Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

Wenche

Sitat fra: RunarBT på onsdag 08. mai 2013, klokken 19:39
Forslag til felg for sommerdekk til mørk blå model s, noken kommentarer?


Kan bli knall, men også helt feil hvis nyansene går i hver sin retning. Dvs f. eks. at felger vipper over mot "turkis", og evt bil har antydning rødt.
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

RunarBT

#136
Sitat fra: Wenche på onsdag 08. mai 2013, klokken 20:11
Sitat fra: RunarBT på onsdag 08. mai 2013, klokken 19:39
Forslag til felg for sommerdekk til mørk blå model s, noken kommentarer?


Kan bli knall, men også helt feil hvis nyansene går i hver sin retning. Dvs f. eks. at felger vipper over mot "turkis", og evt bil har antydning rødt.

Det har du rett i.

Det er valgfri farge så det styrer en sjølv håper eg, tenkte enten lik eller hakket lysere enn teslaen tenker er..

Havebigfun

Sitat fra: Stig O på onsdag 08. mai 2013, klokken 09:28
Det ser ut som det blir ET 35 både på vinter og sommerfelger på meg.Det er det vanligste innpresset på uorginale felger med boltsirkel 5x120.
Det går alltids an å bruke spacere sålenge innpress er mindre en 40mm

glaserud

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Wenche

Sitat fra: RunarBT på onsdag 08. mai 2013, klokken 20:34
Sitat fra: Wenche på onsdag 08. mai 2013, klokken 20:11
Sitat fra: RunarBT på onsdag 08. mai 2013, klokken 19:39
Forslag til felg for sommerdekk til mørk blå model s, noken kommentarer?


Kan bli knall, men også helt feil hvis nyansene går i hver sin retning. Dvs f. eks. at felger vipper over mot "turkis", og evt bil har antydning rødt.

Det har du rett i.

Det er valgfri farge så det styrer en sjølv håper eg, tenkte enten lik eller hakket lysere enn teslaen tenker er..
Nesten umulig å vurderer kun ut fra bilder. De lyver som regel på fargen.
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Stig O

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 08. mai 2013, klokken 20:59
Sitat fra: Stig O på onsdag 08. mai 2013, klokken 09:28
Det ser ut som det blir ET 35 både på vinter og sommerfelger på meg.Det er det vanligste innpresset på uorginale felger med boltsirkel 5x120.
Det går alltids an å bruke spacere sålenge innpress er mindre en 40mm

Nei spacere bruker du hvis innpresset er høyere en orginalt! Lavere innpress gjør at felgen bygger lengere ut. Altså med ET 35 kommer felgen 5mm lengere ut enn orginalen.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Sponzo

Sitat fra: arnehelge på onsdag 08. mai 2013, klokken 15:07
Fikk denne mailen fra Ferdinand i går:

"Takk for meget positiv respons på vinterhjultilbudet vårt til Tesla Model S!
Her er felgene avbildet på vår demobil:


Siden vi ikke har fått verifisert (prøvemontert) at 18" passer på bilen har vi besluttet å kun tilby 19". Dette er samme dimensjon som vi selv kjørte på egen demobil og som vi blant annet fikk prøvd på langtur til Hemsedal skisenter. I ettertid har også Autofil gjort en vintertest med samme dekk. Se video i bunn av eposten. I USA selger Tesla selv kun vinterhjul i 19" dimensjon. Vi føler derfor at det er mest riktig å holde oss til denne dimensjonen som også produsenten anbefaler. Vi har prøvd og mener dette fungerer utmerket på bilen.

Prisene våre er som følger:
19" vinterhjulpakke med Nokian Hakkapeliitta kr 18.900,- inkl mva
(Hakkapeliitta R i piggfrie og Hakkapeliitta 7 i piggdekk)

Prisene er levert i Bergen. Dekk montert ferdig på felg, ferdig avbalansert.
Frakt innen Sør-Norge koster kr 950,- inkl mva.
Felgen kan leveres i sølv, sort og hvit.
Frist for bestilling (bulk) 31.mai.
Etter 31.mai blir prisen trolig en del høyere, da prisen forutsetter at jeg bestiller mange hjul samtidig.

Jeg er nå klar til å effektuere alle bestillingene. Jeg trenger imidlertid følgende fra deg som skal bestille:

1) Pigg eller piggfri?
2) Sølv, sort eller hvit?
3) Fakturanavn og adresse?
4) Leveringsnavn og adresse?
NB: Leveringsadressen MÅ være en firmaadresse. Har du ikke et eget firma kan du f.eks velge nærmere bilverksted etter avtale, eller nærmeste bensinstasjon etc. Poenget er at det kommer en større lastebil og leverer dette og de leverer dessverre ikke til private adresser.

Hjulene faktureres og sendes ut fortløpende. Trolig allerede innen 2-3 uker. De kommer altså ikke sammen med bilen. Sørg derfor for at du har nødvendig lagringsplass. Vi vet enda ikke hva Tesla selv kommer til å tilby av vinterhjul. Vi ønsker å være tidlig ute så alle er helt sikre på å få bilen klar for høsten, allerede ved ankomst. NB: Hjulene kommer uten dekktrykksensorer. Dette betyr at bilen trolig vil avgi en feilmelding på dette, med mindre man får kodet om dekktrykksensorsystemet i bilen på et Tesla-verksted."

Er det noen her inne på forumet som har noen mening om pris/kvalitet på disse dekk/felgene?

Arnehelge,

Har du et bilde av felgene som ferdinand motor tilbyr?

arnehelge

Jeg prøver å legge inn bildet av bilen med felgene til Ferdinand, men jeg får det ikke til :-(
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

Lokführer

Sitat fra: arnehelge på torsdag 09. mai 2013, klokken 00:08
Jeg prøver å legge inn bildet av bilen med felgene til Ferdinand, men jeg får det ikke til :-(
Bruk bildr.no, last opp bildet der. Copy paste ubb-koden til tråden her.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Cato76

:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Havebigfun

Jeg synes de er fine- vet dere noe om vekten??

Alfonss

Jeg skal handle 20 eller 21" felger med sommerdekk før jeg mottar min TMS!
-men sliter litt med å finne nettbutikker som tilbyr felger til Tesla ennå. Jeg mistenker at de egentlig har felger som passer, men at de ikke kan si det sikkert fordi jeg ikke kan gi de spesifikasjonene fra Tesla. -Vet jo at det er 5/120 og ET ca 40, men hva med senterdiameteren? (eller andre faktorer jeg ikke kommer på i farten??)

Eneste nettbutikk jeg har funnet er;
Tirerack.com

Elementwheels.com ser jeg noen har nevnt tidligere i denne tråden, men jeg har ikke fått bekreftet fra de at de har felger som passer Model S..

Jeg finner heller ingen nettbutikker i europa som tilbyr felger til Tesla..

Noen som har funnet noen nettbutikker??

Blir glad for tips!!

glaserud

Skalvise. Da har www.martins.no fått Tesla Model S på lista. De vitale mål er:

Tesla S årsmodell 12 -
Boltsirkel (PCD): 5-120    
Bolt/Mutter dim: 14x1,50
Innpress (ET): 40
Navhull (CB): 64,1
Anbefalt dekkdim: 245/45R19, 245/40R20, 245/35R21, 245/30R22

Og da har du nok info til å handle de fleste steder. Om Tesla S ikke vises på lista, er det et alternativ å be om felger til BMW 5-serie. De har, der hvor jeg har sjekket, kommet med ca. samme forslaget. Samme boltsirkel, noe mindre innpress og større navhull.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Stig O

GS bildeler har sommertilbud på 21" pakke til vell 18K . Dette er halv pris, og et kjempe godt tilbud .Både grå og sølv.    http://www.gsbildeler.no/nettbutikk#205,dekkfelg_sommerpakke_21
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

AttackOfTheMac

Går det an å ta av logoen på sommerhjulene som følger med å sette på de på 3part vinterhjul ?
Er det noe universalstørrelse her ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA