'L' til øvelseskjøring for Ioniq Electric?

Startet av Airship, søn 19. jul 2026, kl. 14:50

« forrige - neste »

Airship

Fann ut at bakdelen til denne bilen ikke er magnetisk, så en magnetisk L er ute av bildet. Bakruta er liten og sotet, så en innvendig L blir ikke veldig synlig. Akkurat nå har jeg brukt dobbelsidig teip kombinert med heftemasse/plakatklister til å henge opp det magnetiske L skiltet jeg hadde bak på bagasjeromsluken... Men jeg kan ikke tenke meg det holder i lengden eller i regnet. Ser på nettet at skilt med sugekopp ikke er veldig pålitelig. Har dere noen løsninger? Går det bra å sette L skiltet i bakruta selv om glasset er sotet?

Oddaa

Har gjort det på alle våre biler uten å få noen spørsmål.
2025 EX30 Twin Performance
2023 iX xDrive40

Ex 2021 XC40 P8
Ex 2017 e-Golf

turfsurf

Model Y LR 2025 | i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022

daktari

Dobbel brødpose, heng det ut av bagasjerommet nederst, en knute helt på enden gjør at det ikke glir forbi pakningen mellom dør og bil.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Svein_H

Folk kjører med L-skilt permanent montert bak på bilen selv når det ikke er øvelseskjøring, spesielt hvis det er snakk om litt knotete montering med tape o.l., så det skiltet har dessverre mistet all respekt. Det verste er kanskje at politiet heller ikke følger opp og bøtelegger folk som kjører rundt alene med en L bakpå...
2025 R5 E-Tech Techno+ (2025-)
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-2025)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

ToWalkOrDrive

Maskeringstape - Tesa.
Har en Kia e-niro som øvelseskjøringsbil, og L'en har jeg festet med maskeringstape (Tesa av den bedre typen). Men på den bilen hviler L'en på vindusviskeren, nesten, i ly for vinden, så ikke så mye som skal til. Men har ennå ikke falt av, selv ved øvelseskjøring i regn. Tar den av etter hver øvelseskjøring, og på igjen neste gang - klebrigheten i tapen holder overraskende lenge (oppbevarer skiltet inni bilen mellom hver øvelseskjøring). Når tapen begynner å bli dårlig skifter jeg den bare ut, eller øker omkretsen med en ekstra runde tape. Har rullen i bilen. En annen fordel med maskeringstape er at den er laget for å tas av, uten å være vanskelig å få av, og uten å lage merke på vinduet. Ikke bruk billige versjoner.

En positiv tilleggseffekt er at en virkelig får en gul fare-ramme rundt L'en, så her må folk virkelig passe på! :-)
Tesla Model Y                         2021-

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA