Skiboks! Erfaringer og forslag?

Startet av elvis1, søn 01. mar 2026, kl. 09:36

« forrige - neste »

elvis1

Hei!
Nå er jeg den heldige eier av en ny ioniq 5  :D

Vi liker å ha med ski, og tror vi har landet på å ha en takboks/skiboks. Finner lite info om det.

Hva er folks erfaringer med disse klemmene man må sette på? Vanskelig? Blir det stygt?

Jeg synes Thule 830 ser fin ut. Er det T-versjon med tunnel som gjelder? Hvordan vet jeg om en brukt passser? Hva har dere andre? Finner som sagt lite info.

Takk takk!

arthur

Ikke svar på dine spørsmål, men la merke til at i en test så fikk man vesentlig bedre kjørelengde med en boks hvor  bøylene gikk gjennom boksen og ikke slik at boksen lå oppå bøylene! Kan være verdt å ta med i vurderingen.

Elektrisitetsbil

Tror det kunne vært lurt å legge på folie/PPF der stativføttene skal stå. Unødvendige merker/riper i lakken akkurat ved døråpningen er ingen høydare når bilen en dag skal selges.

Suverin

Om du skal bruke bøylene og taket til andre ting enn kun skiboks, så syns jeg det er praktisk med boks som ligger oppå bøylene (selv om forbruket kanskje er marginalt høyere enn tunellboks). Har boks med Thule fastclick (Thule Motion XT XL) og da tar jeg boksen av/på på et par minutter. Bøylene mine står dog på året rundt og jeg veksler ofte mellom takboks, sykkelstativ og snowpack.

elvis1

Sitat fra: Suverin på man 02. mar 2026, kl. 14:45Om du skal bruke bøylene og taket til andre ting enn kun skiboks, så syns jeg det er praktisk med boks som ligger oppå bøylene (selv om forbruket kanskje er marginalt høyere enn tunellboks). Har boks med Thule fastclick (Thule Motion XT XL) og da tar jeg boksen av/på på et par minutter. Bøylene mine står dog på året rundt og jeg veksler ofte mellom takboks, sykkelstativ og snowpack.
Det høres ut som noe jeg vil ha. Hvilket stativ har du (som du lar stå på)?

Suverin

Sitat fra: elvis1 på tir 03. mar 2026, kl. 12:58Det høres ut som noe jeg vil ha. Hvilket stativ har du (som du lar stå på)?

Jeg har Thule Wingbar Evo på taket, har brukt de på flere biler, bare kjøpt nytt "fotsett" når jeg bytter bil. For øyeblikket står de på en Buzz.

Thule Fastclick fungerer på de fleste takbøyler, jeg har de "klassiske" Thule SquareBar på fritidstilhengeren, takboksen henger like godt der :)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA