Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dere som har import-Leaf, noen spørsmål

Startet av AreGar, lørdag 23. februar 2013, klokken 14:24

« forrige - neste »

AreGar

Har lurt litt på å kjøpe en Leaf og tenker da å gjøre dette på lavest mulig budsjett.
Finnes jo en del av disse i bl.a. Nederland og ser at det er noen som gjør stor business på å hente en drøss av de å selge de i Norge.

Da lurer jeg litt på et par ting.

1. Hvordan har kundeservicen vært hos Nissan i Norge på importerte biler, her blir man gjerne prisgitt forhandleren i nærområdet da det er begrenset med alternativer. For min del bor jeg i Kristiansand om noen skulle ha erfaring med Sørlandet Bilsenter. Tenker bl.a. på utbedringer på garanti (jordledning fjernlys, knirk i forstilling, softwareoppgraderinger osv)

2. Hvordan er det å få skiftet språk på bilen? Ser at de fra Nederland er på nederlandsk og det vil være en relativt stor utfordring for mitt vedkommende, finnes det mulighet til å få dette på norsk/engelsk?

3. Hva er de reelle kostnadene ved import? Frakta er vel noen tusenlapper om man ikke kjører selv og det er kanskje noe komplisert. Vinterdekk kommer i tillegg men det lønner seg kanskje å kjøpe felger sammen med bilen for å få disse uten mva?

4. Ser at noen selges med 5 års Europa-garanti, hvordan fungerer dette ift. forhandlere i Norge?

Takker på forhånd for svar.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA