Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tåler batteriene fartshumper

Startet av Jejl, onsdag 16. januar 2013, klokken 20:36

« forrige - neste »

Jejl

Hva vil skje dersom en kjører litt for fort over en fartshump?

Quattro

Batteripakka ligger vel mellom "frontaksel" og "bakaksel", det er vel ikke der man slår ned i om det går litt fort over en fartshump vil jeg tro.
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

petersv

Den er meget solid bygd inn i alukasse. For å si det sånn, batterikassa tåler nok mer enn både bunnpanna og eksosanlegget på din bensin/dieselbil tåler, vil jeg tro.

Oreo

Du skraper opp frontleppa, jag snakker av egen erfaring.
Mtp batteriene, har du noen gang ødelagt noe under bilen din nå?
Lave biler kan jo skrape nedi under, derfor vil jo luftfjæringene være en fordel.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

paracord

Med en bakkeklaring på 15,5 cm vil ikke dette bli noe problem vil jeg tro  :). Har selv en Volvo V50 og den har en bakkeklaring på 13,5 cm og har aldri hatt noe problem med høye kanter eller fartsdumper.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA