Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Semihurtiglading

Startet av Trond Arve, fredag 17. august 2012, klokken 16:12

« forrige - neste »

dragmore

Sitat fra: Griffel på tirsdag 25. september 2012, klokken 15:58
Sitat fra: hertugen på tirsdag 25. september 2012, klokken 13:06
Hei jeg har en Leaf, vil den nyttiggjøre seg av en 32A hjemmeladestasjon
Nei
Sitat fra: hertugen på tirsdag 25. september 2012, klokken 13:06
eller spiser den bare 16A.
Ja og nedover.

Slik som jeg forstår det (plz correct me if im wrong) så vil Leafen gjennom CHADEMO kontakten kunne dra nytte av en "semi-treig hurtiglader på f.ex 10kw som man kunne ha installert hjemme hvis man har 32A 3phase hjemme i garasjen.
Men den vanlige AC donglenveggladeren bruker Bilen's innebygde lader som max takler 16a
Tesla Model S75D -2017  - HW3.0+MCU2.0 oppgradert, nå med nye HW3.0 kameraer!

Griffel

#16
Sitat fra: dragmore på torsdag 27. september 2012, klokken 14:23
Sitat fra: Griffel på tirsdag 25. september 2012, klokken 15:58
Sitat fra: hertugen på tirsdag 25. september 2012, klokken 13:06
Hei jeg har en Leaf, vil den nyttiggjøre seg av en 32A hjemmeladestasjon
Nei
Sitat fra: hertugen på tirsdag 25. september 2012, klokken 13:06
eller spiser den bare 16A.
Ja og nedover.

Slik som jeg forstår det (plz correct me if im wrong) så vil Leafen gjennom CHADEMO kontakten kunne dra nytte av en "semi-treig hurtiglader på f.ex 10kw som man kunne ha installert hjemme hvis man har 32A 3phase hjemme i garasjen.
Men den vanlige AC donglenveggladeren bruker Bilen's innebygde lader som max takler 16a

Har du 400V 3 fas 32A tilgjenglig i garasjen kan du for eksempel installere en slik for 22 kW.
http://www05.abb.com/global/scot/scot344.nsf/veritydisplay/819926545cffc356c12579cd00256770/$file/4EVC200701-LFEN_TerraSCChargeStation.pdf

Disse lager antagelig også en 10kW ChaDeMo og den trenger da 400V 3 Fas 16A:
http://www.evtec.ch/c5website/index.php/en/products/mobilefastcharger/
Jeg tror muligens nofuel selger disse i Norge
Om de lager en variant for 230V 3 fas 32 A aner jeg ikke, dersom de ikke gjør det og du har 230 3 fas opplegg må en i tillegg ha en transformator.

Det er nok ingen direkte billige ChaDeMo løsninger for hjemmebruk.

Renault snart, og andre litt mer framtidige EU biler ligger bedre ann i så måte.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

tomrh

ABB lanserer ny semihurtiglader: http://www.abb.com/cawp/seitp202/0631cbdf0ccc8473c1257aa00024f9c2.aspx

Denne blir jo genial siden den støtter både chademo og 3-fase lading.

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

svingen

#18
Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på onsdag 12. september 2012, klokken 21:02
Sitat fra: Griffel på onsdag 12. september 2012, klokken 10:04
Forutsatt en nogenlunde fornuftig pris. Hva koster noe slikt?
ABB har oppgitt listepris 150.000 for 44 kW og 75.000 for 22 kW. Så er det nok ekstrautstyr som kommunikasjon, betalingsmulighet osv i tillegg. Så er det helt sikkert prutningsmonn.
I alle fall, de sier halv pris for halv fart. Den største innsparinga er for installasjonen av den.

er jo veldig gammel post det her,men du har vel ikke en "oppdatert" pris info?

Er jo fremdeles aktuellt :) (mange plasser som kunne få en hurtiglader med lavere installasjons kostad)

sendt mail til abb og Garo så får se hva dem svarer,ville jo vært utrolig kjekt med 50 tusen :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA