Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

petersv

Sitat fra: Yagi på tirsdag 06. august 2013, klokken 10:42
Sitat fra: petersv på tirsdag 06. august 2013, klokken 10:31
Fikk du noen pris på komplett pakke? Vi kunne jo spurt om en Tesla Club Norway-rabatt :)
Jeg fikk for en stund siden tilbud om Nitro Extreme 19" med Nokian Hakka R2 til 21.000,- ferdig montert på bil hos Dekkmann. (Da uten dekktrykksensorer)

Ok, takk. Jeg ser at denne er "månedens felg" med bedre pris, kanskje prisen er bedre i dag?
http://www.martins.no/felger/m%C3%A5nedens-felg.aspx

Cato76

Sitat fra: leifarneb på tirsdag 06. august 2013, klokken 09:50
1) Uorginale felger: hva slags dimensjoner/innpress etc kan jeg bruke?

Her er svaret:
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

19quiz76

Sitat fra: petersv på tirsdag 06. august 2013, klokken 10:31
Sitat fra: 19quiz76 på tirsdag 06. august 2013, klokken 10:14

Sitat fra: fthorsen på tirsdag 06. august 2013, klokken 06:26
Sitat fra: teslaz på tirsdag 06. august 2013, klokken 02:14
Likte Nitro Extreme  8) 8)
Forskjellen er også  EXTREME  fra 19 til 20" synes jeg.

Regner med at du snakka om prisen? Daaaamn! Må jo være skrivefeil???
8,5 x 19   2496:-
8,5 x 20   10836:-
10,5 x 20 11436:-

Håper det er skrivefeil på 20" og 21" i så fall - 2.500 var jo en hyggelig pris på 19" :)

Snakket med Vianor på Storo, han kjente godt til Tesla og hadde satt seg inn i koning på mutterne og det kraftige momentet. Sa at denne felgen var et skuddsikkert valg til TMS, og hadde hyggelige priser på både Nokian og Conti-dekk. Kjørte Leaf ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Fikk du noen pris på komplett pakke? Vi kunne jo spurt om en Tesla Club Norway-rabatt :)

Ba ikke spesifikt om pakkepris, men han skulle ha 3.200 pr Nokian R2-dekk montert på felg, og sa prisene på Nitro var omtrent som på Martin-sidene. Så oppunder 23.000 blir vel listeprisen, ser ut som Dekkmann sitt tilbud er bedre i så fall. Der får man også 10% v/Naf-medlemskap.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

eclipse

#768
Sitat fra: leifarneb på tirsdag 06. august 2013, klokken 09:50
Hei,

Jeg får snart (tidlig oktober) levert min Model S P. Jeg trenger piggdekk om vinteren og synes i tillegg at 19´ som bilen leveres med på vinter er utrolig "dølle" Har derfor noen spørsmål:

1) Uorginale felger: hva slags dimensjoner/innpress etc kan jeg bruke?
2) Har lest at TMS/dekktrykksovervåkning ikke funker med uorginale felger. Kan hele funksjonen deaktiveres fra skjermen/konsollet?

Tar gjerne imot forslag fra forumet :)

Du kan få Nokian piggdekk med bilen!

Ellers har felgene følgene dim:

Boltsirkel (PCD): 5-120   
Bolt/Mutter dim: 14x1,50
Innpress (ET): 40
Navhull (CB): 64,1
Anbefalt dekkdim: 245/45R19, 245/40R20, 245/35R21, 245/30R22

Angående TPMS så skiller ikke den mellom originale og uorginale felger, den sitter som en del av ventilen og må fysisk passe i felgen/hullet. Frekvensen den sender på er standard 433 Mhz

http://www.tpmsdirect.com/2012_2013_Tesla_Model_S_TPMS_Sensor_p/t147.htm

Biler produsert i USA kan ikke deaktivere TPMS :

The TREAD (Transportation Recall Enhancement, Accountability and Documentation) Act requires that 100% of all passenger cars, light trucks, and buses manufactured in the United States after September 2007 be equipped with a tire pressure monitoring system.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Cirion

Rofl.... Liker hvordan de skryter av listepris...
List Price: $62.40
Our Price: $105.00
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Cirion

453 USD for 4 stk. inklusiv frakt til Oslo.

Ca. NOK 3500,- inklusiv fortolling og mva...
+ montering og kalibrering...

NOK 11 500,- er da ikke så ille for 4x19" Tesla felger med Pirelli Zottozero?
Det blir bare 2875,- pr. hjul, ferdig montert.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Muffinman

Kan jo faktisk være greit å slå til på det for så å kjøpe nordiske vinterdekk inkl. mva på egen hånd. Tipper at italienerene vil fungere helt ok som sommerdekk, og ihvertfall bedre enn nordiske vinterdekk. Dermed vil de også ha en bruksverdi for meg som sannsynligvis vil kjøre 35-40K i året - hvis jeg bryr meg om å kjøre rundt på 19" om sommeren når jeg har 21" liggende da. Økonomisk vil det ikke være så dumt.

petersv

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 06. august 2013, klokken 12:06
Kan jo faktisk være greit å slå til på det for så å kjøpe nordiske vinterdekk inkl. mva på egen hånd. Tipper at italienerene vil fungere helt ok som sommerdekk, og ihvertfall bedre enn nordiske vinterdekk. Dermed vil de også ha en bruksverdi for meg som sannsynligvis vil kjøre 35-40K i året - hvis jeg bryr meg om å kjøre rundt på 19" om sommeren når jeg har 21" liggende da. Økonomisk vil det ikke være så dumt.

Sikkerhetsmessig vil det derimot være veldig dumt...

Muffinman

Sitat fra: petersv på tirsdag 06. august 2013, klokken 13:15
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 06. august 2013, klokken 12:06
Kan jo faktisk være greit å slå til på det for så å kjøpe nordiske vinterdekk inkl. mva på egen hånd. Tipper at italienerene vil fungere helt ok som sommerdekk, og ihvertfall bedre enn nordiske vinterdekk. Dermed vil de også ha en bruksverdi for meg som sannsynligvis vil kjøre 35-40K i året - hvis jeg bryr meg om å kjøre rundt på 19" om sommeren når jeg har 21" liggende da. Økonomisk vil det ikke være så dumt.

Sikkerhetsmessig vil det derimot være veldig dumt...

Tja, det vil være mindre dumt enn å kjøre om sommeren på nordiske vinterdekk. Kontinentale sådanne fungerer vesentlig bedre - men ja, de vil være adskillige hakk bak dedikerte sommerdekk.

leifarneb

Det jeg i hvertfall kan si som tidligere eier av BMW 5 serie 2011 modell, er at uansett hvor gode piggfrie vinterdekk du får til bilen, vil det med det HK antallet som er i Model S være en særdeles dårlig blir på Norsk "isvinter". Ikke pga dekkene i seg selv, men også fordi 19/20´ med så så brede dekk ikke egner seg...

Bakhjulstrekk, mye HK/dreiemoment etc betyr for meg  at piggdekk er eneste mulighet slik jeg vurderer det hvis bilen skal være med på fjellet etc.

vh
Leif Arne

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 06. august 2013, klokken 12:06
Kan jo faktisk være greit å slå til på det for så å kjøpe nordiske vinterdekk inkl. mva på egen hånd. Tipper at italienerene vil fungere helt ok som sommerdekk, og ihvertfall bedre enn nordiske vinterdekk. Dermed vil de også ha en bruksverdi for meg som sannsynligvis vil kjøre 35-40K i året - hvis jeg bryr meg om å kjøre rundt på 19" om sommeren når jeg har 21" liggende da. Økonomisk vil det ikke være så dumt.

Muffinman

Heldigvis kommer MS med trinnløs regulering av hestekreftene, og ikke bare en av/på knapp som de fleste BMW later til å ha  ;D

Min erfaring er at den største utfordringen med piggfritt er is med vann over. Dette baserer jeg på erfaring med piggfridekk siden 1997. Så lenge det er minusgrader er mange piggfrie dekk jevngode og til dels overlegne piggdekk.  De som fungerte dårligst med piggfritt var et 3-serier fra 2008 eller deromkring jeg hadde som leiebil, men jeg mistenker sterkt at det ikke var kvalitetsdekk som stod på. Jeg tviler på at BMW fungerer dårligere med piggfritt enn andre bakhjulstrekkere.

Men jeg kjøper lett argumentet med at bredden er et problem. Skulle absolutt fått kjøpe smalere vinterdekk enn 245.

Øyvind.h

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 06. august 2013, klokken 16:19
Heldigvis kommer MS med trinnløs regulering av hestekreftene, og ikke bare en av/på knapp som de fleste BMW later til å ha  ;D

Min erfaring er at den største utfordringen med piggfritt er is med vann over. Dette baserer jeg på erfaring med piggfridekk siden 1997. Så lenge det er minusgrader er mange piggfrie dekk jevngode og til dels overlegne piggdekk.  De som fungerte dårligst med piggfritt var et 3-serier fra 2008 eller deromkring jeg hadde som leiebil, men jeg mistenker sterkt at det ikke var kvalitetsdekk som stod på. Jeg tviler på at BMW fungerer dårligere med piggfritt enn andre bakhjulstrekkere.

Men jeg kjøper lett argumentet med at bredden er et problem. Skulle absolutt fått kjøpe smalere vinterdekk enn 245.
Erfaringen min med Leaf på vinterføre er at den har veldig god fremkommelighet fordi det er så lett å dosere kreftene.

Men hvor smale dekk kan man egentlig sette på en bil som veier 2,1 tonn?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 06. august 2013, klokken 16:31
Men hvor smale dekk kan man egentlig sette på en bil som veier 2,1 tonn?

Så smale du bare vil, så lenge de er minimum 19" og har lastindeks på minst 96. Men det begrenser jo utvalget en smule for å si det pent.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 06. august 2013, klokken 16:45
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 06. august 2013, klokken 16:31
Men hvor smale dekk kan man egentlig sette på en bil som veier 2,1 tonn?

Så smale du bare vil, så lenge de er minimum 19" og har lastindeks på minst 96. Men det begrenser jo utvalget en smule for å si det pent.
Det var vel hele poenget :) Har ikke funnet noe særlig selv når jeg har lett.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

eclipse

#779
Sitat fra: Cirion på tirsdag 06. august 2013, klokken 11:37
Rofl.... Liker hvordan de skryter av listepris...
List Price: $62.40
Our Price: $105.00

Jeg har sendt dem en mail og bedt dem utdype det "gode" tilbudet.

Da har de korrigert tilbudet, litt billigere men ikke mye :-)

http://www.tpmsdirect.com/2012_2013_Tesla_Model_S_TPMS_Sensor_p/t147.htm
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA