Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

MrDriveby

Sitat fra: Postman pat på lørdag 14. desember 2013, klokken 18:43
noen som vet om en trenger  nye ikke tesla bolter til polar 19 felgene. kjører foreløpig på tesla original felger og hakka r2. skal til tesla sommerdekkene på polar til våren.  vh pp

Ganske sikker på at det sto i en tidligere post at originale bolter passer på polarfelgene ;)
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

Veggen

Sitat fra: MrDriveby på lørdag 14. desember 2013, klokken 19:04
Sitat fra: Postman pat på lørdag 14. desember 2013, klokken 18:43
noen som vet om en trenger  nye ikke tesla bolter til polar 19 felgene. kjører foreløpig pÃ¥ tesla original felger og hakka r2. skal til tesla sommerdekkene pÃ¥ polar til vÃ¥ren.  vh pp
Ganske sikker på at det sto i en tidligere post at originale bolter passer på polarfelgene ;)

Bekreftes, la om selv til polar 19" på vinterhjula og originalmutterne passet utmerket.

Daniel.B

Noen som vet prisen på Cyclone felger med Hakkapeliitta R2 piggfrie dekk? Tesla kommer ikke med no fornuftig svar.

Tempe Dekkservice

Sitat fra: MrDriveby på lørdag 14. desember 2013, klokken 19:04
Sitat fra: Postman pat på lørdag 14. desember 2013, klokken 18:43
noen som vet om en trenger  nye ikke tesla bolter til polar 19 felgene. kjører foreløpig på tesla original felger og hakka r2. skal til tesla sommerdekkene på polar til våren.  vh pp

Ganske sikker på at det sto i en tidligere post at originale bolter passer på polarfelgene ;)

På de nyeste Polarfelgene som nettopp kom til landet så passer originale bolter ja :)

MrDriveby

Sitat fra: Tempe Dekkservice på søndag 15. desember 2013, klokken 17:06
Sitat fra: MrDriveby på lørdag 14. desember 2013, klokken 19:04
Sitat fra: Postman pat på lørdag 14. desember 2013, klokken 18:43
noen som vet om en trenger  nye ikke tesla bolter til polar 19 felgene. kjører foreløpig på tesla original felger og hakka r2. skal til tesla sommerdekkene på polar til våren.  vh pp

Ganske sikker på at det sto i en tidligere post at originale bolter passer på polarfelgene ;)

På de nyeste Polarfelgene som nettopp kom til landet så passer originale bolter ja :)

Hva tid begynner du å sende ut? :)
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

Anders Heibø

Sitat fra: Larssen-bgo på onsdag 14. august 2013, klokken 12:44
Etter noe "frem og tilbake" har jeg kommet til følgende:

Pirelli dealen er for god til å sin nei takk til... Men dekkene er ikke fullgode midtvinters... (2 av 12 mnd i Bergen..)

De kr. 8.000 jeg sparer i forhold til Nokian pakke bruker jeg til å dekke halve kostnaden på kr. 16.000 for ett sett Hakka 8 på enkel alu felg, disse tenker jeg å ha på bilen i januar-februar. (tenker å droppe sensorer)

Bor i Bergen og dette skulle gi meg optimale dekk året rundt til en fornuftig kostnad. (Å skifte dekk er god mosjon.. :) Det hører med i min vurdering at jeg har en SUV med piggdekk for fjellturer m.m.)

Noen flere som vurderer å ha både vinterdekk og vår/høstdekk?

Etter å ha kjørt på Hakka R2 i 2 mnd på våt asfalt frister det veldig å kjøpe noen 20" vinter/helårsdekk som er bedre tilpasset våt asfalt under 7 grader for å bruke i de periodene det er litt for skummelt å kjøre med sommerdekk.

Sett bort i fra 2 kalde dager om høsten er det i utganspunktet kun behov for skikkelige vinterdekk Januar/Februar. I dag kjører jeg nesten 6 mnd på vinterdekk.

Ett vinterdekk som normalt varer i 2 år? Vil ved innføring av vår/høstdekk vare i 6 år? Hvor lenge holder ett dekk seg?
Spart slitasje på våt asfalt 4 mnd i året på vinterdekk og forventet lengre levetid vil da i løpet av en 6 års periode gi kapital for 2x vinterdekksett som istedenfor må brukes på vår/høst dekk. Gitt at dekkprisene er like for vår/høstdekk og vinterdekk, og at vår/høst dekkene varer i 3 år er eneste utgift felgene, gitt at man bytter og oppbevarer selv.

I en hvilken som helst annen bil hadde jeg ikke gidde å byttet mer en 2 ganger i året, men nå synes jeg det er på tide å skifte trend! Vår/høst kjøring vil bli med bedre grep 99% av tiden, ergo tryggere kjøring.

Tanker?
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

Cirion

Sitat fra: larssto på mandag 18. november 2013, klokken 22:45
Jeg har et par spørsmål som jeg håper noen med bedre kunnskaper kunne ta seg tid til å svare:

1. For de av oss med liten bilteknisk innsikt, hvordan fungerer en momentnøkkel egentlig? Håndkraft, elektrisk, kompressordrevet?

2. Etter at jeg skiftet til vinterdekk merker jeg at bilen "gynger" mer fra side til side ved lave hastigheter. Jeg mistenker at kanskje dekkene mine ikke er riktig avbalansert, er en slik gynging et vanlig symptom på dårlig avbalansering?
1. Håndkraft på TMS, men på andre biler finnes momentstaver til luftrykk.

Det er normalt 2 typer, en du stiller inn ønsket moment før du bruker den. Denne vil så gi etter og lage et klikk når bolten du strammer når du har rett moment. Den andre typen har en måler, på samme måte som en måler lufttrykk, som viser moment når du drar til.

Momentstaver, gir etter, de vrir seg, så ikke de går over et gitt moment. Har ikke sett disse på 175Nm som er det TMS trenger.

2. Dette kan være mange grunner, og rett moment er en av dem. Det er hverken bra å ha for mye eller for lite moment, derfor bruker man en moment nøkkel. Balansering kan det også være. Er det nok luft i dekkene? Er det myk gummi (Hakka R2)? Til slutt, TMS er en kraftig kar, og gynger bilen fra side til side ved harde gasspådrag...

http://www.torshovbil.no/sider/kategori?0&kategori=517
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Øyvind.h

Sitat fra: anders.heibo på mandag 16. desember 2013, klokken 04:42
Ett vinterdekk som normalt varer i 2 år? Vil ved innføring av vår/høstdekk vare i 6 år? Hvor lenge holder ett dekk seg?
Jeg ville ikke brukt et 6 år gammelt vinterdekk. Bytter selv ca hvert tredje år, og selv om mønsteret er OK er forskjellen i prestasjoner vesentlig sammenlignet med da det var nytt. Men er du sikker på mønsteret i dekkene holder så lenge som 6 år  8)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Amper

P85D :o)

MrDriveby

TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

Stellar

Sitat fra: Amper på mandag 16. desember 2013, klokken 09:10
fra det ene til det andre.. her er noen bilder av hvit bil med div. felger & senk..

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/25074-White-exterior-Model-S-owners-with-aftermarket-black-rims-pictures

Likte det første veldig godt, sorte/antrasitt med Diamond cut synes jeg er veldig fint :-)
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Anders Heibø

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 16. desember 2013, klokken 08:01
Sitat fra: anders.heibo på mandag 16. desember 2013, klokken 04:42
Ett vinterdekk som normalt varer i 2 år? Vil ved innføring av vår/høstdekk vare i 6 år? Hvor lenge holder ett dekk seg?
Jeg ville ikke brukt et 6 år gammelt vinterdekk. Bytter selv ca hvert tredje år, og selv om mønsteret er OK er forskjellen i prestasjoner vesentlig sammenlignet med da det var nytt. Men er du sikker på mønsteret i dekkene holder så lenge som 6 år  8)
Hvis vinterdekkene kun brukes i 2-3 mnd i den delen av året det er litt snø og ganske lite sjanser for å bruke fartspedalen litt aggressivt er det ikke slitasje av mønster som bekymrer men gammel gummi. Har kun erfaring fra en bitte liten Fjatt Bravo som spratt dit jeg ville og der var det ikke noe problem å kjøre aggressivt på vinterveier på 5 år gamle vinterdekk, men nå som det er litt mer tyngde og kraft i bilen trur jeg du har rett i at det er lurt å bytte hvert tredje år.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.


Newbee

Ser ut til at det blir Polar Izar Gunmetal på mitt andre hjulsett. Knalltøffe felger til en gunstig pris. Havner antagelig på sommersettet, da 19" er 8,5" brede.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

MrDriveby

Sitat fra: Tempe Dekkservice på mandag 16. desember 2013, klokken 22:53
Sitat fra: Amper på mandag 16. desember 2013, klokken 09:10
fra det ene til det andre.. her er noen bilder av hvit bil med div. felger & senk..

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/25074-White-exterior-Model-S-owners-with-aftermarket-black-rims-pictures

mmmmm er så lekker de ADV.1 felgene der

Satt å vurderte ADV.1 til bmw'en (adv 10 deep concave) men ble litt dyrt md 18500 pr. Felg til en 2010 530D.

Men de lager lekre felger!
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA