Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lademuligheter Norefjell Skisenter

Startet av Rilum, torsdag 14. februar 2013, klokken 10:03

« forrige - neste »

Rilum


Noen som vet om det er noe lademulighet ved Norefjell Skisenter ?
Sendte dem en mail men fikk bare "Vi har dessverre ikke elektriske kontakter på parkeringsplassene.", så tydlig at servicen ikke er helt på topp der.
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

Sverre_E

Hei.
Vi vurderte å kjøre elektrisk til Norefjell Quality Hotel i romjulen. Da fikk vi beskjed om at de hadde lademulighet til elbil der.
Det ble med tanken på grunn av manglende hurtiglader i Hokksund, som ikke kom i drift som planlagt.
Fikk ikke øye på noe ladepunkt da vi var der, men det er et stort garasjehus, som sikkert har tilgjengelig strøm ett eller annet sted. Lange bratte bakker på vei opp dit da.
(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

mariowing

Har kjørt til Norefjell Quality og fikk låne plass med stikkkontakt i en del av parkeringshuset som egentlig var forbeholdt "maskinvask" eller noe sånt... Hadde spurt i resepsjonen på forhånd så de forklarte hvor jeg skulle stå. Ingen merking i p-huset. Antar kanskje at de ikke låner ut denne plassen hvis du ikke bor på hotellet dog...

Jeg kjørte forøvrig Oslo - Norefjell i høst med lade-/middagsstopp på Sundvolden Hotell på vei oppover. Hadde trolig kommet frem uten det ladestoppet også men tror ikke jeg hadde kommet hele veien Oslo - Norefjell på vintertid uten ladestopp. Utrolig som den bakken oppover sugde strøm, nullet ut snitt-måleren på bunnen og hadde 0,65 i snitt strømforbruk når jeg kom opp til hotellet! Det skal sies at siden jeg visste jeg hadde mer enn nok strøm så kjørte jeg minst like hardt som jeg ville gjort med en fosil-bil :)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Øyvind.h

Quality Hotel Norefjell har flere stikk-kontakter (schuko) på veggen i garasjeanlegget. Men garasjeanlegget kan bli ganske fullt, og når jeg var der i romjulen stod det biler nedover veien nedenfor hotellet. Dvs. det kan godt være du ikke finner en plass som har stikk ved seg.

De har et stikk ved den ene "vaskeplassen" også som vanligvis er tom, men der bør du nok spørre pent før du parkerer.

Og parkeringsgarasjen er for gjester.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JohanH

De har en fet röd 63A trefase like ved innkjöringen i garasjen, har jeg notert nå i sommer :)

Bruto Maccaroni

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 14. februar 2013, klokken 11:40
Quality Hotel Norefjell har flere stikk-kontakter (schuko) på veggen i garasjeanlegget. Men garasjeanlegget kan bli ganske fullt, og når jeg var der i romjulen stod det biler nedover veien nedenfor hotellet. Dvs. det kan godt være du ikke finner en plass som har stikk ved seg.

De har et stikk ved den ene "vaskeplassen" også som vanligvis er tom, men der bør du nok spørre pent før du parkerer.

Og parkeringsgarasjen er for gjester.

Det er 3 plasser merket reservert elbil på høyre side rett etter innkjøring i garasjen. Disse har vanlig (shuko) 16A/230V lading.
Model S, P#2317 Vin:168xx
Reservert 30.12.12 I produksjon 20.09, Ferdig 01.10 Levert: 12.11
S85KW Perlehvit/Sort 19"
2007 Prius

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA