Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

Oreo

Sitat fra: Celter på mandag 03. juni 2013, klokken 21:36
Jeg må innrømme at min eneste grunn til å velge 21" er at jeg VILLE ha Performance Plus.
Samme her, hadde i grunn tenkt å greie meg med 19" FØR P+ pakken kom. Føler ikke jeg trenger å "forsvare" at jeg nå velger 21", samme som en ikke trenger å "forsvare" valg av 19".
Skulle 21" bli for upraktisk kan en om mulig gå til anskaffelse av et sett 19" med dekk av eget valg, til daglig kjøring. Da vil en kunne "spare" 21"erne etter behov, bortsett fra at dekk er ferskvare da.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

toS

Sitat fra: Oreo på mandag 03. juni 2013, klokken 21:47
Sitat fra: Celter på mandag 03. juni 2013, klokken 21:36
Jeg må innrømme at min eneste grunn til å velge 21" er at jeg VILLE ha Performance Plus.
Samme her, hadde i grunn tenkt å greie meg med 19" FØR P+ pakken kom. Føler ikke jeg trenger å "forsvare" at jeg nå velger 21", samme som en ikke trenger å "forsvare" valg av 19".
Skulle 21" bli for upraktisk kan en om mulig gå til anskaffelse av et sett 19" med dekk av eget valg, til daglig kjøring. Da vil en kunne "spare" 21"erne etter behov, bortsett fra at dekk er ferskvare da.
Enig i at man ikke trenger forsvare valget av felg/dekk. Visste ikke at dekktypen var bestemt for 19" ennå, men trodde at dette ble endret for europamodellen og ikke lik de amerikanske. Ikke alt man får med seg selv om man henger på forumet daglig :-). Men uansett, får kjøre noen rivstarter og bytte som det foreslås her :). Poenget var kanskje heller at det slett ikke alltid innebærer forbedring av hverken kjøreegenskaper eller komfort å senke dekkprofilen. Og når det koster såpass mye mer er det jo en vurdering å ta. Estetikken kan man alltid diskutere, men 19" er jo ikke puslete det heller når sant skal sies.

RSandven

Her er noen kurante felger. Ikke helt min smak, men et godt alternativ. 0:18 sek
http://www.youtube.com/watch?v=EuhjxyU-I8M
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov


Amper

det beste med en videoen var at det sto på 295/25-22 dekk på så da er det god breddeplass..  ::) 8) :D ;D ;) :) 8)
P85D :o)

turbolurbo

Etter min mening er Michelin PS2 et av de beste kompromissene etter å ha prøvd mange alternativ. Dekk er alltid et kompromiss. PS2 er bra på våtgrep (og tørrgrep), støy, sporing og slitasje. Jeg har handlet av dekkonline.com ved flere anledninger (alt for mange..) og det fungerer bra. Prisen de oppgir er ferdig levert.

Jeg har ikke bestilt TMS ennå, men det er rett rundt hjørnet... (Har brukt mye kvalitetstid på reseach)

Min første post her, forøvrig, men ikke helt ny når det gjelder bil..
2019 TM3P

Øyvind.h

#201
Sitat fra: turbolurbo på mandag 17. juni 2013, klokken 02:27
PS2 er bra på våtgrep (og tørrgrep), støy, sporing og slitasje. Jeg har handlet av dekkonline.com ved flere anledninger (alt for mange..) og det fungerer bra. Prisen de oppgir er ferdig levert.
Takk for innspillet :) Hva opplever du at PS2 kunne vært bedre på? Om det er bra på alle faktorene du nevner virker det som et interessant dekk. Dyrt? Finner bare PS3 når jeg sjekker Dekkonline i størrelsen jeg er på jakt etter (245/45/19)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Amper

PS2 er et godt dekk for de som ønsker vesentlig godt veigrep, det er uten tvil. det finnes det noen tester på. Det siste på på dekkfronten som slår PS2 elegant er Michelin Super Sport. Det er begrenset med dimensjoner på dette dekket enda..  tester vise gode resultater og jeg måtte få noen på  dagens bil for å sjekke de ut.. og de virker.. det er en en klar merkbar forskjell på min test-vei. Og slippgrensen er flyttet nærmere 5 % i hastighet.. det kan være andre elementer som virker inn om temp. & dekkets lufttrykk etc. men det samsvarer med andre tester på at det er bedre..  :o
P85D :o)

kimlillebo

Søren tute.

Jeg sitter nå i 12 time og innser at bilen ser så vanvittig mye kulere ut med 21" grå felger at jeg vurderer å forkaste all min tidligere argumentasjon for "ballongdekk" og endre. Det som var utslagsgivende var at de 19" leveres med (for meg) ubrukelige helårsdekk. Ved å kansellere vinterpaken så blir 21" felgene "bare" 18' dyrere.....

Noen andre som sitter med 'last call' endringer??

K.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Nuvolari

Sitat fra: kimlillebo på mandag 17. juni 2013, klokken 23:35
Søren tute.

Jeg sitter nå i 12 time og innser at bilen ser så vanvittig mye kulere ut med 21" grå felger at jeg vurderer å forkaste all min tidligere argumentasjon for "ballongdekk" og endre. Det som var utslagsgivende var at de 19" leveres med (for meg) ubrukelige helårsdekk. Ved å kansellere vinterpaken så blir 21" felgene "bare" 18' dyrere.....

Noen andre som sitter med 'last call' endringer??

K.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Nei, finnes ikke mer å velge :)
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

ohh

Sitat fra: Nuvolari på mandag 17. juni 2013, klokken 23:38
Sitat fra: kimlillebo på mandag 17. juni 2013, klokken 23:35
Søren tute.

Jeg sitter nå i 12 time og innser at bilen ser så vanvittig mye kulere ut med 21" grå felger at jeg vurderer å forkaste all min tidligere argumentasjon for "ballongdekk" og endre. Det som var utslagsgivende var at de 19" leveres med (for meg) ubrukelige helårsdekk. Ved å kansellere vinterpaken så blir 21" felgene "bare" 18' dyrere.....

Noen andre som sitter med 'last call' endringer??

K.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Nei, finnes ikke mer å velge :)
Du tok ordene ut av munnen min!.. :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Jimpec

Ja Kim. Vinterpakken må nok ut hos meg, kanskje sikkerhetspakken også (bilen har jo alarm fra før). Inn kommer performance plus. Bestemmer meg på søndag etter prøvekjøring nr 2.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

kimlillebo


Sitat fra: Jimpec på tirsdag 18. juni 2013, klokken 00:01
Ja Kim. Vinterpakken må nok ut hos meg, kanskje sikkerhetspakken også (bilen har jo alarm fra før). Inn kommer performance plus. Bestemmer meg på søndag etter prøvekjøring nr 2.
Ok, få høre hva du ender opp med da :-)
For min del så ble + pakken utelatt. Dette for jeg heller angre på senere :-) sikkerhetspakken tror jeg at jeg beholder, mens vinterpakken (som jeg har tviholdt på så lenge nå) den kan jeg ikke forsvare lenger. Jeg har gått å håpet på at Tesla skulle gå ut å si at dette er noe mer en det det tilsynelatende er, men det har ikke skjedd og det ser vel heller ikke ut til å skje.

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

19quiz76

Fikk pris på Dekkmann nå (med NAF-rabatt) på Rial Lugano med Hakka R2 montert på bil: 21.000,-
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

fonberg

Sitat fra: kimlillebo på mandag 17. juni 2013, klokken 23:35
Søren tute.

Jeg sitter nå i 12 time og innser at bilen ser så vanvittig mye kulere ut med 21" grå felger at jeg vurderer å forkaste all min tidligere argumentasjon for "ballongdekk" og endre. Det som var utslagsgivende var at de 19" leveres med (for meg) ubrukelige helårsdekk. Ved å kansellere vinterpaken så blir 21" felgene "bare" 18' dyrere.....

Noen andre som sitter med 'last call' endringer??

K.


Sent from my iPad using Tapatalk HD


Finnes det bekreftet informasjon fra Tesla på noe annet enn at vi får skikkelige sommerdekk levert på 19"?

Jeg snakket med Tesla Store i Trondheim om bl.a. akkurat dette forrige uke, og de var krystallklar på at bilen vil bli levert med skikkelige sommerdekk, og det gjaldt også 19".
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA