Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Utstyr / Varianter vi håper Model S kommer med.

Startet av OleJA, torsdag 24. januar 2013, klokken 09:56

« forrige - neste »

OleJA

Model S tilbys med relativt få utstyrsvarianter foreløpig. Elon Musk sier selv at det kommer flere varianter i løpet av 2013: http://green.autoblog.com/2012/11/07/elon-musk-says-tesla-model-s-variants-coming-next-year/

Hva ønsker vi oss, eller tror kommer?
Min ønskeliste er vel omtrent som følger:

1. AWD: Model X kommer med en option med ekstra motor på forhjulene. Forhåpentligvis blir dette tilgjengelig på 'S' også. Blir en rå Performance variant: 270kW bak, 150kW foran ?

2. Vinterpakke: Oppvarmet frontrute, sidespeil, ratt og baksete.

3. Fiks av diverse iriterende vinterproblemer: Vindusviskere, sidevinduer fryser fast, dårlig isolert batteripakke,

4. Enda større batteri, 120kWh?

5. Stasjonsvogn version: Noen har allerede lekt seg med Photoshop og 'konstruert' Model S Wagon: http://green.autoblog.com/2013/01/08/tesla-model-st-wagon-rendered-would-you-like-one/

Disclaimer: Har ikke engang sett Model S 'in real' enda, så det kan være at ønskelista endrer seg da: (Takhøyde, seter, nakkestøtter....)

Nuvolari

Sitat fra: OleJA på torsdag 24. januar 2013, klokken 09:56
Model S tilbys med relativt få utstyrsvarianter foreløpig. Elon Musk sier selv at det kommer flere varianter i løpet av 2013: http://green.autoblog.com/2012/11/07/elon-musk-says-tesla-model-s-variants-coming-next-year/

Hva ønsker vi oss, eller tror kommer?
Min ønskeliste er vel omtrent som følger:

1. AWD: Model X kommer med en option med ekstra motor på forhjulene. Forhåpentligvis blir dette tilgjengelig på 'S' også. Blir en rå Performance variant: 270kW bak, 150kW foran ?

2. Vinterpakke: Oppvarmet frontrute, sidespeil, ratt og baksete.

3. Fiks av diverse iriterende vinterproblemer: Vindusviskere, sidevinduer fryser fast, dårlig isolert batteripakke,

4. Enda større batteri, 120kWh?

5. Stasjonsvogn version: Noen har allerede lekt seg med Photshop og 'konstruert' Model S Wagon: http://green.autoblog.com/2013/01/08/tesla-model-st-wagon-rendered-would-you-like-one/

Disclaimer: Har ikke engang sett Model S 'in real' enda, så det kan være at ønskelista endrer seg da: (Takhøyde, seter, nakkestøtter....)

Med AWD bør vel 0-100km/t reduserer betraktlig. Forstår det slik at pr i dag så begrensens ytelsene av TC til godt over 100km/t. Iflg Gunnar (ferdinand) så spinner teslaen med flatt jern ved 100km/t.

Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

ebbrey

Tror fullsize stasjonsvogn ville kostet en del ekstra kw/h å trekke rundt og dermed avhengi av større batteri som hadde gjort bilen enda tyngre.. Hmm tror det er en stund til vi ser pure el stasjonsvogner..

Vinterpakke hadde vært fint slik du beskriver, også isolasjon i dører osv, at den er av nordisk standard!
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

laumb

At det kommer en annen variant i år er det ikke noe tvil om - den artikkelen er fra 7. November, og artikkelen om prisøkningen og dertil anderledes konfigurasjon (12 veis seter med varme osv) er "årets andre variant".

Tipper vi ikke ser andre elementer før en 2014 versjon er klar til høsten.
Regner med/forventer oppvarmet frontrute o.l. på denne.

OleJA

Glemte hengerfeste, det er nok en god pri 2 for meg etter AWD.

Øyvind.h

Sitat fra: laumb på torsdag 24. januar 2013, klokken 10:26
Tipper vi ikke ser andre elementer før en 2014 versjon er klar til høsten.
Regner med/forventer oppvarmet frontrute o.l. på denne.
Tesla har ikke tradisjon for å lage årsmodeller, de lager versjonsnummer. Dvs en ny modell kan komme når som helst og får antakelig betegnelsen 1.5 ikke 2014.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ebbrey

11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Nuvolari

Sitat fra: OleJA på torsdag 24. januar 2013, klokken 10:37
Glemte hengerfeste, det er nok en god pri 2 for meg etter AWD.

Håper virkelig på AWD. Da tror jeg vi kommer til å se en ytterlige oppskalering i antall bestillinger i Norge. Da snakker vi komplett bil.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Celter

Personlig har jeg liten tro på at Tesla velger å komme med store modifikasjoner i løpet av neste år. Har ingen tro på stasjonsvogn, som jeg heller ikke forstår vitsen i, med så stort bagasjerom som Model S har. Tror heller ikke på AWD på Model S, dette kommer på Model X. Har mer tro på tilleggsutsyr som oppvarmet frontrute, elektrisk innfellbare speil, ACC, parkeringssensorer o.a.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Øyvind.h

Sitat fra: Celter på torsdag 24. januar 2013, klokken 12:05
Personlig har jeg liten tro på at Tesla velger å komme med store modifikasjoner i løpet av neste år. Har ingen tro på stasjonsvogn, som jeg heller ikke forstår vitsen i, med så stort bagasjerom som Model S har. Tror heller ikke på AWD på Model S, dette kommer på Model X. Har mer tro på tilleggsutsyr som oppvarmet frontrute, elektrisk innfellbare speil, ACC, parkeringssensorer o.a.
Jeg hadde valgt stasjonsvogn over dagens kupe om jeg kunne velge. At den tar mange liter bagasje i dagens utgave hjelper lite, når det er vel så viktig med bagasjerommets fysiske utforming. En stasjonsvogn-utgave ville i tillegg til praktisk utforming ha en enorm bagasjekapasitet, noe som for mange ville bety at man kan droppe helårs takboks :) Det veier nok opp for høyere cd verdi.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

sindrej

Jeg hadde også soleklart kjøpt den som stasjonsvogn pga bikkja.

Knut Øygard

Jeg er interessert i alternativer som forbedrer vinterrekkevidde. Aluminium er en effektiv varmeleder...
Kanskje det går an å isolere batteriet med en form for deksel eller plate under bilen vinterstid?
Dieselbrenner som varmer væska i varme/kjølesløyfa?
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Epleskreller

Sitat fra: KnutGol på torsdag 24. januar 2013, klokken 17:49
Dieselbrenner som varmer væska i varme/kjølesløyfa?

Fysj æsj!


-Mangler først og fremst tilhengerfeste.
-Feste for takstativ for standardtak
-Har også vendt meg til parkeringssensorer.
-Håper DAB kommer
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

laumb

Skulle selv gjerne hatt hengerfeste.
Kommer uansett til å ettermontere et avtakbart ett slik noen US folk har gjort. Ikke for å trekke henger, men til sykkelstativ.


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

fonberg

Gitt den fysiske størrelsen, bør den definitivt få park.sensorer og innfellbare speil. DAB-radio hører også med i Norge.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA