Fortum tar 30 kr i månedsgebyr for laderbrikke!

Startet av Torpedo Ted, fre 08. mai 2026, kl. 10:43

« forrige - neste »

Torpedo Ted

Bedriften vår har brukt Fortum Charge And Drive. Plutselig, uten forvarsel, har de lagt på 30 kr i månedsgebyr på alle ladebrikkene våre.

Dette er selvfølgelig helt uakseptabelt. For det første er det jo uakseptabelt å gjøre noe slikt uten varsling.

Men å ta månedspris for en ladebrikke er jo i seg selv så idiotisk at jeg ikke finner ord. Ladebrikken koster de 1 kr i innkjøp.

Det burde være et krav at alle ladeoperatører må godta ALLE RFID brikker. Å legge inn kunstige begrensninger på ladebrikkene er en uting. Det er absolutt ingen grunn til at jeg ikke skulle kunne lagge inn hvilken som helst RFID ID i profilen og bruke den til lading.

Skryt til Eviny, som lar oss gjøre nettopp det. Alle ansatte har allerede HMS-kort fra arbeidstilsynet, og denne har RFID i kortet. Vi har derfor scannet ID på HMS-kortet og lagt det inn i portalen til Eviny, slik at de ansatte kan enkelt bare skanne HMS-kortet sitt for å lade hos Eviny.

Hideyowife

Er bare å bruke forbrukermakten det og droppe slike selskaper 100%. Jeg bytta bombrikker i begge bilene så vi slipper abonnement på disse også. Nekter å godta slike produkter. Jeg har kjørt Tesla de siste 5 årene men nettopp byttet. Så nå blir det IONITY for alle penga. Nødløsning blir Tesla, men Fortum er ikke på lista engang som nødløsning ved behov om man tvinges til sånt tull som dette.
Xpeng G9 SR 2026
Honda e Advance 2021

Hall of fame:
Tesla Model Y LR 2023 - Solgt
Tesla Model 3 SR+ 2021 - Solgt
Xpeng G9 2023 - Avbestilt
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Polestar

Månedsgebyret gjelder for bedrifter med abonnement, ikke forbrukere.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA