Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model S på finn.no

Startet av Oreo, tirsdag 19. februar 2013, klokken 13:08

« forrige - neste »

EvenSteven

Tror dette gjelder for kun 10-20% av Tesla eierne, resten er mer fornuftige enn rene tekno freaks ala Apple Fanboys etc.

Ser ut til at prisene jevner seg mer ut på Finn.no - Laveste pris på bil lagt ut i dag er 595 000,- S85
Av 21 stk publisert i dag, er 15 Performance utgave, resten er S85...
Det er litt fælt å si det, men noe i meg håper at P85 vil falle såpass mye at jeg skulle få råd til å kjøpe en... Sorry altså  ??? 
Tesla S P85+ sølv

Car-El

Panikk? Vær no snill. Det e rundt 3% av alle utleverte Teslaer. 160 stk. Det skjer det samme rett før og etter lanseringer av nye modeller av VW, Ford, Volvo også videre og så....   

Og at folk tror at grombilen er gullverd... ---> HA HA HA. DET E EN BIL! Våkn opp.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

mariowing

Sitat fra: snurrehue på onsdag 15. oktober 2014, klokken 15:49
Autopilot er et lite steg videre all den tid bruken av det vil bli temmelig begrenset i første omgang. Tviler på at det er særlig med strekninger i Norge hvor dette blir aktuelt. Men for all del, det var meget kjærkomne nyheter :)

Bare kort innpå for å kommentere denne som jeg har sett blitt fremsatt mange ganger. For de som bor i Oslo så er det nå fire felts motorveier nordover (snart hele veien til Kolomoen) og sørover (hele veien til København og videre inn i Danmark) og på andre siden av fjorden ned til Porsgrunn omtrent. Det er også fullt mulig å bruke ACC på ikke fullt så fine veier, for eksempel stort sett hele veien fra Kolomoen og opp til Trysil. Alle disse strekningen har jeg erfaring med å kjøre med ACC/Lane assist/Speed assist og det fungerer helt strålende. Vil anslå at 80-90% av min langkjøring foregår på disse strekningene så det blir litt tynt å si at det stort sett ikke er aktuelt i Norge eller ikke vil fungere i Norge. Det avhenger av kjøremønster :)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

pwb

Dette må jo være ett ok kjøp. I og med at det skrives flere plasser at det er 8 års garanti så hadde jo vært greit med 8 års problemfritt bilhold. Er det virkelig 8 år på hele bilen?

"Bilen er levert ny av Tesla Norge, og har Norske garantivilkår, det vil si åtte års garanti på bilen og åtte års ubegrenset km batteri- og drivenhetsgarantigaranti."

"Denne bilen selges med 8 års nybilgaranti fra førstegangsregistrering"


http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=52592122&searchclickthrough=true


snurrehue

Sitat fra: pwb på onsdag 15. oktober 2014, klokken 20:55
Dette må jo være ett ok kjøp. I og med at det skrives flere plasser at det er 8 års garanti så hadde jo vært greit med 8 års problemfritt bilhold. Er det virkelig 8 år på hele bilen?

Nei, nok en selger som ikke har forstått, eller vil forstå, garantivilkårene. Det er bare drive unit og batteriet som har 8 års garanti. Resten er ordinære 5 år.

snurrehue

Sitat fra: mariowing på onsdag 15. oktober 2014, klokken 19:30
For de som bor i Oslo så er det nå fire felts motorveier nordover (snart hele veien til Kolomoen) og sørover (hele veien til København og videre inn i Danmark) og på andre siden av fjorden ned til Porsgrunn omtrent. Det er også fullt mulig å bruke ACC på ikke fullt så fine veier, for eksempel stort sett hele veien fra Kolomoen og opp til Trysil.

Joda, helt enig der. MEN poenget mitt er ikke ACC, men derimot autopiloten. Tesla er svært tilbakeholdne med informasjon rundt denne. Skal den bare gjelde amerikanske rett-frem-motorveier? Eller motorvei ned på E18-gjennom-Oslo-nivå?
ACC kan man utmerket godt få til på de fleste veistrekninger her til lands.

Mitt kjøremønster tilsier 98% to-feltsvei, hvorav en god porsjon av dette skjer på svingete og kupert vei, og gjerne uten midtmerking. Og vinter med godt tildekkede midt- og sidestriper er vi jo ikke akkurat ukjent med her til lands.

For all del, autopilot er vel og bra, og kan passe svært mange. Jeg elsker å kjøre bilen selv, dog med enkelte behagelige komfortgrensesnitt slik som ACC og automatgear.

Lokführer

Kan vel bli dyrt for selgeren dersom han skriver dette i kontrakten.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

erikg

Hmm.. tekno freak og pt Apple fanboy ja, guilty as charged, men jeg kan ikke forstå hvorfor jeg skulle bytte ut min bil 2.0 fordi det dukker opp en versjon 2.1  Vil tro jeg har mye mer igjen for å kose meg med det jeg har i noen år, og så vurdere bytte når versjon 3 har fått en minor version eller to på seg.
TMS85 grey met, pano, luft

krl

Sitat fra: snurrehue på onsdag 15. oktober 2014, klokken 21:05
Joda, helt enig der. MEN poenget mitt er ikke ACC, men derimot autopiloten. Tesla er svært tilbakeholdne med informasjon rundt denne. Skal den bare gjelde amerikanske rett-frem-motorveier? Eller motorvei ned på E18-gjennom-Oslo-nivå?
ACC kan man utmerket godt få til på de fleste veistrekninger her til lands.
Dette er vel foreløpig state-of-art når det gjelder autopilot for biler (som faktisk er i salg): http://www.daimler.com/dccom/0-5-1210218-1-1210321-1-0-0-1210228-0-0-135-0-0-0-0-0-0-0-0.html

Altså DISTRONIC PLUS with Steering Assist fra Mercedes. Hvis Tesla matcher denne, så begynner det å bli interessant. Mercedes har forøvring mange andre interessante hjelpesystemer hvis man ser på linkene nederst. Nightvision med highlight av fotgjengere og dyr er også artig, men det spørs hvor mye oppmerksomhet denne stjeler fra kjøringen. Ikke nødvendigvis bare positivt med for mange slike funksjoner.

TS

Sitat fra: krl på onsdag 15. oktober 2014, klokken 22:18
Sitat fra: snurrehue på onsdag 15. oktober 2014, klokken 21:05
Joda, helt enig der. MEN poenget mitt er ikke ACC, men derimot autopiloten. Tesla er svært tilbakeholdne med informasjon rundt denne. Skal den bare gjelde amerikanske rett-frem-motorveier? Eller motorvei ned på E18-gjennom-Oslo-nivå?
ACC kan man utmerket godt få til på de fleste veistrekninger her til lands.
Dette er vel foreløpig state-of-art når det gjelder autopilot for biler (som faktisk er i salg): http://www.daimler.com/dccom/0-5-1210218-1-1210321-1-0-0-1210228-0-0-135-0-0-0-0-0-0-0-0.html

Altså DISTRONIC PLUS with Steering Assist fra Mercedes. Hvis Tesla matcher denne, så begynner det å bli interessant. Mercedes har forøvring mange andre interessante hjelpesystemer hvis man ser på linkene nederst. Nightvision med highlight av fotgjengere og dyr er også artig, men det spørs hvor mye oppmerksomhet denne stjeler fra kjøringen. Ikke nødvendigvis bare positivt med for mange slike funksjoner.
Nightvision med videanalyse kan redde liv.. Både mennesker og Elg...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

ELTesla

FINN-kode: 52518589

Har nå endret prisen til 579 900,-
Har bud inne på 580K

Dvs. han har bud over pris men selger fortsatt ikke...
Annonsen skal vel bare skille seg ut som veldig billig tenker jeg.

Kvalvag

Sitat fra: Madboy på torsdag 16. oktober 2014, klokken 10:08
FINN-kode: 52518589

Har nå endret prisen til 579 900,-
Har bud inne på 580K

Dvs. han har bud over pris men selger fortsatt ikke...
Annonsen skal vel bare skille seg ut som veldig billig tenker jeg.

Ser at du sier den koster 760.000 nå - men det gjorde den ikke da du kjøpte den - den var vel ca. 100.000.- billigere? I såfall er verditapet på ca. 80.000.- og det er  på 30.000km og levering om noen mnd - så spesielle betingelser - betyr antakelig et enda mindre reelt verditap. Så det er pokker ikke noen krise - det er mindre verditap enn på en vanlig bil i denne prisklassen.

ELTesla

Det er da ikke min annonse  ;)

Eller skriver du "du" til eieren av annonsen?

Kvalvag

Trodde det var din - men spiller ingen rolle ...... poenget er at ved at det kommer bud - så settes et nivå.

Kvalvag

Ser at det er 2 andre P+ 2013 som er solgt til 600 -og 649. i annonsen - ikke sikkert akkurat de prisene men i nærheten - så der ligger nivået nå på P+ - så spørs det hva S85 vil ligge på tipper de skal ned mot 500 og antakelig under - med en ok spekket S85D til 573.-  så bør det være min 100.000.- billigere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA