Nærmer seg slutten av rentekampanje og redusert pris på Model Y 4WD?

Startet av ToWalkOrDrive, tor 18. sep 2025, kl. 09:57

« forrige - neste »

Svk

Radial

Sitat fra: Svk på fre 19. jun 2026, kl. 09:58Når kommer YL?
V2L? kun YL som får det?

Er vært snakk om at YP (juniper) også har V2L "klart" HW messig...

Noe jeg synes er rart, for det kløner til hele logistikken i fabrikkene.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Svk

Radial

Sitter selv å snuser på YL når den kommer. V2L, mer plass, nytt understell og kommer med mulighet for HF.
Passer utrolig bra til logistikken på ferie for oss, når man kan stappe inn to voksene gjester på 2. rad ved behov, og de minste kan da sitte på 3'e rad.
Og ellers bare ha 4 i bilen, masse bagasjeplass med Meget solid nyttelast😄
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Svk

Handyman

Tar dere det for gitt at L`en får V2L i Europa? Er det info som tilsier det?
Bilene som kommer med V2L nå, har adapter for GB/T (Kina) og NACS (Nord Amerika), og meg bekjent så finnes det ikke CCS-adapter.

Europa har andre krav til elektriske anlegg. Kan dette være årsaken til at det ikke rullet ut her?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Radial

Sitat fra: Svk på tir 23. jun 2026, kl. 16:07Når kommer denne L'n da?

Er ihvertfall typegodkjent, spørsmålet er bare Når.... Kan det stå igjen en håndfull med Model X som ingen vil kjøpe etter YL lansering? 😅
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Svk

Snart nytt kvartal! Nye sprell fra Tesla?

Kommer Y med oppdatert ladehastighet snart?
Siden Tesla monterer flere 1000V rundt om

Rosstopher

Sitat fra: Svk på man 29. jun 2026, kl. 11:10Snart nytt kvartal! Nye sprell fra Tesla?

Kommer Y med oppdatert ladehastighet snart?

Trenger vel ingen sprell? Model Y selger enda bedre enn den gjorde i fjor. Model Y på første og Model 3 på andre plass på statistikken, og de har solgt mer enn 3., 4., 5., 6., og 7.-plass til sammen. Se https://elbilstatistikk.no/
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler og diverse kjøretøy

sjokomelk

Sitat fra: Svk på man 29. jun 2026, kl. 11:10Kommer Y med oppdatert ladehastighet snart?
Nei. Kun Cybertruck som har 800V så langt.
Men med Supercharger V4 kan Tesla konkurrere om andre kunder som har biler med 800V. Og de bruker samme ladekabinett til MCS-ladestasjonene. Tesla gjør ganske mye for å spare penger på å gjenbruke samme teknologi flere steder. (Første og andre generasjon Supercharger bestod av 12 ombordladere fra Model S koblet sammen. Supercharger V3 og V4 brukes også som inverter i Tesla Megapack-installasjonene deres.)
Ratter 2026 Tesla Model Y Performance
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

e-tron

Noen som kan synse litt om hvilke tilbud og priser Tesla kommer til å ha utover høsten? Jeg kjenner ikke så godt til hvilke kampanjer de pleier å kjøre.

Jeg planlegger å kjøpe og hente ut en Model Y mot slutten av året, men ser at de nå har 50.000 kroner i avslag ved kjøp før 31. juli, samt 0 % rente dersom bilen leveres ut før slutten av september.
Derfor lurer jeg på om det er smartest å slå til nå, eller om det er sannsynlig at tilsvarende tilbud forlenges utover høsten. Jeg har egentlig mest lyst på Performance-utgaven, men med dagens prisforskjell er det uaktuelt.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: e-tron på fre 03. jul 2026, kl. 16:26Noen som kan synse litt om hvilke tilbud og priser Tesla kommer til å ha utover høsten? Jeg kjenner ikke så godt til hvilke kampanjer de pleier å kjøre.

Jeg planlegger å kjøpe og hente ut en Model Y mot slutten av året, men ser at de nå har 50.000 kroner i avslag ved kjøp før 31. juli, samt 0 % rente dersom bilen leveres ut før slutten av september.
Derfor lurer jeg på om det er smartest å slå til nå, eller om det er sannsynlig at tilsvarende tilbud forlenges utover høsten. Jeg har egentlig mest lyst på Performance-utgaven, men med dagens prisforskjell er det uaktuelt.

Historisk sett har rentekampanjer kommet og gått, men ikke 0%. Plutselig begynte de med 0% og har hatt det llenge. Da momsen økte lot de kunden beholde gammel pris ved å gi 40/50.000 i rabatt, kun for 4WD Long Range. Så i praksis færre kroner til Tesla, siden de må betale mer til staten.
Nå har de vel økt prisen bittelitt, om jeg husker riktig.

Med tanke på at de har solgt/levert ut over 11.000 Model Y de første 6 mnd i år, og gruser alle konkurrentene, har jeg ingen tro på at de reduserer prisen. Svekket norsk krone tilsier og at de ikke skal redusere prisen i NOK.

Vanskelig å spå videre - Tesla har gjort noe utypisk Tesla ved å ha 0% rente og rabatt så lenge. Jeg ville nok bare kjøpt så fort så mulig om jeg hadde bestemt meg for Model Y AWD (LR).

Virker som de med vilje priser Performance høyt. Tidligere hadde de Model S og X til et høyere segment - nå virker det som at de prøver å rette Performance mot dem som har romslig økonomi og ikke er prissensitive, så forventer ikke masse kampanjer der.
Tesla Model Y                         2021-

Electroelectro

Sitat fra: e-tron på fre 03. jul 2026, kl. 16:26Noen som kan synse litt om hvilke tilbud og priser Tesla kommer til å ha utover høsten? Jeg kjenner ikke så godt til hvilke kampanjer de pleier å kjøre.

Ser de har forlenget kampanjen til september nå. Tror det var nok ut året uansett og ved kvartals slutt får du kanskje med 1000km gratis lading eller noe sånt. Men som nevnt her tidligere er dette usedvanlig av Tesla å kjøre en slik kampanje over så lang tid. Nå som Model Y LR har blitt lansert i USA tipper jeg det er de gjør her i Norge rundt juletiden.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA