Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ishavsveien - abbonementsordningen er urimelig dyr hvis du ikke kjører mye

Startet av hkaspenberg, onsdag 23. januar 2013, klokken 17:33

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Ishavsveien gir faen (ja, jeg bruker det ordet for første gang på forumet) i kunder, kommunen og Transnova!

I Moss har de hurtigladere ved Marche i begge retninger på E18.

* Laderen ved Marche øst er låst med en hengelås og avskrudd
* Det står to ladere ved Marche vest, den ene er nå åpen mens den andre krever abonnement. Sistnevnte er tilfeldigvis combo-laderen...
* På alle tre ladestasjonene står det at de er støttet av Transnova og kommunen

Vi forbrukere må finne oss i dette, men at Transnova finner seg i at Ishavaveien oppfører seg som trassige tenåringer synes jeg er rart.

Og Marche Øst står både i "LadeNå"-appen (iOS) og i bilens navigasjonsystem.

http://www.transnova.no/angaende-betalingsordninger-og-tilgang-til-hurtigladestasjoner/

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Gliderman

Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Rio

Sitat fra: Thomas Parsli på søndag 13. april 2014, klokken 12:01
Ishavsveien gir faen (ja, jeg bruker det ordet for første gang på forumet) i kunder, kommunen og Transnova!

I Moss har de hurtigladere ved Marche i begge retninger på E18.

* Laderen ved Marche øst er låst med en hengelås og avskrudd
* Det står to ladere ved Marche vest, den ene er nå åpen mens den andre krever abonnement. Sistnevnte er tilfeldigvis combo-laderen...
* På alle tre ladestasjonene står det at de er støttet av Transnova og kommunen

Vi forbrukere må finne oss i dette, men at Transnova finner seg i at Ishavaveien oppfører seg som trassige tenåringer synes jeg er rart.

Og Marche Øst står både i "LadeNå"-appen (iOS) og i bilens navigasjonsystem.

http://www.transnova.no/angaende-betalingsordninger-og-tilgang-til-hurtigladestasjoner/

Thomas

Jeg traff akkurat noen som jobbet for Ishavsveien på ladestasjonen på Moss Vest (der fungerer en gratislader (ChaDeMo) og en betalladel (kombinert).

De fortalte at de har ventet på deler i 6 måneder for laderen på Moss Øst, men at delene nå skal være på vei.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Thomas Parsli

Og istedenfor å informere om dette på laderen, har de bare låst den og latt det henge et gammelt skriv om at laderen kun kan brukes av abonnenter...

Imponerende...

Han nevnte ikke hvorfor den combi-laderen ikke var åpnet?

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Rio

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 14. april 2014, klokken 08:58
Og istedenfor å informere om dette på laderen, har de bare låst den og latt det henge et gammelt skriv om at laderen kun kan brukes av abonnenter...

Imponerende...

Han nevnte ikke hvorfor den combi-laderen ikke var åpnet?

Thomas

Kombiladeren er åpen (fungerende), men mot betaling.

Den andre laderen var gratis inntil betalingskomponenten var installert.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

amund.alfredsen

Combo-laderen ved Svinesund fungerer ikke til min i3 da jeg forøkte å lade der 18/4. Ringte kundeservice og fikk beskjed om at i3 av en eller annen grunn ikke støttes av laderen som er der nå. Den skal visstnok byttes ut, hvis jeg skjønte han på kundeservice riktig...
Forøvrig må jeg si at kundebehandleren var veldig hyggelig og lovet meg et ladekort som kompensasjon!

elvedalen

Vi var på vei til Strømstad, ladet på vestby :) neste skulle være i halden (svinesundsparken) den var ute av drift(chademo gratis) hadde ringt kvelden føre og fått bekreftet av alle Ishavsveien var oppe og gikk, det var det ikke så jeg måtte snu og lade i Sarpsborg mcdonald, og resten på moss . så svenske turen ble avlyst  :'(  vi dro heller med båten til horten og r35 til Hokksund så Hønefoss. :D
Nissan Leaf Tekna 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA