Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oslo - verdensrekord i antall elbiler pr innbygger ?

Startet av Elmo, mandag 25. februar 2008, klokken 00:53

« forrige - neste »

Elmo

Teknisk ukeblad skriver at Oslo nå har 1000 rene elbiler og at med 500.000 innbyggere er nok Oslo verdens mest elbil-tette sted.
De siterer Aftenposten, men den artikkelen har jeg ikke sett eller klart å finne.

http://www.tu.no/samferdsel/article135544.ece
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Ken

#1
Det skal vi slå i Kristiansand enten ved å få flere elbiler eler ved å tynne ut innbygger tall!

Det er skikkelig kul at Oslo slår San Francisco og Hollywood.

Jeg lest den i går også, prøv Knut Abrahamsens Forum for elbil interesserte
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Griffel

Hva er et sted?

I "Vårt Land" skrev de: "Tusen innbyggere i Oslo har elbil, blant dem kronprins Haakon."

Hørt på maken

Dersom Asker er et sted (det er i alle fall blant Norges større kommuner) tror jeg vi greit slår Oslo i denne sammenhengen, også når det gjelder kronpris tetthet. ::)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

cra

He he he... Jo, det blir et definisjonsspørsmål, så klart. Her jeg bor tror jeg det skal gå greit å slå Oslo med min ene bil også.  ;D

Men det er sikker tlitt av poenget at det skal være en litt stor by e.l. Det greieste er kanskje å se nasjonalt på det? Og kanskje håpe regjeringa vil hjelpe oss til å bli enda flinkere. Da helst med gulrot for el-bil, ikke ris for alt mulig annet.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA