Xiaomi YU7

Startet av magnetic, søn 29. jun 2025, kl. 13:45

« forrige - neste »

magnetic

Denne ser kan nok vippe model y ut av tronen.
solgte 100.000 første dagen og 400.000 på ventelister

https://www.youtube.com/watch?v=OANd06tNRUw


ToWalkOrDrive

Er det sånne kjøpt-og-betalt videoer?

Siden begge har like påfallende støgge skjorter, og filmingen ser ut til å være dønn lik?
Tesla Model Y                         2021-

hELgenen

Sitat fra: ToWalkOrDrive på ons 02. jul 2025, kl. 14:59Er det sånne kjøpt-og-betalt videoer?

Siden begge har like påfallende støgge skjorter, og filmingen ser ut til å være dønn lik?

Er ikke alle slike videoer kjøpt og betalt enten på den ene eller andre måten? Noe betaler reise,opphold..noen mat også,samt stiller med eksperter fra fabrikk og gjerne har filmruller klare som youtubere kan redigere inn..

Synes uansett dette er en veldig spennende bil. Kineserene tar bilen til et nytt nivå her synes jeg..langt,langt forbi Tesla da Xiaomi har tenkt ut av boksen og forsøkt å legge til mer enn bare bil og kjøreegenskaper..men også tenkt på add on features for familien ved å integrere mye smart teknologi fra egen hylle også. Og prisen fremstår i Kina som veldig konkurransedyktig.
Designet er jo mye mer spennende enn det meste man finner der ute..Minner mye om Porsche synes jeg. Er bare å klappe og håpe dette kan inspirere andre til å følge opp konkurransen. Mange av dagens konkurrenter fra Europa fremstår jo veldig kjedelige her. Konkurranse er bra!

ToWalkOrDrive

Sitat fra: hELgenen på ons 02. jul 2025, kl. 15:14
Sitat fra: ToWalkOrDrive på ons 02. jul 2025, kl. 14:59Er det sånne kjøpt-og-betalt videoer?

Siden begge har like påfallende støgge skjorter, og filmingen ser ut til å være dønn lik?

Er ikke alle slike videoer kjøpt og betalt enten på den ene eller andre måten? Noe betaler reise,opphold..noen mat også,samt stiller med eksperter fra fabrikk og gjerne har filmruller klare som youtubere kan redigere inn..

Synes uansett dette er en veldig spennende bil. Kineserene tar bilen til et nytt nivå her synes jeg..langt,langt forbi Tesla da Xiaomi har tenkt ut av boksen og forsøkt å legge til mer enn bare bil og kjøreegenskaper..men også tenkt på add on features for familien ved å integrere mye smart teknologi fra egen hylle også. Og prisen fremstår i Kina som veldig konkurransedyktig.
Designet er jo mye mer spennende enn det meste man finner der ute..Minner mye om Porsche synes jeg. Er bare å klappe og håpe dette kan inspirere andre til å følge opp konkurransen. Mange av dagens konkurrenter fra Europa fremstår jo veldig kjedelige her. Konkurranse er bra!

Ser nå den ene videoen er knyttet til Electrec.co og det pleier jo å være et seriøst nettsted. Var bare redd en stund at Xiaomi hadde funne to tilfeldige vestlige folk, og betalt dem 312.000 for å lage en positiv video. Men da er det sikkert ikke det.

Synd for Xiaomi at det er så stor toll på kinesiske biler i mesteparten av Europa.
Tesla Model Y                         2021-

hELgenen

Sitat fra: ToWalkOrDrive på ons 02. jul 2025, kl. 15:28
Sitat fra: hELgenen på ons 02. jul 2025, kl. 15:14
Sitat fra: ToWalkOrDrive på ons 02. jul 2025, kl. 14:59Er det sånne kjøpt-og-betalt videoer?

Siden begge har like påfallende støgge skjorter, og filmingen ser ut til å være dønn lik?

Er ikke alle slike videoer kjøpt og betalt enten på den ene eller andre måten? Noe betaler reise,opphold..noen mat også,samt stiller med eksperter fra fabrikk og gjerne har filmruller klare som youtubere kan redigere inn..

Synes uansett dette er en veldig spennende bil. Kineserene tar bilen til et nytt nivå her synes jeg..langt,langt forbi Tesla da Xiaomi har tenkt ut av boksen og forsøkt å legge til mer enn bare bil og kjøreegenskaper..men også tenkt på add on features for familien ved å integrere mye smart teknologi fra egen hylle også. Og prisen fremstår i Kina som veldig konkurransedyktig.
Designet er jo mye mer spennende enn det meste man finner der ute..Minner mye om Porsche synes jeg. Er bare å klappe og håpe dette kan inspirere andre til å følge opp konkurransen. Mange av dagens konkurrenter fra Europa fremstår jo veldig kjedelige her. Konkurranse er bra!

Ser nå den ene videoen er knyttet til Electrec.co og det pleier jo å være et seriøst nettsted. Var bare redd en stund at Xiaomi hadde funne to tilfeldige vestlige folk, og betalt dem 312.000 for å lage en positiv video. Men da er det sikkert ikke det.

Synd for Xiaomi at det er så stor toll på kinesiske biler i mesteparten av Europa.

Er plenty av videoer der ute av bilen.

Forøvrig er det synd på Europeiske kunder mhp toll. Xiaomi har plenty av kunder i Kina. Og det er også synd på europeisk bilindustri fordi de blir skjermet av konkurransen og følgelig vil tape konkurransekraft over tid. Å skjerme konkurranse er omtrent som å gi offentlig støtte til bedrifter,hvilket over tid aldri har vist seg å være fornuftig.

Synes bilen hadde mye av det ekstra ingen andre leverer på.


magnetic

#7
Då er det vel bare å bestille en på alibaba hehe, eller ? er det noen nordiske forhandler , som vil skumme fløten.
293 tusen var jo ganske bra.  MI SU7 800KM AWD Advanced Intelligent Driving Max Edition New Energy Medium Sedan Automatic Gearbox Long Range Long
https://www.alibaba.com/product-detail/MI-SU7-800KM-AWD-Advanced-Intelligent_1601359708225.html

magnetic

#8
Xiaomi YU7 GT with Track Package | 7:22.755 official laptime | Nordschleife


https://youtu.be/9zdPCUCaMlI

turfsurf

Tre sekunder bedre en S Plaid for tre år siden, og 27 sekunder bak Taycan. Noe å jobbe med.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

chargedup

Nå var dette suven deres, ikke en sedan. Produksjonsedanen SU7 gjorde det på 7.05 i 2025. Evt prototypen på 6.22. Produksjonsedanen er da raskere enn taycan (uten manthey kitet som alene koster mye mer enn en ny SU7 (i tillegg til taycanen som koster 2,7 med weissach)) og rimac nevera (20-40 mill). https://www.finn.no/mobility/item/425261475?ci=6 (koster ca 730' ny i Kina)...
iX3
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE-EQE 43AMG

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA