Identifisering i appen

Startet av cosinus, fredag 24. oktober 2025, klokken 12:25

« forrige - neste »

cosinus

Har en ny id-buzz cargo pluss. I Volkswagen appen som virker greit til temperatur og slikt kan jeg og autentisere meg og hvis jeg forstår riktig bruke mobilen som nøkkel. Jeg får det ikke til. Når jeg kjører prosessen kommer jeg inn på ei tysk side og jeg skanner passet. Problemet er ansiktet. Jeg følger anvisningene, der jeg på slutten har kameraet 10 cm fra fjeset. Men det lykkes ikke. Har prøvd ca 20 ganger. Prøvde og å kopiere linken inn på pc´n. Samme feilmelding. Noen som har fått dette til og har noen tips.

Svk

Vw kommt med digital nøkkel? Tøft!

Suverin

Den der slet jeg lenge med! Men det løste seg med veeeeeldig mye lys i rommet jeg tok bilde, og en ren- ensfarget bakgrunn! Jeg prøvde minst ti ganger før det gikk gjennom, men med nok lys ordnet det seg.

cosinus

Sitat fra: Svk på fredag 24. oktober 2025, klokken 12:45Vw kommt med digital nøkkel? Tøft!

Egentlig er jeg litt usikker på hva de mener med det. Mulig det bare er opplåning via appen, men vi får se hvis jeg noen gang får det til.

cosinus

Sitat fra: Suverin på fredag 24. oktober 2025, klokken 12:48Den der slet jeg lenge med! Men det løste seg med veeeeeldig mye lys i rommet jeg tok bilde, og en ren- ensfarget bakgrunn! Jeg prøvde minst ti ganger før det gikk gjennom, men med nok lys ordnet det seg.
Prøvde en del ganger til nå med mer lys. Både ute og inne. Fikk det ikke til. Prøver igjen neste uke tilfelle der er server problemer eller noe.

Suverin

Sitat fra: cosinus på fredag 24. oktober 2025, klokken 13:26Egentlig er jeg litt usikker på hva de mener med det. Mulig det bare er opplåning via appen, men vi får se hvis jeg noen gang får det til.

Man får mulighet til å låse og åpne bilen via appen. Så ingen revolusjon.. :)

serenejet

For VW er det det. Makan til søppelsoftware!
2025 ID.Buzz GTX

Suverin

Sitat fra: serenejet på tirsdag 11. november 2025, klokken 09:35For VW er det det. Makan til søppelsoftware!
Hva er utfordringen? Syns både appen (android) og software i bilen (5.6) fungerer fint og responsivt på Buzzen.

RJK

Sitat fra: Suverin på tirsdag 11. november 2025, klokken 10:54
Sitat fra: serenejet på tirsdag 11. november 2025, klokken 09:35For VW er det det. Makan til søppelsoftware!
Hva er utfordringen? Syns både appen (android) og software i bilen (5.6) fungerer fint og responsivt på Buzzen.
Ikke noe bestemt klage på hva du skrev, men synes det passet godt å sitere din post her, der du introduserte en løsning for Camper mode ihvertfall for ID. Buzz:

Sitat fra: Suverin på mandag 10. november 2025, klokken 08:21
Sitat fra: vinterdekk på lørdag 08. november 2025, klokken 03:10Skulle gjerne hatt ting som camp mode
Har testet app fra tredjepart på Buzz, den funker knall. "EV Camper Mode" på Play Store, den benytter VW-autentisering og deres API-er for å styre klima, og da kan det stå på hele natten eller perioder av natten alt etter hva man stiller den inn på. Usikker om den virker på alle ID-bilene. Finnes kun til Android.

Uansett tullete at ikke Volkswagen har laget noe selv, det hadde ikke kostet de mange kalorier å programmert inn.
Dette fra denne tråden: https://elbilforum.no/index.php?topic=69524.msg1172845#quickreply_anchor

Gjør ihvertfall bilen langt mer attraktiv for min del, selv om den nå får sterk konkurranse fra Korea:

https://www.tv2.no/broom/ny-utfordrer-prisen-overrasker/18266258/
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Suverin

Sitat fra: RJK på tirsdag 11. november 2025, klokken 11:02Gjør ihvertfall bilen langt mer attraktiv for min del, selv om den nå får sterk konkurranse fra Korea:

Ja, det er kjekt :) Testet den nå tidligere i uken, -14 grader ute og sov komfortabelt med +18 hele natten :D

RJK

Sitat fra: Suverin på torsdag 20. november 2025, klokken 09:56
Sitat fra: RJK på tirsdag 11. november 2025, klokken 11:02Gjør ihvertfall bilen langt mer attraktiv for min del, selv om den nå får sterk konkurranse fra Korea:

Ja, det er kjekt :) Testet den nå tidligere i uken, -14 grader ute og sov komfortabelt med +18 hele natten :D
:+1:

Har du kjøpt slike solblokkere/innsynsbeskyttelse som og demper kulderaset fra vinduer i denne? Har ikke sett, men kanskje heller ikke lett spesifikt etter slike til den bilen.

Bruker selv slikt i min Kona, som jeg synes hjelper mye på, både ved å sørge for at det er mørkt inni bilen selv om morgensola prøver å trenge inn i kupéen, og samtidig reduserer både støy utenfra og kuldetapet gjennom vinduene.

Ser og Renault kommer med ny varebil, med 450 km rekkevidde og lynlading på 800V-arkitektur, som gir 15-80 % SoC på 20 minutter. Den har støtte for V2L/V2H/V2G, men aner ikke om de har laget en camper mode-funksjon til den. 

Regner dog med at samme bilen vil dukke opp med logo fra flere andre merker. Spesielt under Stellantis.logoer. Men og som Volvo! 😮

https://elbil.no/renault-trafic-forste-varebil-pa-800-volts-teknologi/

Forøvrig, ser nå at KIA PV5 er blitt kåret til "International Van of the Year"

https://elbil.no/karet-til-arets-varebil-kia-pv5/
Bosted Oslo

Daniel_0007

Sitat fra: RJK på torsdag 20. november 2025, klokken 11:25
Sitat fra: Suverin på torsdag 20. november 2025, klokken 09:56

:+1:

Har du kjøpt slike solblokkere/innsynsbeskyttelse som og demper kulderaset fra vinduer i denne? Har ikke sett, men kanskje heller ikke lett spesifikt etter slike til den bilen.

Bruker selv slikt i min Kona, som jeg synes hjelper mye på, både ved å sørge for at det er mørkt inni bilen selv om morgensola prøver å trenge inn i kupéen, og samtidig reduserer både støy utenfra og kuldetapet gjennom vinduene.

Ser og Renault kommer med ny varebil, med 450 km rekkevidde og lynlading på 800V-arkitektur, som gir 15-80 % SoC på 20 minutter. Den har støtte for V2L/V2H/V2G, men aner ikke om de har laget en camper mode-funksjon til den.

Regner dog med at samme bilen vil dukke opp med logo fra flere andre merker. Spesielt under Stellantis.logoer. Men og som Volvo! 😮

https://elbil.no/renault-trafic-forste-varebil-pa-800-volts-teknologi/

Forøvrig, ser nå at KIA PV5 er blitt kåret til "International Van of the Year"

https://elbil.no/karet-til-arets-varebil-kia-pv5/

Stellantis har ingenting med Renault å gjøre men nissan nv300 er samme bilen så dukker nok opp der samt at de har noe samarbeid med volvo
Model 3 2019 LR Rwd

RJK

Jeg tok det for god fisk, da det i artikkelen står: "Renault-importør Stellantis..."

Er klar over at Renault ikke er Stellantis, men på den annen side, Opel (Vivaro) har vært en av merkene som har kjørt sin variant av Traffic fra "ice-age"...  ;) 

Den er og solgt som Nissan Primastar. Dette var vel da Opel tilhørte GM!
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA