Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

TesLars

Johan: vurderer samme strategi selv. Kommer til å bruke bilen i Oslo/Akershus, så hvis RSA dekkene er helt på trynet kjøper jeg R2 et annt annet sted.
Oslo
Black Model S

Harlex

Skal ha pigg. Er det noen som har sjekket prisen i Norge på løse nokian pigg. Tenker hvis jeg skipper å kjøpe vinterdekk og smeller på nokian pigg på de 19" sommerfelgene som følger med. Siden piggdekkene er 10000 dyrere enn pirelli dekkene så er vel Teslavinterdekkpakken med pigg ikke ekstremt billig?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Zneip

JohanH: Jeg har kommet frem til samme konklusjon som deg.  Virker som en fornuftig strategi  8)
Nord Trøndelag | X90D

kimlillebo

Etter flere runder med meg selv så ender jeg opp med å kjøpe haka r2 sammen med bilen. Jeg har 21" grey på sommer og kommer da til å velge 19" standard tesla felger på vinterdekkene.

Ja, enig i at prisen er litt stiv, men greit å få alt på en plass også med tanke på eventuelle sensor / garanti tull i etterkant.

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Øyvind.h

Sitat fra: JohanH på søndag 11. august 2013, klokken 16:56
Av den grunn har jeg tenkt å gjøre følgende:
- Kjøper ikke vinterdekk/hjulpakke fra Tesla
- Kjører bilen i kanskje 2 mndr. på Goodyear RSA dekkene slik at jeg får gjort meg opp en egen mening om disse er bra eller ikke
- Da det er tid for vinterdekk går jeg til en lokal dekkforhandler og kjøper 4 st Nokian Hakka R2 piggfrie. Får dem til å avmontere RSA dekkene fra felgene og sette på vinterdekkene. Lufttrykksensorene sitter på felgen og blir sittende, dermed ikke behov for noen reprogrammering av disse.
- Nå har jeg 5-6 mndr. på meg og tenke på hvilken hjul og hvilken dekk jeg vil ha til neste sommersesong. Om jeg likte Goodyear RSA dekkene kan jeg se på 19" felger som de ville passet på, inklusive de nye alternativene fra Tesla. Jeg kan også se på 20" og 21".
Skal gjøre akkurat det samme tenker jeg. Nokian pakken er for dyr, og jeg vil ikke ha enda et sett av de 19" felgene. Synes 21" blir for stort, men 20" kan være en gylden middelvei. Å legge på hakka r2 på de originale felgene med sensor montert bør vel gå greit. Hva jeg skal gjøre med Goodyear dekkene om jeg går for 20" har jeg dog ikke tenkt på :) Driftedekk?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JohanH


Nuvolari

Sitat fra: kimlillebo på søndag 11. august 2013, klokken 19:14
Etter flere runder med meg selv så ender jeg opp med å kjøpe haka r2 sammen med bilen. Jeg har 21" grey på sommer og kommer da til å velge 19" standard tesla felger på vinterdekkene.

Ja, enig i at prisen er litt stiv, men greit å få alt på en plass også med tanke på eventuelle sensor / garanti tull i etterkant.

K.

Jeg har også 21" grey på sommer. Jeg kommer til å teste pirellidekkene. Om de ikke funker kjøper jeg hakka r2 løst.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

PAS


Jeg har også 21" grey på sommer. Jeg kommer til å teste pirellidekkene. Om de ikke funker kjøper jeg hakka r2 løst.
[/quote]
Samme her
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

leifarneb

Jeg følger det dere sier.. har sjekket diverse tråder på div forum nå og dette med sensorene ser ut til å være en kinking problemstilling.

Kan man tenke seg å bruke 21´ felger med feks piggdekk? Dette blir jo ganske likt slik er Porsche 911 eller en SUV leveres med (Cayenne feks)?

Jeg ser at det kan bli et problem å finne piggdekk i dim 245/35/21.. noen som vet om noen alternativer?

Å kjøpe kipe 19" felger med overprisede vinterdekk gidder jeg ikke..


Sitat fra: PAS på søndag 11. august 2013, klokken 21:49

Jeg har også 21" grey på sommer. Jeg kommer til å teste pirellidekkene. Om de ikke funker kjøper jeg hakka r2 løst.
Samme her
[/quote]

jkirkebo

Sitat fra: kimlillebo på søndag 11. august 2013, klokken 19:14
Etter flere runder med meg selv så ender jeg opp med å kjøpe haka r2 sammen med bilen. Jeg har 21" grey på sommer og kommer da til å velge 19" standard tesla felger på vinterdekkene.

Ja, enig i at prisen er litt stiv, men greit å få alt på en plass også med tanke på eventuelle sensor / garanti tull i etterkant.

K.

Jeg gjør akkurat det samme. Orker ikke å stresse med uoriginale felger og sensorer for evt. å spare noen få kroner. Dessuten synes jeg standard 19" er ganske pene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Høgis

Sitat fra: PAS på søndag 11. august 2013, klokken 21:49

Jeg har også 21" grey på sommer. Jeg kommer til å teste pirellidekkene. Om de ikke funker kjøper jeg hakka r2 løst.
Samme her
[/quote]
Jeg har også vurdert dette. Men syntes det er synd at Tesla ikke har felger i 20" Har god erfaring fra Hakka R i 255/40-20 piggfritt. Så vidt jeg har klart og finne ut så er det ikke mulig å få tak i annet enn høyhastighetsdekk i 21". Noen som har sjekket om det går an og bare kjøpe 19" felger uten dekk. Hakka R eller R2 ligger på rundt 10-12.000,- Dersom dette ikke går, kommer jeg til å gå for løsningen med Pirelli dekkene, men har serdeles dårlig erfaring med V eller W (høyhastighetsdekk) merkede vinterdekk. Men siden Tesla har priset alternativet med Hakka R2" så høyt, blir forskjellen veldig liten.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

glaserud

Så vidt jeg vet (se mulige vinterdekkdimensjoner-tråden), er det ikke så mange dekk i 20" som er nærme originalomkretsen. Hakka R2 blir 4,6% unna, så vidt jeg husker.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Amper

4,6 % avvik er innfor kravene i Norge på max 5%.   ::)
P85D :o)

Cowboystrekk

Noen som vet om det er mulig å bruke suvhjul med f.eks 225\55-50\19? Kan utvide utvalget betrakelig og bedre både rekkevidde og veigrep vinterstid.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

eclipse

Sitat fra: Harlex på søndag 11. august 2013, klokken 17:30
Skal ha pigg. Er det noen som har sjekket prisen i Norge på løse nokian pigg. Tenker hvis jeg skipper å kjøpe vinterdekk og smeller på nokian pigg på de 19" sommerfelgene som følger med. Siden piggdekkene er 10000 dyrere enn pirelli dekkene så er vel Teslavinterdekkpakken med pigg ikke ekstremt billig?

Jeg har sjekket prisene for Nokian R2 med OK felg, du kan nok få tak i en pakke med 4 dekk på kvalitetsfelg til 20K i Norge, så må du regne med ca 3K hvis du kjøper TPMS på nettet. Så det er ikke mye å spare på å ordne dette selv.

Men når en tenker på at prisen fra Tesla er uten mva så er det ingen tvil om at de tar seg godt betalt. Denne pakken burde kostet 18,5K
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA