Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Foreslåtte SuperCharger lokasjoner i Norge

Startet av jkirkebo, fredag 15. februar 2013, klokken 15:08

« forrige - neste »

fredag

Sitat fra: laumb på tirsdag 19. februar 2013, klokken 21:30
Er ikke Porsgrunn ett litt upraktisk stykke fra europaveien?

Telemarksporten. Rett ved E18 og avkjøringen til Porsgrunn/Skien, veikro, fastfood, meny, gartneri, bensinstasjon/kiosk. Passe aktivitetstilbud mens man venter på lading.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

thorstein

Sjekket kartet på nytt etter noen dager. Den røde i Kristiansand er bra plassert. Se ellers kart over reservasjoner: en lader her vil kunne bidra til å bosted salg av MS/X her.

thorstein


Chinook234

Det hadde vært flott om fergen Kristiansand- Hirtsals hadde hurtigladere. Vi som bor i Rogaland og vil til Danmark-Tyskland kan da kjøre i land i Hirtsals med toppladet batteri.
Oddvar Larsen

jkirkebo

Sitat fra: Chinook234 på lørdag 23. februar 2013, klokken 19:35
Det hadde vært flott om fergen Kristiansand- Hirtsals hadde hurtigladere. Vi som bor i Rogaland og vil til Danmark-Tyskland kan da kjøre i land i Hirtsals med toppladet batteri.

Hva skal du med hurtiglading på fergen ? Du lader fint opp med 20kW på den tiden. Men med en SC i Kristiansand ville jeg heller kjørt litt før og ladet opp der.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rio

Vi snakker også om relativt få hurtigladere for hele Norge. Det er sterkt begrense hvor mange som har behov for hurtiglading på en ferje til Danmark, som ikke kunne hurtigladet i Kristiansand før/etter.

Den hurtigladeren burde heller plasseres hvor det faktisk er bruk for den.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

OleJA

Sitat fra: Chinook234 på lørdag 23. februar 2013, klokken 19:35
Det hadde vært flott om fergen Kristiansand- Hirtsals hadde hurtigladere. Vi som bor i Rogaland og vil til Danmark-Tyskland kan da kjøre i land i Hirtsals med toppladet batteri.
Da kjører man jo i praksis bilen på tung bunkersolje som forurenser betydelig mer enn både diesel og bensin bilene som man prøver å erstatte ??? Blir nok fort slutt på alle avgiftsfritak og andre elbil fordeler da ja.

Per Magnus

Har noen viderformidlet kartet med prioriterte forslag til sc plasseringer til Tesla? Antar de leser tråden her..men det kan nok likevel ha noe for seg å oversende forslaget i en e-post.
Model X - 90

eclipse

Sitat fra: Epleskreller på mandag 18. februar 2013, klokken 20:09
Sitat fra: Rio på mandag 18. februar 2013, klokken 18:56

2) Jeg ville flyttet Ålgård-laderen til Forus (grenseområdet mellom Stavanger og Sandnes), fordi da dekker den over 250000 innbyggere (Stavanger, Sandnes, Randaberg og Sola), som ikke ønsker en tur til Ålgård! ;)

Hva skal du med en Supercharger i hverdagen? Jeg ser hvertfall for meg at laderne settes opp der man kan tenkes å lade opp underveis når rekkevidden ikke strekker til. Skal man holde på i Stavanger-Sandnesområdet er det vel nok med nattladning hjemme, evt. krydret med litt Chademo og andre?

Jeg har ikke noe tro på en Ålgård-lader, men tipper det kommer til Tesla-butikkene i Stavanger, Bergen, Trondheim og Oslo.

En SC i Stavanger er jo ikke primært for folk i Stavanger området, hvis du kommer østfra på vei til Stavanger så trenger du en lader i Kristiansand og i Stavanger slik at du kan lade før u eventuelt kjører tilbake eller videre til Bergen. Da bør den plasseres på Forus i mellom Kvadrat og Statoil.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Maartensommer

Noen som vet om lademulig i Søgne, så nære Høllen som mulig?
Har hytte på de kanter og er avhengig av å få ladet bilen for å komme meg hjem.

Oreo

Sitat fra: OleJA på lørdag 23. februar 2013, klokken 21:30
Sitat fra: Chinook234 på lørdag 23. februar 2013, klokken 19:35
Det hadde vært flott om fergen Kristiansand- Hirtsals hadde hurtigladere. Vi som bor i Rogaland og vil til Danmark-Tyskland kan da kjøre i land i Hirtsals med toppladet batteri.
Da kjører man jo i praksis bilen på tung bunkersolje som forurenser betydelig mer enn både diesel og bensin bilene som man prøver å erstatte ??? Blir nok fort slutt på alle avgiftsfritak og andre elbil fordeler da ja.
Et meget viktig poeng OleJA, ikke alltid folk tenker på dette når det gjelder båt.
På en annen side hadde det vært kjekt å lade bilen litt når den likevel bare står der (for den som har samvittighet til å fylle med bunkers), men en SUPERCHARGER er kanskje vel overkill.
Ikke bland SC og andre ladestasjoner/stikkontakter.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Tesladigger

Burde plassere en SC i nærheten av Haugesund, her får man et møtepunkt hvor trafikk går nordover til Bergen, østover over Haukeli og sørover mot Stavanger. Dette burde være en bra stategisk plass å tanke opp for videre ferd.
Tesla MY LR
Div. elbiler siden 2013

kjølholdt

Noen som kan overlevere Kirkebo sitt supercharger nettverk til elon på onsdag. Hvorfor ikke gå rett til topps!!!!!!!!!!
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

jkirkebo

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 28. februar 2013, klokken 10:55
Noen som kan overlevere Kirkebo sitt supercharger nettverk til elon på onsdag. Hvorfor ikke gå rett til topps!!!!!!!!!!

Ja, gjerne for min del. Jeg kan høyst sannsynlig ikke komme da jeg jobber 16-24 den dagen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Leaffen

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 28. februar 2013, klokken 13:30
Sitat fra: kjølholdt på torsdag 28. februar 2013, klokken 10:55
Noen som kan overlevere Kirkebo sitt supercharger nettverk til elon på onsdag. Hvorfor ikke gå rett til topps!!!!!!!!!!

Ja, gjerne for min del. Jeg kan høyst sannsynlig ikke komme da jeg jobber 16-24 den dagen.

Skrive ut i stort format. Ramme inn? Hilsen alle oss på Tesla-forumet? Noen som jobber i grafisk bransje?

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA