Model Y Standard

Startet av Kires, fre 10. okt 2025, kl. 08:28

« forrige - neste »

Kires

Da er standard versjonen også lansert her til lands.
389 900,- + omkostninger
2026 Tesla Model Y LR
2023 VW ID.3 Pro S

SurSnasen

Sitat fra: Kires på fre 10. okt 2025, kl. 08:28Da er standard versjonen også lansert her til lands.
389 900,- + omkostninger

Med andre ord: ribbet starter den på 422 000 kroner, uten vinterhjul.

Håvar

Sitat fra: Kires på fre 10. okt 2025, kl. 08:28Da er standard versjonen også lansert her til lands.
389 900,- + omkostninger

"Omkostningene" er på drøyt 32 000,- så en må slenge på nesten ti prosent. Koster fra 421 996,-
Til den prisen får en feks Nissan Ariya 67 kWh med blant annet matrix, el. glasstak, 360-kamera, oppvarmet frontrute, HUD, ventilerte seter++
Er en villig til å gå for kinesisk får en tilsvarende velutstyrte biler som Ariya til samme pris eller lavere som feks nye Xpeng G6 RWD

Skal være ganske glad i Tesla for å velge Y Standard når den er såpass spartansk som den er samtidig som den ikke får fordel av rentekampanje slik som Y LR.
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Daniel_0007

Gir den et par måneder før tesla fjerne den og sier folk ikke var interessert  :laugh:
Men virker perfekt for bil utleie selskaper.
Model 3 2019 LR Rwd Solgt

vinterdekk

Vil kjøpere bli fornøyde med basic autopilot? Er det mye som vil bli savnet i den pakken ift. Enhanced Autopilot? Ser at prisen fort nærmer seg 490K om man legger til litt ekstra. Det er det min ID.4 4Motion Highline kostet på kampanje.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Håvar

Enhanced "autopilot" er det nok ikke så stor andel som har. De fleste har trolig kjøpt 3 og Y RWD/LR med bare AP.
Jeg så i alle fall ikke verdien av å betale 37k for å funksjonene den gir.

På Y Standard koster den "bare" 29 800,- siden den kommer under momsgrensa
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

RJK

Sitat fra: vinterdekk på fre 10. okt 2025, kl. 11:59Vil kjøpere bli fornøyde med basic autopilot? Er det mye som vil bli savnet i den pakken ift. Enhanced Autopilot? Ser at prisen fort nærmer seg 490K om man legger til litt ekstra. Det er det min ID.4 4Motion Highline kostet på kampanje.
Er det så mange som betaler for EAP nå? Det sies jo at det er bare i svært liten grad at man får utnyttet "enhanced"-delen i Norge/Europa, og folk vil nesten ikke merke forskjell fra vanlig AP.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

filtvet

Enig, bare tull å betale for "EAP" eller "FSD" her i europa. I usa - sikkert.

OlaM

Automatisk filskifte gir ingen verdi når man bare ligger i venstre hele tiden.
'21 3LR

RJK

Sitat fra: OlaM på fre 10. okt 2025, kl. 13:50Automatisk filskifte gir ingen verdi når man bare ligger i venstre hele tiden.
Sant nok! :D

Dog, av og til må man bytte til høyre pga "LLH" som ikke ser raskere biler bak seg, eller rett og slett nekter å forlate venstrefila.

Bare passe på at man kan holde høyrefila litt, så det ikke defineres som forbikjøring, for det liker ikke folka i blå/svart bekledning...
Bosted Oslo

vinterdekk

Om momsgrensen blir fra 400K til neste år, og Tesla setter ned prisen på Model Y Standard med vinterhjul til 400K, så blir det jo knock out? Denne utgaven har jo over 500 km WLTP, hengerfeste, plass og sannsynligvis nyttelast til matche bilen. Men da må de sette ned prisen 44,4K.  ;D

Kanskje Tesla har litt å gå på om de f.eks. tilbyr 18 tommer vinterhjul.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Lucifer-

Urbrukelig frunk på denne da. Tilnærmet åpent mellom hjulbuene og frunken, og muligheten for et skikkelig plaskebasseng.
Synes ikke denne gir spesielt god valuta for pengene. I tillegg har de fjernet gamle Standard Y RWD, så nå er det bare Long Range RWD som er tilgjengelig i tillegg til denne. Den forrige var i mine øyne et bedre kjøp. (Mulig den ble borte for en stund siden).

RJK

Sitat fra: Lucifer- på fre 10. okt 2025, kl. 17:14Urbrukelig frunk på denne da. Tilnærmet åpent mellom hjulbuene og frunken, og muligheten for et skikkelig plaskebasseng.
Synes ikke denne gir spesielt god valuta for pengene. I tillegg har de fjernet gamle Standard Y RWD, så nå er det bare Long Range RWD som er tilgjengelig i tillegg til denne. Den forrige var i mine øyne et bedre kjøp. (Mulig den ble borte for en stund siden).
Nei, den var der for ettpar dager siden, men før "kjipe-standard" kom inn, så har nok fjernet vanlig SR da de la inn denne og renamet de andre til å ha premium i navnet!
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Lucifer- på fre 10. okt 2025, kl. 17:14Urbrukelig frunk på denne da. Tilnærmet åpent mellom hjulbuene og frunken, og muligheten for et skikkelig plaskebasseng.

Har frunken blitt dårligere / annerledes enn Model Y LR fra Kina 2022?
Tesla Model Y                         2021-

RJK

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fre 10. okt 2025, kl. 19:32

Har frunken blitt dårligere / annerledes enn Model Y LR fra Kina 2022?
Virker mer som det er plasten rundt frunken som er blitt borte, så det blir åpent mellom frunk og resten av motorrommet, og den hørtes hulere ut på en video jeg så hvor de gikk gjennom denne versjonen!
Bosted Oslo

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA