BZ4X Touring - hot or not

Startet av ToWalkOrDrive, ons 25. feb 2026, kl. 15:43

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Ser bra ut denne, utenom batteriet på netto 71 kWh. Stort bagasjerom, seter som legges ned med en spak, 1500 watt 220v, 0-100 på 4,4 sekunder, 1500kg hengervekt, hvor kuletrykket kan være 150kg, ref elsykler osv, 80 kg takvekt, 360-kamera, 370 kg taktelt-vekt, Toyota-kvalitet...
Tesla Model Y                         2021-

Radial

Kjedelig man må opp til øverste utstyrsnivå for skikkelig lydanlegg.
For den mest utstyrte noe stivt priset.

Men denne vil selge greit, 10års Toyota garanti, forhandernett, etc.
Ett av hoved-argumentene mot dagens BZ4x er ofte det begrensede bagasjerommet også, så Touring treffer godt.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

turfsurf

Ligger i høyt prisleie mtp rekkevidde / batteristørrelse
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Radial

Ja, Toyota har selvtillit på prisen her...
Dog, er salget for dårlig blir prisene ofte justert som alt annet.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

turfsurf

Er ellers enig med Radial, det er nok trofaste Toyota kjøpere til at denne vil selge greit. Det har jo og den gode gamle forhandlermodellen der man må krangle om pris.

Og så må jeg jo si at det utenom rekkevidde / batteristørrelse så virker BZ4X touring å være en OK bil. Men den er jo ikke akkurat klasseledende på noe som helst.

Edit: Foresten, kuletrykk er den vel klasseledende på. Kan ha med fire elsykler.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

espenri

Den batteristørrelsen er jo helt krise, spesielt når Toyota er kjent for å ikke være spesielt gjerrig heller. Hvorfor har de nesten 10% mindre batteri i denne sammenlignet med C-HR+? Både vanlig bz4x og den nye Urban Cruiser viser vel at dette blir fryktelig stusselig rekkevidde, spesielt vinterstid.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

ToWalkOrDrive

Ser det er overraskende mange taxier som har gått for vanlige BZ4X. Med tanke på mye større bagasjerom, og bittelitt større batteri, så bør jo denne slå an blant dem. Og garanti er sikkert en nøkkel her.

Virker som en kan velge Exclusive enten med 20" eller ikke-20". Regner med det er 18" du da får. Ser en tjener 4 mil rekkevidde på det. Ville absolutt valgt 18".

Ser ladefarten heller ikke er så veldig imponerende, med maks 150kW, og treg batterivarmer.

På den annen side er det jo en svær og tilsynelatende solid bil. Så sånn sett synes jeg ikke prisen var så ille.
Den er faktisk
3 cm lenger enn Volvo EX60, og ca
6 cm lenger enn Audi Q6 e-tron SUV Quattro
4 cm lenger enn Tesla Model Y
4,7 cm lenger enn BMW iX3 Neue Klasse.

Ser og at de mener de har laget en komfortabel bil med lite støy.

Boikott My Ass

BZ4X har fått skryt for gode kjøreegenskaper på vinteren noe som drar opp og kanskje for noen er såpass viktig at det veier mere i vektskålen enn rekkevidden.

Så da blir det spennende å se om BZ4X Touring oppfører seg samme eller enda bedre på veien.

Men klart at dette med batteri størrelse, ladehastighet, forbruk og battervarme er merkelig at de ligger såpass langt bak mange andre i utviklingen.

Og som nevnt at C-HR+ har større batteri. Tror faktisk også Lexus også har større batteri, RZ500h, Nominal Capacity, 77.0 kWh
Bmw 530i G30

Radial

Njaa, de har vel ikke større batteri i CH-R+, men kanskje mindre buffer i bunn/topp.

De er bygget på samme plattform, og kan aldri tenke meg konservative Toyota lager to forskjellige, men nesten like batterier om de ikke absolutt må.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

syklisten

Absolutt hot! Huker av i mange bokser hos meg. Bra 4WD, rails på taket, vanlige dørhåndtak, ekstremt bra kuletrykk, ikke Kinesisk eller Amerikansk, god bagasjeplass.
Så får jeg bare leve med dårligere rekkevidde og en ekstra ladestopp på tur.

Alternativt nye Subaru e-Outback, som kommer litt senere. Er den samme bilen, men kan jo være noen små variasjoner. Subaru stiller også med 10 års garanti nå, fra og med 2026-modellene sine. Det blir i så fall min fjerde Subaru, så jeg er kanskje litt farget her.
2020 Kia e-Soul
2016 Kia Soul EV - solgt

ToWalkOrDrive

Sitat fra: syklisten på fre 27. feb 2026, kl. 07:19Absolutt hot! Huker av i mange bokser hos meg. Bra 4WD, rails på taket, vanlige dørhåndtak, ekstremt bra kuletrykk, ikke Kinesisk eller Amerikansk, god bagasjeplass.
Så får jeg bare leve med dårligere rekkevidde og en ekstra ladestopp på tur.

Alternativt nye Subaru e-Outback, som kommer litt senere. Er den samme bilen, men kan jo være noen små variasjoner. Subaru stiller også med 10 års garanti nå, fra og med 2026-modellene sine. Det blir i så fall min fjerde Subaru, så jeg er kanskje litt farget her.

Ja, en er jo bedre i stand til å farge med de riktigste fargene om en selv har eid noe tilsvarende, så det gir jo mer troverdighet enn en som ikke har eid.

Suverin

Sitat fra: syklisten på fre 27. feb 2026, kl. 07:19Alternativt nye Subaru e-Outback, som kommer litt senere. Er den samme bilen, men kan jo være noen små variasjoner. Subaru stiller også med 10 års garanti nå, fra og med 2026-modellene sine. Det blir i så fall min fjerde Subaru, så jeg er kanskje litt farget her.

Jeg hadde lett valgt Subaru igjen, var veldig fornøyd med Solterraen <3 Nå som begge kommer med inntil 10 år garanti er det vel forhandler som avgjør for mange, hvem man har i nærheten.

På Solterra vs BZ4x, fikk man imho mer fornuftig sammensatte utstyrspakker til en bedre pris med Subaruen. Tipper vi kommer til å se noe av det samme med e-Outback. Så syns jeg personlig de små kosmetiske endringene, spesielt i fronten ser mye bedre ut på e-Outbacken.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA