Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model s uten tech pakke

Startet av kjølholdt, torsdag 07. februar 2013, klokken 09:36

« forrige - neste »

kjølholdt

Kom over denne på Tesla forumet, her forklarer han forskjellen med og uten tech pakke:
Okay guys and gals, just returned from taking delivery of a non-Tech Package S at the San Diego service center. Here's the scoop:

Navigation: The car has Google maps with a GPS car location pointer on the 17" Touch Screen... same as the Tech Package. The icon on the APPS bar is the same but says Map instead of Nav. You can still enter a location/destination and it will appear on the Google map. There just isn't any TBT Nav to get you there.

Standard definition back-up camera: Mine was the first non-Tech Package delivered by my DS. He said he couldn't tell the difference. I've never seen the HD, but the SD picture was perfectly clear.

Manual rear liftgate: Well balanced and easy to open and close. Once opened part way, it will go the rest of the way by itself.

Convenience lighting: There's plenty of lighting inside the car when you open the door, including ambient, and there is a light on the underside of all four door handles. Honestly don't know what additional lighting the Tech Package provides.

Door handles: They do not extend as you approach with the FOB in your pocket, but two clicks on the top of the FOB and all four extend.

As for the Xenon headlamps, Electrochromatic side mirrors, LED foglights, and Homelink; they are all things I can live without and don't have an opinion. I drove home in daylight so didn't get to check out the Halogen headlights, but they came on when I entered my darkened garage and seemed plenty bright. The DRLs are cool too.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

petersv

Jeg er veldig i tvil om jeg skal velge tech eller ei. Var i utgangspunktet bestemt på at jeg ikke ville ha det, men har blitt noe usikker.

Han sier ikke noe om driver profiles, det er vel en forskjell der?

ebbrey

Hadde prisen vært saftigere ville jeg ikke vært i tvil om å kutte denne ut, men er litt glad i tbt nav. Kjører ofte i større byer der jeg ikke er kjent og har dårlig tid :) Joda.. har jo nav på tlf.
Xenon bruker jo mindre strøm enn halgoen også.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

fonberg

Jeg er veldig nysgjerrig på om xenonlysene til Model S er mye bedre enn halogenlysene. Dette vil være avgjørende for min del når jeg skal velge Tech eller ikke. Man trenger godt lys når man begynner å bli voksen :)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

jkirkebo

Sitat fra: fonberg på torsdag 07. februar 2013, klokken 10:34
Jeg er veldig nysgjerrig på om xenonlysene til Model S er mye bedre enn halogenlysene. Dette vil være avgjørende for min del når jeg skal velge Tech eller ikke. Man trenger godt lys når man begynner å bli voksen :)

Det påstås også at den største forskjellen mellom SD og HD oppleves når det er mørkt. HD-kameraet er visstnok mye bedre på lysfølsomhet og gir et strålende bilde også i stummende mørke (det holder mao. med lyset fra ryggelyset).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

christian1986

Det er spesielt i så fall. Alle HD kamera har en tendens til å bli dårligere ved lite lys. Mye støy får en også...

jkirkebo

Sitat fra: christian1986 på torsdag 07. februar 2013, klokken 11:35
Det er spesielt i så fall. Alle HD kamera har en tendens til å bli dårligere ved lite lys. Mye støy får en også...

Du finner litt info om det her: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/10671-New-rear-view-camera-(TM-selects-Omnivision)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sindrej

Litt interessant .. jeg var i utgangspunktet 100% for tech package.  Litt mindre nå faktisk

petersv

Hva med driver profiles og seteposisjoner?

TW838

Hadde for en stund tilbake allerede bestemt meg for å ikke gå for tech pakken, rett og slett pga. prisen. Var derimot litt usikker om bilen da i det hele tatt kommer med gps/kart app. Men første innlegget viser jo at gps/kart er med. Sjelden jeg trenger navigasjon, da kommer jeg vel heller ikke til å bruke 24k for det. Selv om det hadde vært kjekt å kunne beregne distansen til neste ladestasjon når man er på langtur og det begynner å bli trangt med tanke på rekkevidde...

Resten av tech pakken virker uansett ikke så interessant for meg.
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

Muffinman

#10
Det er vel egentlig bare Xenon-lysene som er "must have" for min del i den pakka der. Egentlig er det litt tullete at Xenon ikke er standard. Om det ble levert med samtlige biler ville prispåslaget til kunde blitt temmelig lavt også.

EDIT: Noen som finner bilde av S _uten_ Xenonlys? Bilen på "My Tesla" endrer ikke utseende i front når jeg velger/velger bort Tech-pakka.

Havebigfun

Jeg synes også det er rart at man selger en premium-elbil uten Xenon eller LED- ikke bare mtp sikkerheten men også mtp rekkevidden. Xenon er vel i Tech-pakken for å gjøre den attraktiv- det er sikkert mange som tenker: Xenon må jeg ha og bestiller pakken bare pga dette. :(

Muffinman

Nåja, rekkevidden blir vel neppe påvirket i særlig grad av xenon vs halogen. 2x55W eller 2x35w utgjør ikke mer enn 40W, eller 0.04KW,i forskjell. Det blir lite tatt i betraktning at man må regne med ~20KW eller 20.000W i forbruk for motoren sin del.

:)

Havebigfun

Jeg er enig- men alle monner drar - det kan være forskjellen om du kommer frem en kald vinternatt. Egentlig synes jeg en slik bil fortjener LED-lys- da blir forskjellen større. ;)

Muffinman

Er egentlig litt glad for at jeg ikke står fremst i køen (#2417), så får vi se hva som dukker opp av options og feilfiksinger inntil til finalize-knappen dukker opp. "Pakkene" kan bli endret, og tør vi håpe på at det går an å velge mer av utstyret individuelt(xenon  ;D )? Greit med god tid å gjøre research rundt bilen for meg som kunde også. Regner med rundt 9 måneder før jeg må signere - hvis jeg da fremdeles er interessert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA