Alt for lang rekkevidde på telefonnøkkel

Startet av 400VDC, mandag 18. august 2025, klokken 13:06

« forrige - neste »

Radial

Lagt merke til dette hos meg også... fruen har S25, kanskje hennes som kobler inn på min.
Kom plutselig inn i bilen, OG fikk kjørt, UTEN at BT var aktivert på telefonen.... skulle sende en SMS fra bilen, og fikk beskjed om manglende BT... stoppa bilen, og joggu var det ikke aktivert BT.

Så jeg har altså fått starta bilen og kjørt til barnehagen, uten å ha på BT.
Men sende SMS gikk altså ikke.... noe er fishy.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Handyman

Men da antar jeg at du kjørte avgårde med hennes profil aktiv? Eller bruker dere samme innstillinger?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Radial

Sitat fra: Handyman på fredag 12. september 2025, klokken 09:11Men da antar jeg at du kjørte avgårde med hennes profil aktiv? Eller bruker dere samme innstillinger?

Kan tenkes hennes innstillinger kom når jeg trykka på bremsen, også kjappet jeg meg å velge meg selv (sånt skjer innimellom).
Men ja, trolig startet jeg bilen gjennom hennes profil ved tråkk på bremsen og derfra valgt meg selv - da får man jo kjøre av gårde.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

400VDC

Sitat fra: 400VDC på mandag 18. august 2025, klokken 13:06Noen som har erfart at rekkevidden på telefon nøkkelen (plutselig?) har blitt enormt lang?

Normalt må man nærmere bilen enn ca 2m før den kan la seg åpne. Bilen min lar seg nå åpne og kjøre selv om telefonen er over 20 meter unna. I praksis bety det at bilen lar seg åpne og er tilgjengelig for hvem som helst nesten uavhengig av hvor jeg oppbevarer telefonen inne i huset. Svært uheldig altså... MYP og Samsung S25 Ultra. Tesla SW ver 2025.26.4.
Byttet ut Samsung S25 Ultra med en Google Pixel 10 Pro - Problem løst!
Tesla Model Y Performance 2022
Leaf 2022 40kWh
Tesla Model 3 LR 2021
Tesla Model S 85D
Hyundai Ioniq 2017, hvit, teknikk
Nissan Leaf 2012
Siste fosil: Ford S-max, VW Caravelle

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA