Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

teslaslaven

Skjønner ikke at dere vil ha Kina-felg på en bil til 600-700K. Har sett billigfelger etter en vinters bruk, ikke pent.

EvenSteven

Prøver å lese meg litt opp om hvor mye "dårligere" disse Pirelli Zottosero dekkene gjør det i tester.
Og finner faktisk også en del bra omtale om dette dekket. Så helt på jordet kan det vel ikke være?

http://www.automotorsport.se/media/biltester_pdf/102306.pdf
Tesla S P85+ sølv

petersv

Sitat fra: EvenSteven på fredag 09. august 2013, klokken 12:28
Prøver å lese meg litt opp om hvor mye "dårligere" disse Pirelli Zottosero dekkene gjør det i tester.
Og finner faktisk også en del bra omtale om dette dekket. Så helt på jordet kan det vel ikke være?

http://www.automotorsport.se/media/biltester_pdf/102306.pdf

Fra artikkelen du linker til:

"På riktigt vinterväglag rår dessa  däck trots allt inte på vinterdäck avsedda för Norden. Att tänka på!"

Nuvolari

Sitat fra: EvenSteven på fredag 09. august 2013, klokken 12:28
Prøver å lese meg litt opp om hvor mye "dårligere" disse Pirelli Zottosero dekkene gjør det i tester.
Og finner faktisk også en del bra omtale om dette dekket. Så helt på jordet kan det vel ikke være?

http://www.automotorsport.se/media/biltester_pdf/102306.pdf

En annen ting er at pirellidekkene stod på tms demobilene i hele vinter. Kan ikke huske å ha lest noen tilbakemeldinger fra folk som syntes bilen var dårlig på vinterføre.

Jeg vurderer å begynne med pirellidekkene og bytte til hakka r2 dersom de ikke funker. Prisen blir jo omtrent den samme uansett om man kjøper felgene med prielli dekk fra tesla og hakka r2 løst i tillegg som å kjøpe felger med hakka r2 fra tesla.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

EvenSteven

Godt poeng!!

Er i utgangspunktet piggdekk-mann, så Tesla`n blir etter planen min første bil på lenge hvor jeg vurderer piggfritt.
Men er fortsatt noe i tvil vedr. piggfritt basert på om bakhjulstrekk og det høye moment/kraft vil resultere i skikkelig sledefølelse ala mercedes om vinteren.
Det er verre enn litt piggstøy.
Har i dag Hakka 7 pigg på min Ford S-max og den sitter som støpt om vinteren. Stopper når jeg ønsker det og sjeldent opplevd at antispinnen slår inn... selv på isete underlag.   
Tesla S P85+ sølv

Jimpec

Jeg har også lest meg delvis opp på Zottozero..
Ingen tvil om at innlandsfolket nok trenger et bedre dekk, men jeg tror det kan være et godt alternativ til oss som bor på kysten av vestlandet og sjelden er på fjellet om vinteren. Jeg har satt opp bilparken med en Audi A3 Sportback som vinterbil og regner med vi bruker denne de få turene vi er på fjellet om vinteren. Den skal ha piggdekk.

Regner med jeg tester Zottoene jeg. Prisen på 15000 er relativt god. Funker de dårlig er det jo nesten samme pris å kjøpe nye senere som å bytte dem ut med andre dekk ved bestilling.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

OleJA

Sitat fra: Nuvolari på fredag 09. august 2013, klokken 12:43
Sitat fra: EvenSteven på fredag 09. august 2013, klokken 12:28
Prøver å lese meg litt opp om hvor mye "dårligere" disse Pirelli Zottosero dekkene gjør det i tester.
Og finner faktisk også en del bra omtale om dette dekket. Så helt på jordet kan det vel ikke være?

http://www.automotorsport.se/media/biltester_pdf/102306.pdf

En annen ting er at pirellidekkene stod på tms demobilene i hele vinter. Kan ikke huske å ha lest noen tilbakemeldinger fra folk som syntes bilen var dårlig på vinterføre.

Jeg vurderer å begynne med pirellidekkene og bytte til hakka r2 dersom de ikke funker. Prisen blir jo omtrent den samme uansett om man kjøper felgene med prielli dekk fra tesla og hakka r2 løst i tillegg som å kjøpe felger med hakka r2 fra tesla.

Mesteparten av denne demokjøringa var vel mellom to rundkjøringer på Alnabru. Dvs for det meste våt og saltet vei - Akkurat slik som Pirelli dekka er laget for.
Så skal en kun bruke bilen på hovedveier i byen er nok disse helt ok. Skal en derimot på tur på hytta,  bor litt i høyden, eller har dårlig brøytede boliggater så ville jeg nok hatt nordiske vinterdekk ja.

atta

Sitat fra: Nuvolari på fredag 09. august 2013, klokken 12:43
Jeg vurderer å begynne med pirellidekkene og bytte til hakka r2 dersom de ikke funker. Prisen blir jo omtrent den samme uansett om man kjøper felgene med prielli dekk fra tesla og hakka r2 løst i tillegg som å kjøpe felger med hakka r2 fra tesla.

Har du fått pris på felger med Hakka R2 fra Tesla?

TesLars

Sitat fra: atta på fredag 09. august 2013, klokken 13:00
Sitat fra: Nuvolari på fredag 09. august 2013, klokken 12:43
Jeg vurderer å begynne med pirellidekkene og bytte til hakka r2 dersom de ikke funker. Prisen blir jo omtrent den samme uansett om man kjøper felgene med prielli dekk fra tesla og hakka r2 løst i tillegg som å kjøpe felger med hakka r2 fra tesla.


Har du fått pris på felger med Hakka R2 fra Tesla?


ca. NOK23K  :/
Oslo
Black Model S

DonPedro

Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Cronos

Sitat fra: ohh på lørdag 27. juli 2013, klokken 21:09
Priser fra megahjul.com
Ferdig på bil, så vidt jeg skjønner. Se bildet for detaljer.
Pris for TPMS aner jeg ikke.


Fisker fram denne igjen. Virker jo som et bra tilbud...?
Når det først var snakk om Megahjul. Felgene ligner jo veldig på originale 19"-felger.










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



ofn

For de som synes 19'' felgene er ok så er det et alternativ å kjøpe bilen med standard helårsdekk og legge Nokian Hakka R2 på disse. Ser ut til at mange kommer til å selge disse felgene, så når våren nærmer seg kan man kjøpe disse
brukt/ubrukt og legge på helårsdekkene. Slipper da å ha et sett "italienske akebrett"
i huset.
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

andvib

Fikk beskjed fra Tesla om at jeg måtte bestille 19 felg med pirelli vinter til 15TNOK nå ifm. levering for å få det momsfritt, så mellomlegget opp til Hakka R2 når det er leveringsklart. Mellomlegget vil det da være moms på(?).

Valget hvis man vil ha Hakka R2 er da;
19 Tesla felg med Hakka R2: 23TNOK. (da kan ikke pirellidekkene koste Tesla stort...)
Megahjuls 19 turbinfelg med Hakka R2: 17,5TNOK
18 felg med Hakka R2: 14-15TNOK? (finnes dette/er det plass til 18tommer?)

Vil alt annet enn originalleverte felger og dekk vil gi TPMS problemer selv med 4-års service-pakke?
2019 Model S Long Range
2019 Model 3 Long Range

OleJA

Sitat fra: ofn på fredag 09. august 2013, klokken 14:11
For de som synes 19'' felgene er ok så er det et alternativ å kjøpe bilen med standard helårsdekk og legge Nokian Hakka R2 på disse. Ser ut til at mange kommer til å selge disse felgene, så når våren nærmer seg kan man kjøpe disse
brukt/ubrukt og legge på helårsdekkene. Slipper da å ha et sett "italienske akebrett"
i huset.
Det er vel det jeg planlegger ja. Så dersom noen har et sett 19" felger til overs er det bare å sende meg en PM.

Cato76

Jeg kommer til å gå for Pirelli pakken til 15' for så å kjøpe gode vinterdekk på "billigsalg" til våren dersom ikke Pirelli'ene duger.  8)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA