Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva skal til for at du kanselerer din reservasjon av MS?

Startet av TorkEL10, fredag 01. februar 2013, klokken 17:28

« forrige - neste »

TorkEL10

Hvilken nyhet eller hendelse skal til for at du kanselerer din reservasjon av Tesla Model S?
- Blodrøde tall fra Tesla, mulig konkurs?
- Rapporter om mange feil og mangler ved bilen?
- Konkurrerende firma vil levere rimeligere / lekkrere bil?
- Signaler om ny politikk som gjør bilen dyrere?
P2245

laumb

Ford Mustang med 400 elektriske hk, null avgifter.


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Tesladigger

Jeg tror produktet er bra og da vil det overleve selv om selskapet kan få utfordringer med finansene.
Det som vil være mitt største ankepunkt vil være f.eks. at leveransen ender ut i 2014 og at avgiftene endres betydelig fra årskiftet slik at fordelene ikke er så store lenger. :'( Men jeg tror ikke på en avgifts endring for elbiler nå, da ville man knekt en postitiv utvikling i startgropen. ???
Tesla MY LR
Div. elbiler siden 2013

Muffinman

#3
Tja, om det rapporteres om mye krøll når bilene begynner å rulle på norske veier blir det nok kansellering. Eller om det blir flere rapporter om uforståelige tabber som temperaturføler til klimaanlegget _inni_ luftkanalen - skikkelig bummer av franske proposjoner. Liker heller ikke at det ikke er midtkonsoll på bilen eller rapporter om solskjerm ala billig mikk. "Grillen" i fronten bør også helst kunne velges bort til fordel for noe annet da jeg synes den ser veldig jalla ut i forhold til resten av bilen. Blir ikke pent med skiltholder på det der. Er også skeptisk til rammeløse vinduer. Har hatt en del trøbbel med slike i Subaru og Pontiac.

Oppsummert: En del som jeg forventer fikset eller endret om jeg skal la reservasjonen stå. Det bør også komme flere opsjoner mtp interiør og eksteriør, slik at jeg kan bli tilbudt midtkonsoll og et penere alternativ til grillen.

Bilen er veldig interessant og jeg kan nok være troende på å bruke 6-700K på en, men jeg er VELDIG langt unna å tilhøre menigheten og stiller meg i utgangspunktet kritisk. Bilen må overbevise på norske veier.

Øyvind.h

#4
Jeg fikk først sansen på bakgrunn av det jeg leste om den og så av videoer. I tillegg var incentivene en veldig sterk bidragsyter. Men nå som jeg har prøvekjørt vil jeg ha bilen fordi den er så overlegent god å kjøre sammenlignet med fossilbil! Ikke snakk om at jeg skal ha en fossilbil igjen, men andre produsenter må gjerne komme på banen med konkurrenter til Model S. Må ikke ha Tesla om det hadde eksistert noen gode konkurrenter!

En gradvis økning i avgifter bekymrer meg ikke så mye, for batteriprisene er på vei nedover. Satser på at prisene ikke øker i Norge, og at økning i avgifter kompenseres ved lavere pris for selve bilen.

Reduksjon av andre incentiver som parkering og kollektivfelt har heller ingen ting å si (hører folk argumentere for at fjerning av gratis parkering/kollektivfelt vil ramme elbilsalget, men tviler sterkt på at dette har noen innvirkning på salget av familiebilen Model S!)

Det som derimot kunne fått meg til å kansellere var at Canadiere ila de nærmeste månedene melder om store problemer med batteriet, og at Tesla sier at man må påregne rask degradering i kalde områder. Nå tyder ting på at det motsatte er tilfelle mtp kulde og degradering, men det er jo et teoretisk scenario.
En konkurs og melding om at produksjonen stopper på 15.000 biler og at alle service-sentre legges ned med umiddelbar virkning ville også fått meg til å kansellere.

Ellers ser jeg ingen showstoppere pt. Småbugs som rapporteres blir tatt tak i fortløpende, og bilen er en drøm å kjøre. Så jeg skal ha den om ikke noe katastrofalt skjer.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

laumb

Sitat fra: Muffinman på fredag 01. februar 2013, klokken 18:58
Blir ikke pent med skiltholder på det der.

Null problem - ser faktisk ikke så ille ut som jeg selv hadde trodd.



_____
Tapatalkin' from iTalatut.

OleJA

Vurderer å få lagt et lag karbonfiber utenpå den plastplata i fronten. Tror det hadde gitt en ekstra touch på bilen.....

Muffinman

Enig i at det ikke ser så ille ut på det bildet, men fronten er tydeligvis ikke designet med skilt i tankene. Da blir resultatet sjelden optimalt.

Et lag med karbonfiber høres ikke så dumt ut. Får kanskje bort "el-cheapo-plast" følelsen da.

kjølholdt

Moms på El bil fra 2014 har rett og slett ikke råd til 150 tusen til.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

jkirkebo

Sitat fra: laumb på fredag 01. februar 2013, klokken 19:18
Sitat fra: Muffinman på fredag 01. februar 2013, klokken 18:58
Blir ikke pent med skiltholder på det der.

Null problem - ser faktisk ikke så ille ut som jeg selv hadde trodd.

Og plastfronten egner seg også meget godt til å skjule autopass-brikken. Blir deilig å slippe å ha den i frontruta.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Romsiki


laumb

Sitat fra: jkirkebo på fredag 01. februar 2013, klokken 19:41
Sitat fra: laumb på fredag 01. februar 2013, klokken 19:18
Sitat fra: Muffinman på fredag 01. februar 2013, klokken 18:58
Blir ikke pent med skiltholder på det der.

Null problem - ser faktisk ikke så ille ut som jeg selv hadde trodd.

Og plastfronten egner seg også meget godt til å skjule autopass-brikken. Blir deilig å slippe å ha den i frontruta.

Autopassbrikken har liggi i kjøkkenskuffen min i 4 år nå. Aldri fått feil på regningen. Tenker jeg fortsetter med det.

Ellers ser jeg flere snakker om karbonfiber på plasten - det er min tanke også. Jeg skal også ha dette over det svarte taket.

Har i dag 3M DiNoc karbonfiberfolie på taket på Saab'n, det er griselekkert! Tenkte å kle interiøret med dette også - det er nesten helt likt Tesla sin karbonfiber. Matt og god struktur.

Jeg får tak i denne folien billig - så mulig jeg kan hjelpe noen andre som skal/vil ha dette. Jeg kommer med bilder kun noen dager etter levering.

Forøvrig vil jeg nok bevege meg langt unna Tesla dersom Musk skulle flykte selskapet (slik kommentert over her). Det er som Steve Jobs effekten. Tror ikke Apple får like dundrende suksess i årene framover.


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Muffinman

Leste nettopp i en annen tråd at det ikke er justerbare nakkestøtter bak i S. Det er vel noe man ikke burde finne på noen biler i 2013, uansett prisklasse? Lista mi over ting jeg ønsker fikset før jeg inngår noen bindende kontrakt blir lengre og lengre...

Spent på setene forresten. Har vært bortskjemt med nydelige seter fra en konkursrammet svensk bilprodusent de siste 5-6 årene :)

OleJA

#13
Sitat fra: Muffinman på fredag 01. februar 2013, klokken 20:55
Leste nettopp i en annen tråd at det ikke er justerbare nakkestøtter bak i S. Det er vel noe man ikke burde finne på noen biler i 2013, uansett prisklasse? Lista mi over ting jeg ønsker fikset før jeg inngår noen bindende kontrakt blir lengre og lengre...
Det som er litt merkelig, er at dersom man ser på bilder av Beta utgaven så har faktisk den justerbare nakkestøtter. Det samme gjelder i Design Studio.
Forøvrig så hadde også Beta utgaven lommer i dørene.
Det kan virke som de fikk det litt travelt på slutten å bare kuttet ut alt mikk makk som ikke var 100% ferdigutviklet.

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA