Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

NY Times: Stalled Out on Tesla’s Electric Highway

Startet av fredag, søndag 10. februar 2013, klokken 16:50

« forrige - neste »

Oreo

Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

sindrej

Jeg klarte ikke høre på den fyren mer enn ett minutt, kan noen gi en forkortet tekstversjon ?

Nuvolari

Sitat fra: sindrej på lørdag 23. februar 2013, klokken 12:02
Jeg klarte ikke høre på den fyren mer enn ett minutt, kan noen gi en forkortet tekstversjon ?

Ingenting nytt ift hva vi allerede vet.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

PerBear

Sitat fra: foxy på fredag 15. februar 2013, klokken 10:45
Forventer man samme "komfort" som i en fosilbil med konstant rekkevidde uavhengig av årstid blir man seff skuffet.

Du har redusert rekkevidde om vinteren også med fossilbil. Gjør følgende på f.eks. en dieselbil med partikkelfilter og som har display som viser reelt drivstoff-forbruk:
1) Nullstill forbruksmåler når fossilbilen parkeres
2) La den stå over natten i kuldegrader og uten motorvarmer
3) Skrap vinduer, sett deg inn i bilen og start motor og kjør umiddelbart en tur hvor du hele tiden registerer akkumulert forbruk pr. km (ved 1 km, 2 km osv) inntil det ikke lenger synker noe særlig

Sammenlign med oppgitt forbruksdata. Typisk vil beregnet forbruk være mer enn 200% av oppgitt for de første 2-3 km, og først komme ned i 130-150 % av oppgitt når motor er helt varm. Det er usannsynlig at du i det hele tatt kommer ned til 100% (= oppgitt).

Sandnes, Norway.
Podbike FRIKAR, TM3 AWD LR

Øyvind.h

John Broder tester lunsjbrett:



Ha en strålende fredag alle sammen!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

RunarBT

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 01. mars 2013, klokken 08:56
John Broder tester lunsjbrett:



Ha en strålende fredag alle sammen!

LOL :-D

Har denne blitt publisert på teslamotors.com eller teslamotorsclub.com ?
(Om ikkje, så fall tar eg meg den frihet å putte den ut på ein post der.)

Øyvind.h

Vet ikke om den er publisert der. Snappet den opp på Twitter :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øyvind.h

Interessant video rundt NYT artikkelen. Diskusjonen begynner på ca 4:45.
Merket meg kommentaren "You can`t treat it like gasoline (cars), nor can you treat gasolie (cars) like horses.
Underforstått, bensin var et steg videre fra hester, og EV er et steg videre fra bensin :)


http://www.youtube.com/watch?v=0DDwwpt-DU4
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Desdi

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 01. mars 2013, klokken 08:56
John Broder tester lunsjbrett:



Ha en strålende fredag alle sammen!

Hahaha! Fuckings genialt  ;D
It's funny cuz it's true.



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA