Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

Anders Heibø

Sitat fra: tk421 på torsdag 20. februar 2014, klokken 12:56
Usikker nå!
Har fått tilbud om Nokian R2 vinterdekk på vedlagte felger 16.000,-
Men hvis Tesla er vanskelige rundt omlegging - hvor vanskelig kan det være å skifte dekk sjølv?

Kjøp momentnøkkel og pipesett på Biltema. Skal trekkes til med 175nm. Tester av Biltema sin viser at den er ganske nøyaktig. Bare husk å skru ned momentet igjen etter bruk da det sikkert er 6mnd til neste gang du skal bruke den; de skal ikke stå med trykk på lenge. Pipesettet jeg fant inneholdt 17?,19 og 21mm, hadde plast rundt for å beskytte felgene og stakk passe langt ut fra bilen.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

rsomby

Fikk tilbud om Advanti Raptor 19" med Nokian R2 til litt under 17.000 uten sensorer. Syntes det var en god pris, også liker jeg den grå fargen.

tk421

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 20. februar 2014, klokken 13:14
Hvis det er med dekktrykksensorer så er dette ekstremt bra. Hvis det er uten er det fremdeles bra, men ville kjøpt meg sensorene da. De koster vell tilsammen rundt 2-3000 så dekkene blir fremdeles billige :)
Nei, det er uten dekktrykksensorer. For å være ærlig er jeg ikke avhengig av dekktrykksensorer. Fin funksjonalitet og man sparer selvsagt på dekk og energi med optimalt lufttrykk, men... Jeg får se.
Mørk Grå metallic S85
Techpakke, Panotak, Parkassist, Ultra HiFi m/DAB, Luftfjæring, Vinterpakke, MiniMe-seter, Hattehylle

Bestilt: 02.12.13 | Bekreftet:07.12.13 | Tesla-fabrikken bygger din Model S: 19.02.14 | Ferdig bygget: 22.02.14| Leveranse 11.04.14

Cowboystrekk

Du får litt irriterende meldinger og lyder pga at sensorene mangler men kanskje verdt det med noen tusenlapper spart :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Newbee

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 20. februar 2014, klokken 21:51
Du får litt irriterende meldinger og lyder pga at sensorene mangler men kanskje verdt det med noen tusenlapper spart :)

Vet du hvor lenge meldingene varer? Hele tiden eller noen minutter? Med/uten lyd?
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

petersv

Sitat fra: Newbee på torsdag 20. februar 2014, klokken 22:08
Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 20. februar 2014, klokken 21:51
Du får litt irriterende meldinger og lyder pga at sensorene mangler men kanskje verdt det med noen tusenlapper spart :)

Vet du hvor lenge meldingene varer? Hele tiden eller noen minutter? Med/uten lyd?

Ingen lyd, bare varsel hos meg når bilen mista kontakt med sensorene. Mest irriterende er rødstripa øverts på hovedskjermen.

Orcuz

Noen som vet hvor man kan få tak i Rial Lugano i gun metal? Evt noen lignende felger i ca samme prisklasse.
Tenker 19", men kan vurdere 20" også ;)

Dekkmann har kun de i sølv, som i og for seg er pene de også, men tror gunmetal blir fetere på MC red..?

BMW850

Sitat fra: Orcuz på søndag 23. februar 2014, klokken 15:20
Noen som vet hvor man kan få tak i Rial Lugano i gun metal? Evt noen lignende felger i ca samme prisklasse.
Tenker 19", men kan vurdere 20" også ;)

Dekkmann har kun de i sølv, som i og for seg er pene de også, men tror gunmetal blir fetere på MC red..?

Du burde ta denne tråden med i betraktningen også : http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/27569-Four-Rial-Lugano-19-wheels-bent-in-two-weeks-are-they-up-to-the-task
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Orcuz

Auda... Dekkmann mente de passet bra til Model s. Hmm

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


fonberg


Sitat fra: petersv på torsdag 20. februar 2014, klokken 22:17
Sitat fra: Newbee på torsdag 20. februar 2014, klokken 22:08
Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 20. februar 2014, klokken 21:51
Du får litt irriterende meldinger og lyder pga at sensorene mangler men kanskje verdt det med noen tusenlapper spart :)

Vet du hvor lenge meldingene varer? Hele tiden eller noen minutter? Med/uten lyd?

Ingen lyd, bare varsel hos meg når bilen mista kontakt med sensorene. Mest irriterende er rødstripa øverts på hovedskjermen.

Ingen lyd, kun en melding som ligger fast nederst på speedometeret, samt et lite varseltegn øverst på hovedskjermen. Begge kommer etter ti minutter kjøring, og minner meg på at jeg har spart flere tusenlapper ved å ikke kjøpe sensorer
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

fonberg


Sitat fra: petersv på torsdag 20. februar 2014, klokken 22:17
Sitat fra: Newbee på torsdag 20. februar 2014, klokken 22:08
Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 20. februar 2014, klokken 21:51
Du får litt irriterende meldinger og lyder pga at sensorene mangler men kanskje verdt det med noen tusenlapper spart :)

Vet du hvor lenge meldingene varer? Hele tiden eller noen minutter? Med/uten lyd?

Ingen lyd, bare varsel hos meg når bilen mista kontakt med sensorene. Mest irriterende er rødstripa øverts på hovedskjermen.

Ingen lyd, kun en melding som ligger fast nederst på speedometeret, samt et lite varseltegn øverst på hovedskjermen. Begge kommer etter ti minutter kjøring, og minner meg på at jeg har spart flere tusenlapper ved å ikke kjøpe sensorer
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

jkirkebo

Sitat fra: fonberg på søndag 23. februar 2014, klokken 16:44
Ingen lyd, kun en melding som ligger fast nederst på speedometeret, samt et lite varseltegn øverst på hovedskjermen. Begge kommer etter ti minutter kjøring, og minner meg på at jeg har spart flere tusenlapper ved å ikke kjøpe sensorer.

Spørs om den går igjennom EU-kontrollen om 4 år med denne feilen da. Jeg tillater meg å tvile.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

turfsurf

Sitat fra: fonberg på søndag 23. februar 2014, klokken 16:45
Ingen lyd, kun en melding som ligger fast nederst på speedometeret, samt et lite varseltegn øverst på hovedskjermen.

Dette hadde drevet meg fra vettet  ;D
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

fonberg

jkirkebo: Ikke vet jeg om de påbudt. Men jeg har snakka med flere dekkbutikker ifm pristilbud da jeg kjøpte, og ingen brukte som salgsargument at sensorer er påbudt på TMS i Norge. Men mulig de bare er dårlige selgere :-) Jeg sjekker uansett dekktrykket manuelt, og kan ikke si jeg ser det geniale med disse sensorene. Kall meg gjerne gammeldags på det punktet.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

jkirkebo

Sitat fra: fonberg på søndag 23. februar 2014, klokken 17:25
jkirkebo: Ikke vet jeg om de påbudt. Men jeg har snakka med flere dekkbutikker ifm pristilbud da jeg kjøpte, og ingen brukte som salgsargument at sensorer er påbudt på TMS i Norge. Men mulig de bare er dårlige selgere :-) Jeg sjekker uansett dekktrykket manuelt, og kan ikke si jeg ser det geniale med disse sensorene. Kall meg gjerne gammeldags på det punktet.

Dekktrykksovervåkning blir påbudt på alle biler solgt i EU fra 1.november i år. Det er ikke påbudt på eldre biler, men det er jo en generell regel på at montert utstyr skal virke. Har du ikke tåkelys? Helt ok. Har du tåkelys men pæra er gåen? Da får du notert feil på det. Tilsvarende på f.eks ABS-system på eldre biler. Derfor antar jeg det gjelder dekktrykksovervåkningen også.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA