Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

glaserud

Så de skal ha 3k mer for sine dekk enn man får hos en tilfeldig valgt forhandler med kvalitetsfelger? Nå er jo riktignok dekktrykksensorene med i pakka, men om man tar og legger til MVA på dette blir det jo 29375,-.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

OleJA

Vurderer da å kjøpe uten dekkpakke, og fikse meg egne Hakka dekk som jeg får lagt om på felgene som følger med bilen. Så får jeg heller se hva jeg gjør til våren igjen - Cyclon felgene ser jo snaisne ut.

Er det noen som har funnet en bra pris på 19" Hakka dekk?

RunarBT

Trur eg gjer det samme, dette blei litt drøyt.:-/

Havebigfun

Sitat fra: RunarBT på torsdag 08. august 2013, klokken 17:18
Trur eg gjer det samme, dette blei litt drøyt.:-/
Det er sikkert fristende for mange- Hvordan løser dere dekktrykksensorproblemet??

andre.engh

23500,-? er det kun for gummien?  :o
Mvh
André Veie Engh

S85, Perlemor hvit, 19", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle.

LEVERING 06.12.13
"We have begun sourcing parts for your Model S"

RunarBT

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 08. august 2013, klokken 17:20
Sitat fra: RunarBT på torsdag 08. august 2013, klokken 17:18
Trur eg gjer det samme, dette blei litt drøyt.:-/
Det er sikkert fristende for mange- Hvordan løser dere dekktrykksensorproblemet??

Den tid den sorg.;-) har sendt min DS epost om at dersom dei koster 23500,- kan ho avbestille mine. Da kjøper eg dekk separat og bytter på felg når snøen kjem.

Så tar eg vinteren til hjelp, surfer noken kule felger, sjekker sensor info og ser om ikkje dei kan kjøpes separat. Har sett info på forum om dette, skal være ein grei sak trur eg(?).

ebbrey

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 08. august 2013, klokken 17:20
Sitat fra: RunarBT på torsdag 08. august 2013, klokken 17:18
Trur eg gjer det samme, dette blei litt drøyt.:-/
Det er sikkert fristende for mange- Hvordan løser dere dekktrykksensorproblemet??

Litt skuffet over prisen selv, hvertfall på de kjedelige felgene. Dekktrykksensorene kan vi kjøpe løse av tesla problemet er vel bare å få de programert. Selger de enda den hånholdte til 550 dollar i usa? Ser ut som jeg går for å skaffe meg en slik. Elsker dingser.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

RSandven

Blei vi ikke enige om at den måtte ha 19" minimum?

Sjekket på Vianor:

245/45R19 102R XL
3296.08 kr per dekk.  14344.32 kr ferdig satt på for 4 stk.
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

OleJA

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 08. august 2013, klokken 17:20
Sitat fra: RunarBT på torsdag 08. august 2013, klokken 17:18
Trur eg gjer det samme, dette blei litt drøyt.:-/
Det er sikkert fristende for mange- Hvordan løser dere dekktrykksensorproblemet??
Bruker orginale 19" felger (med sensor) som bilen kommer med, vrenger av sommerdekkene og setter på nye Nokia eller tilsvarende.
For å forklare prisforskjellen mellom Pirelli og Hakka på 8.500,- så skulle en nesten tro at Tesla fikk Pirelli dekkene gratis  :o

ebbrey

Sitat fra: RSandven på torsdag 08. august 2013, klokken 17:30
Blei vi ikke enige om at den måtte ha 19" minimum?

Sjekket på Vianor:

245/45R19 102R XL
3296.08 kr per dekk.  14344.32 kr ferdig satt på for 4 stk.

Dette er den "beste" prisen jeg har funnet selv. Andre her har sagt de har fått priser direkte av andre leverandører som ikke er på nett på ca 11.000 for dekkene. Dekkonline.com har ikke dim på lager, men vurderer å ringe de å høre.. Fleste Hakka i nærheten ligger på ca 2800 der.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

RunarBT

Fra tesla motors forumet:

"RobertD | DECEMBER 15, 2012
I just put new after market rims and snow tires on my S. I bought a set of sensors from Tesla. No reprogramming was required. The S immediately made a connection to the new sensors."

ebbrey

Kan vi ikke klare å få til et enormt gruppekjøp på disse dekkene? "Alle" skal vel ha?
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

thoberre

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 08. august 2013, klokken 17:20
Sitat fra: RunarBT på torsdag 08. august 2013, klokken 17:18
Trur eg gjer det samme, dette blei litt drøyt.:-/
Det er sikkert fristende for mange- Hvordan løser dere dekktrykksensorproblemet??

Jeg får tilbud på dekktrykkssensorer i løpet av uken. Tesla vil vel også tilby dette etterhvert.

Utfordringen blir å få sensorene programmert ved hvert skifte. Kanskje noen kan korrigere meg men det kan virke på meg som om disse sensorene egentlig ikke er helintegrert med Teslaen. Finner ikke kilde, men leste et sted at kun deler av sensorinformasjonen er tilgjengelig via skjermene i bilen. Dette betyr også at sensorene kan programmeres med eksternt sensorutstyr, og ikke kan gjøres vi skjermen uansett. (fikk forøvrig vite i dag at dette utstyret kostet 12.000 i Norge).

Jeg kan poste mer info så snart jeg får det.

Litt på siden har jeg vel også lest at omprogrammering av sensorer på 3. parts felger har vært løst uten problemer av Tesla i USA. Så med litt list og klokskap kan det vel løse seg ganske bra her i Norge også.
--

Model S Performance Signature S433 Black All-In
Model X TBD P206 upgrade til Signature på vei

ebbrey

Sitat fra: RunarBT på torsdag 08. august 2013, klokken 17:32
Fra tesla motors forumet:

"RobertD | DECEMBER 15, 2012
I just put new after market rims and snow tires on my S. I bought a set of sensors from Tesla. No reprogramming was required. The S immediately made a connection to the new sensors."

Det hadde ikke gjort noe om dette fungerer enda. Men alle service sentre har den programmereren, så er vel maks noen hundrelapper å få dem programmert uansett.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

RunarBT

#839
Interdekk.no

L101203   NOKIAN   245/45 RR19 HAKKAPELIITTA R2 XL PIGGFRI   102R      2 759 kr      

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA