Knirkelyder fra dashbordet

Startet av baroney, tir 27. jan 2026, kl. 10:04

« forrige - neste »

baroney

I det siste har det begynt å knirke såpass mye fra dashbordet at det har begynt å bli irriterende. Det høres ut som det er plastikk som gnisser mot hverandre og lyden kommer fra bak rattet et sted.

Noen andre som har opplevd dette?

Orbit

Jeg hadde knirk mellom panelene over/under lysbryteren på venstre side av rattet. Tok av deksel som sitter ut mot døren (se bilde, kun festet med klips), og sprøytet inn tørr PTFE fra boks med lang dyse på baksiden av disse skjøtene. Dette var for ett år siden, har vært helt stille i etterkant.

Prøv å klem sammen panelene med venstre hånd mens du kjører, ca der jeg har satt røde piler på bildet. Dersom knirken blir borte da, er lyden fra samme sted som jeg hadde.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

baroney

Fy f... folk som deg er gull! Takk, skal forsøke det. :)

baroney

Prøvde det du beskrev, men uten hell. Nå har lyden bare blitt verre. Knirker og skrangler fra ca. Bak rattet et sted. Noen andre som har en idé?

frodetromsø

Har hatt det samme i min e-tron fra 2020. Plagdes med det i nesten ett helt år før Sulland her i Tromsø fant ut av det. Var visstnok et feste inni dashbordet som hadde løsnet, og dermed lagde lyd. Dersom du har gjenstående garanti er det bare å filme lyden, og levere bilen inn til reparasjon. Dersom du ikke har gjenstående garanti vil jo vurderingen (for deg) være om dette er noe du er villig til å betale for at de utreder og (forhåpentligvis) reparerer...
2019-modell, E-Golf - solgt
2020-modell, E-tron 50, Advanced Sport (levert juni 2020)

baroney

Kom lyden fra bak rattet et sted? Har gjenstående garanti, så skal be dem feilsøke til de finner feilen.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA