Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Service og garanti/reparasjonsarbeid for Tesla S eiere som bor langt fra Oslo

Startet av Kallagtunet, fredag 18. januar 2013, klokken 10:28

« forrige - neste »

Kallagtunet

Noen som vet hvordan dette er tenkt løst i Norge? Ser i USA at de har ambulerende reparatører som reiser rundt på hjemmebesøk ("Tesla rangers") noe som vel ikke er realistisk i Norge med norske timelønninger regner jeg med....

Gitt megden med småsnask som USA kunder opplever med sine biler så kan det bli ganske upraktisk for eiere som ikke bor i Oslo hvis bilen må bringes dit hver gang det er noe trøbbel eller den skal på service....




OleJA

Det blir servicecenter i Trondheim og Bergen også etterhvert. Hvordan passer det for deg?

Gjermund

Hva med oss som bor langt ifra både Oslo, Bergen og Trondheim?

Jeg håper og tror det dukker noe opp i Stavanger. Det burde absolutt være et marked her.

laumb

Har lest ett eller annet sted som jeg ikke husker hvor er (offisielt eller ikke - det husker jeg ikke), at Ranger i Norge skal koste 600kr for utkjøring + 8kr/km tur/retur.

Sikkert noe jeg har drømt, for informasjonen finner jeg ikke tilbake til.

*søke livet av meg*


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Kallagtunet

Sitat fra: OleJA på fredag 18. januar 2013, klokken 10:30
Det blir servicecenter i Trondheim og Bergen også etterhvert. Hvordan passer det for deg?

Stavanger så det er nok ikke optimalt med Bergen og Trondheim nei :-D

OleJA

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 18. januar 2013, klokken 11:35
Sitat fra: OleJA på fredag 18. januar 2013, klokken 10:30
Det blir servicecenter i Trondheim og Bergen også etterhvert. Hvordan passer det for deg?

Stavanger så det er nok ikke optimalt med Bergen og Trondheim nei :-D

Dersom jeg skal gjette så vil enten Stavanger bli betjent fra Bergen med 'ranger' som samler opp endel biler som trenger service og tar disse i en 'batch' at par dager i uka, eller så kommer det eget senter i Stavanger etterhvert også. Ser på reservasjonskartet at det er minst like mange reservasjoner i Stavanger som i Bergen. Nå er det riktignok bare en liten andel som ser ut til å ha registrert seg der....

Muffinman

Tesla må forholde seg til forbrukerkjøpsloven slik som alle andre som skal selge noe til sluttbruker i Norge. Det betyr blant annet at feil skal utbedres "uten risiko for at kjøper får dekket sine utlegg".

Dermed er det Tesla sitt problem om det er langt til verksted og det skulle bli reklamasjoner - ihvertfall kostnadsmessig så lenge bilen er innenfor reklamasjonsfrist på 5 år. Det kan selvfølgelig bli upraktisk for kunde like vel.

ebbrey

Skulle tro oljebyen fikk seg et servicesenter etterhvert. Sleng ut linker rundt om kring til reservasjonssiden og få litt flere reservasjonsholdere der borte :D
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

OleJA

Da blir det også servicesenter i Stavanger I følge:

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/12828-Get-Amped-Munich-(DE)-25-27-Jan-2013/page4


- 5 service centers planned for Germany: Munich, Frankfurt, Hamburg, Dusseldorf, Stuttgart
(I'm not a local, but looks like HH stands for Hamburg)
Other locations according to the presentation are:
Belgium: Brussels
Switzerland: Geneva
Austria:Vienna
Italy:Milan
Netherlands: Amsterdam, Apeldoorn
France: Paris, Lyon
Norway: Bergen, Trondheim, Stavanger

Rart at Oslo ikke er nevnt, men dette er kanskje bare nye service senter?

jkirkebo

Sitat fra: OleJA på mandag 28. januar 2013, klokken 20:53
Rart at Oslo ikke er nevnt, men dette er kanskje bare nye service senter?

Det gjør det nok, de skriver jo "- 5 service centers planned for"

Planned for - planlagte. Oslo er jo allerede et faktum. Da mangler vi vel bare Tromsø for å få dekket landet bedre enn Lexus gjør ?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Gjermund

Sitat fra: OleJA på mandag 28. januar 2013, klokken 20:53
Da blir det også servicesenter i Stavanger I følge:

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/12828-Get-Amped-Munich-(DE)-25-27-Jan-2013/page4


- 5 service centers planned for Germany: Munich, Frankfurt, Hamburg, Dusseldorf, Stuttgart
(I'm not a local, but looks like HH stands for Hamburg)
Other locations according to the presentation are:
Belgium: Brussels
Switzerland: Geneva
Austria:Vienna
Italy:Milan
Netherlands: Amsterdam, Apeldoorn
France: Paris, Lyon
Norway: Bergen, Trondheim, Stavanger

Rart at Oslo ikke er nevnt, men dette er kanskje bare nye service senter?

Finner ikke liker knappen...

Kallagtunet

Sitat fra: jkirkebo på mandag 28. januar 2013, klokken 21:21
Sitat fra: OleJA på mandag 28. januar 2013, klokken 20:53
Rart at Oslo ikke er nevnt, men dette er kanskje bare nye service senter?

Det gjør det nok, de skriver jo "- 5 service centers planned for"

Planned for - planlagte. Oslo er jo allerede et faktum. Da mangler vi vel bare Tromsø for å få dekket landet bedre enn Lexus gjør ?

Det ser jo lovende ut for oss i oljebyen...

Oreo

Jeg sverger på at jeg kom over et kart i går kveld på iPadden der jeg så det var oppført et service senter eller store i Narvik, nærmere bestemt i enden av Administrasjonsveien. Det rare var at det andre servicestedet i Norge kun var Oslo. Vet ikke om jeg drømte eller hva, fordi det var lenge etter min leggetid. Selvfølgelig finner jeg ikke dette nå. :( Hadde jeg kommet over det kartet på pc hadde jeg tatt en scrdmp tvert.

Egentlig trenger vel ikke Narvik være en så dum lokalisasjon.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

laumb

Sitat fra: Oreo på mandag 28. januar 2013, klokken 23:06
Jeg sverger på at jeg kom over et kart i går kveld på iPadden der jeg så det var oppført et service senter eller store i Narvik, nærmere bestemt i enden av Administrasjonsveien. Det rare var at det andre servicestedet i Norge kun var Oslo. Vet ikke om jeg drømte eller hva, fordi det var lenge etter min leggetid. Selvfølgelig finner jeg ikke dette nå. :( Hadde jeg kommet over det kartet på pc hadde jeg tatt en scrdmp tvert.

Egentlig trenger vel ikke Narvik være en så dum lokalisasjon.

Hold inne knappen under skjermen og trykk på power-knappen for å ta en skjermdump på iDingzer. Havner i bildemappa med resten!


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Oreo

hehe, takker for tips, men nå er det etter leggetid igjen....slik går det når en surfer på Teslaforums...
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA