når vi fikk nybilen... Demo kjørt 1800 KM) :-)

Bjoris

Skal du selge 90Den da eller?

Hmm, er litt imponert over de som kjøper og selger så mye, jeg syns det blir mye risiko, iallefall med en P85D, det hadde jeg ikke turt å kjøpe for kort-tid...

Jeg har tenke mye på hvorfor ikke flere kjøper 70D vs brukt s85 av før autopilot generasjonen/awd og har kommet til følgende:

1. Folk tror at det bare er 85 som duger
2. Folk tror rekkevidde forskjellen er mye større enn den faktisk er
3. Folk er ikke så opptatt av AWD og Autopilot som meg
4. Folk er ikke klar over at de nye har mange, mange forbedringer

Det kan jo selvsagt også være at.

1. Det er ikke så stor forskjell på ny og gml som enkelte tror
2. Autopilot er i grunnen bare gimick
3. AWD er i grunnen ikke så viktig siden veiene de fleste av oss kjører på blir brøtt og saltet
4. 70 kwh er lite når batteri har begynt å reduseres litt..

Vel, dette kan sees på mange måter, jeg valgt første rekken av argument/synspunkt!

Bjoris

Sitat fra: Quintilian på onsdag 06. januar 2016, klokken 20:06
Sitat fra: bjoris på onsdag 06. januar 2016, klokken 19:49
Traff nok bra ifht at det var litt danskefeber akkurat når jeg la den ut og jeg avviste alt av skambud da jeg var rimelig sikker på at jeg skulle få 560 og jeg hadde også lovet fruen at vi ikke skulle bytte om vi ikke fikk min 550 så det var bra kjøperen kom.

Jeg solgte jo nettopp fordi jeg syns at nærmest det var ett kupp å kunne bytte til helt ny for bare 100 ekstra, den nye koster 669, den har "alt", men ikke luft og lyd. Jeg setter uansett autopilot og awd som jeg setter mye høyere enn luft og lyd... 100.000 er jo ikke mer enn "ett års audiverdifall" så at det var gunstig er hevet over tvil!

Vil virkelig anbefale deg å gå for lydpakka (igjen!)... Har standard i den nye bilen, og det er rett og slett rævva!...

6 høyttalere til 4 dollar stykk (seriøst, de koster 4 dollar) og ingen sub = "natt og gråt"....

Samboer mente at det "sikkert kommer til å lyde helt OK", men etter å ha testa bilen en gang er hun nå innstilt på at vi bruker 20.000.- på en "aftermarket-upgrade"... (Og ja, anlegget var innspilt når vi fikk nybilen... Demo kjørt 1800 KM) :-)

Lyd satt langt inne å droppe, men det ble et ultimatum i heimen når jeg kom på den kjempeideen å bytte ut bilnr 2 også, planen var en 2014 Leaf som ventebil til ny Tesla var i hus og så skulle vi selge 2011 Leafen. Men dum som jeg var ringte jeg til Nissan ang 30 kwh og ble så positvt overrasket over at vi kunne få en helt ny med 30 kwh til 243 med bondeavtale at da ble det 70.000 mer på bil nr 2. Dermed røyk lydpakka...

Jeg kjørte en s70 ganske lenge når min var på service, ok, lyden er en helt annen enn i lydpakka, men jeg må vel innrømme at på 300 km turen jeg hadde med denne så ble lyden litt og litt bedre, men jeg følger litt med på planen din om oppgradere, jeg ser ikke bort fra at jeg gjør det, men det blir ikke i 2016 iallefall.

Øyvind.h

Sitat fra: bjoris på onsdag 06. januar 2016, klokken 20:09
Skal du selge 90Den da eller?

Hmm, er litt imponert over de som kjøper og selger så mye, jeg syns det blir mye risiko, iallefall med en P85D, det hadde jeg ikke turt å kjøpe for kort-tid...

Jeg har tenke mye på hvorfor ikke flere kjøper 70D vs brukt s85 av før autopilot generasjonen/awd og har kommet til følgende:
Akkurat nå er jeg usikker. Slik jeg forstår avtalen med Tesla kan jeg kansellere den og miste depositumet. 15K er ingen krise. Alternativt ta levering og legge den ut på Finn før den kommer. Tror det kan være veldig lurt mtp at konfigen har gått opp 60K i pris (ca), men også risk ift utlegg av 850k.

P85D er jeg ikke redd for å kjøpe da jeg ikke har problemer med at bilen ikke leverer fullt så mye som markedsført. Den er fortsatt helt rå, og om man klarer å gjøre et godt kjøp er ikke differansen til S85D stor. Etter mitt syn verd pengene, men det er bare ett mulig scenarie :)

Når det gjelder brukt S85 vs ny S70D - har du tall for påstanden om at folk kjøper brukt S85 fremfor ny S70D? Har da fått inntrykk av at S70D selger meget bra?
Sammenligner man en 2 år gammel S85 med en ny S70D er ikke forskjellen i rekkevidde veldig stor, men en forskjell er det nok fortsatt. Og mtp. at batterier taper seg mest i starten (og så vidt jeg husker har S70D en del mindre buffere), så er det brå tapet tatt i S85 mens det er forestående i S70D. I teorien.

4wd er veldig kjekt, men også en ulempe ift. redusert bagasjeplass. Har selv tittet på noen rwd bruktbiler hos Tesla i dag, og har ikke slått rwd fra meg.

Hmm, tror jeg stopper der. Komplesiteten i beslutningsmatrisen er enorm....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

MrBacardi

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 06. januar 2016, klokken 19:52
Skulle ønske det kom noe spennende på Finn :)
Er på jakt etter fornuftig priset P85D eller S85D med alt utstyr (må ha 7 seter), men ikke lett å treffe på alle krav og ønsker ser jeg. Worst case må jeg vente til S90D`en kommer i mars, men har noen langturer i februar og starten av mars jeg gjerne skulle hatt Tesla til.

Lassevis med Teslaer på nabobil.no hvis man trenger bil til et par langturer.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Øyvind.h

Sitat fra: MrBacardi på onsdag 06. januar 2016, klokken 21:05
Lassevis med Teslaer på nabobil.no hvis man trenger bil til et par langturer.
Inne på den tanken også, og bruke nabobil frem til slutten av mars. Men alltid gøy å utforske alternativer :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Epleskreller

Har Tesla flere rwd bruktbiler til salgs enn de som er lagt ut på finn og "preowned"?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

eivindsen

Sitat fra: bjoris på onsdag 06. januar 2016, klokken 20:09
Skal du selge 90Den da eller?

Hmm, er litt imponert over de som kjøper og selger så mye, jeg syns det blir mye risiko, iallefall med en P85D, det hadde jeg ikke turt å kjøpe for kort-tid...

Jeg har tenke mye på hvorfor ikke flere kjøper 70D vs brukt s85 av før autopilot generasjonen/awd og har kommet til følgende:

1. Folk tror at det bare er 85 som duger
2. Folk tror rekkevidde forskjellen er mye større enn den faktisk er
3. Folk er ikke så opptatt av AWD og Autopilot som meg
4. Folk er ikke klar over at de nye har mange, mange forbedringer

Det kan jo selvsagt også være at.

1. Det er ikke så stor forskjell på ny og gml som enkelte tror
2. Autopilot er i grunnen bare gimick
3. AWD er i grunnen ikke så viktig siden veiene de fleste av oss kjører på blir brøtt og saltet
4. 70 kwh er lite når batteri har begynt å reduseres litt..

Vel, dette kan sees på mange måter, jeg valgt første rekken av argument/synspunkt!

Jeg har akkurat vært gjennom denne beslutningsprosessen, og kan redegjøre for mine egne valg: Siden jeg ikke kjører fryktelig mye hadde jeg vanskelig nok for å legitimere et TMS-kjøp i utgangspunktet, og derfor var pris viktig. Ettersom bruktprisene er såpass høye fortsatt vurderte jeg en 70D seriøst før prisoppgangen, men det ble til at jeg slo det fra meg og kjøpte brukt S85. Hvorfor?

- Først og fremst prisforskjellen, som var over 100.000 for noenlunde likt utstyrt bil foruten AWD og autopilot.
- Etter hva jeg har lest er bilene med bakhjulstrekk også ganske ok på vinterføre pga. traction, så jeg kjente ikke behovet.
- Autopilot hadde vært gøy å ha. Hadde det kostet 10 eller 20.000 å få det med hadde jeg nok slått til, men for min del var det som sagt snakk om 100k opp for å få en bil med autopilot.
- Jeg kom over en brukt S85 hos Tesla med det utstyret jeg ønsket, og prisen var lavere enn stort sett alt jeg hadde sett på finn.
- Siden jeg kjøpte fra Tesla får jeg garanti av dem, nesten like bra som nybil.
- Rekkevidde hadde ingenting å si for min del, i praksis er det så liten forskjell, og 70D hadde holdt i massevis.
- Et sterkere argument for 70D i mitt hode var at bilen er nyere med f.eks. nytt panotak og masse små forbedringer. Likevel ikke nok til å forsvare prisforskjellen for min del.
- Får bilen neste uke, og to ukers venting er MER enn lenge nok for min del  :P

Lommelund

Klokt valg! Har selv to år gammel 85. Når det gjelder rwd har jeg gjort diverse grundige tester når det gjelder framkommelighet ifht til konvensjonelle biler med forhjulsdrift, og sammenlignet med forhjulsdrift er framkommeligheten like god, tør jeg påstå. Skal ikke skryte på meg vitenskapelig metode i utprøvingen, men synes traction-systemet responderer kjapt ( ingen forsinkelse gjennom mekanikk ) og vektfordelingen ( Model S er tyngre bak enn f.eks. BMW ) gjør at frykten for å ikke "komme opp" er fraværende. Her forleden dag ble min svoger i sin 4wd Subaru Outback litt skuffet over ikke å klare og kjøre fra meg i kupert terreng... Skjønt, sitter man først fast med Model S sitter man skikkelig fast - og drøyt 2 tonn merkes godt da...

petersv

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 06. januar 2016, klokken 23:37
Har Tesla flere rwd bruktbiler til salgs enn de som er lagt ut på finn og "preowned"?

Ja. Sist jeg sjekket.

Siggen

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 06. januar 2016, klokken 19:52
Skulle ønske det kom noe spennende på Finn :)
Er på jakt etter fornuftig priset P85D

Tsjaa. Vi venter vel egentlig på vår p90D og burde vel egentlig solgt p85d. Blir råflott med 3 biler og kun to som har lappen..

Den har vel det meste foruten om Interiørpakka samt det er svart pianolakk innvendig. Du får sende en PM så får vi se om mine tanker om pris samsvarer med realitetene i markedet.

Touring

Sitat fra: Lommelund på torsdag 07. januar 2016, klokken 00:18
Model S er tyngre bak enn f.eks. BMW

Hva er vektfordeling på Tesla? De fleste RWD BMWer har 50/50. 520d touring er 52% over bakhjulene feks

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA