Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Performance vs. Standard

Startet av OleJA, fredag 11. januar 2013, klokken 11:36

« forrige - neste »

RunarBT

Sitat fra: kimlillebo på tirsdag 16. april 2013, klokken 07:26
Sitat fra: kimlillebo på fredag 12. april 2013, klokken 23:14
Sitat fra: ducktolate på fredag 12. april 2013, klokken 17:27
Sitat fra: kimlillebo på fredag 12. april 2013, klokken 10:38
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 01. april 2013, klokken 21:49
Da ble altså Performance utgaven 500 daler dyrere i US, dvs at Alkantara headliner ble ekstra tilvalg. De som har spesifisert bilen sin i USA får dette uten ekstra kost, de som har fått levert uten kan få etter montert gratis eller 500 daler i avslag. Grei nok løsning for eksisterende US kunder, men liker ikke at de snik øker prisene (først felger så headliner, hva blir det neste mest verdifulle kundene må betale ekstra for som har vært standard? (jeg er helt sikker på at de mest betalingvillige kundene ville vært mer fornøyd å betale mer for RELLE nye opsjoner (ryggesensor, større batteripakke, el innfellbare speil, adaptiv cruise kontroll, sportsseter, tillhengerfeste, 4 hjulstrekk etc...)

Blir spennende å se hvordan de løser det på EU biler, jeg vedder på at Performance utgaven med Alkantara vil koste EU kunder 3500 kroner mer.

Får håpe at de klarer å levere Alkantara som er fargematchet med resten av interiøret for den prisen....

Dette er gode nyheter! Jeg hadde håpet at vi fikk dette valget, og om det koster noe ekstra så gjør det meg ingenting, da jeg mener at dette gir interiøret et betraktlig løft.

Spesiellt på en performance modell med alcantara seter, så vil det se utrolig bra ut!

Jeg har også nettopp bestemt at jeg dropper panorama taket, og velger istedet et tak med karosserifarge.
Har hørt at pano taket gir litt mindre takhøyde for passasjerene i baksetet, samt at du ikke har mulighet til å dekke til for solen. Da vil det garantert bli et irritasjonsmoment enten for passasjerene, eller i form av refleksjon i 17" skjermen. I tillegg synest jeg ikke den midtstolpen var så veldig delikat  :P

Kim

Foreslår at også du sender en Mail til Tesla og spør om å få fargetilpasset tak i forhold til resten av interiøret.
Som skrevet tidligere fikk jeg svar fra Tesla nå på onsdag var det vel at de IKKE tilbyder dette pr dags dato, men at de vurderer det om de ser markedet er for det.

Jeg har sendt Mail om dette til gblankenship@teslamotors.com men vet ikke om den har kommet frem eller om det er en reell adresse. Såg bare noen som publiserte denne i en annen tråd.

Jeg har også forøvrig lest på amerekanske forum at dette er tilgjengelig i Performance modellen nå. Der er vel ingen grunn til at det europeiske markedet ikke skal få samme mulighet når produksjonen likevel er rigget for det.

K.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Fikk dette svaret fra G.

"Regarding the interior color, you can order a black performance interior if you like.  That is what I have on my car and love it.

Have a great week! George"

Dette inkluderer taket.

K.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

"dette inkluderer taket" er vel dine ord.. ser ingenting i det George sier, så indikerer at det er annet enn sort interiør som er i designstudio?

Oreo

Synes også det svaret var litt uklart med tanke på taket. Alle vet vi kan velge svart interiør, men dette inkluderer jo ikke taket, og har ikke gjort det frem til nå iallefall.

Så summasumarium hvor er det best å sende en request om ønske om svart/mørkt takinteriør til? Jeg tenkte jeg skulle sende en mail.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

glaserud

Nå er det litt trådblanding her, men jeg har fått e-post fra to stk. i Tesla nå (Sara Chiarello og Helene Hendus) som begge sier at svart taktrekk ikke er tilgjengelig.

Jeg har videre referert til e-posten fra GB og bedt Helene dobbeltsjekke. Gir beskjed når jeg får denne.

Men jeg tipper at: "Nei, det er ikke tilgjengelig i svart" er sånn ca. riktig informasjon p.t.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Milzit

#198
Jeg spurte Timothee om headliner alcantara diskusjonen som har vært og mulighet for å velge farge for et par dager og fikk dette svaret:

The headliner for Performance Model S is cream Alcantara.

Av det forstår jeg at det kommer med  alcantara (da var en feil de biler som var levert uten), men ingen mulighet til å velge farge.

Cirion

Jeg fikk dette svaret når jeg spurte for en stund siden:

Takk for e-posten.

Jeg kan bekrefte at alle europeiske Model S Signature Performance vil komme med Alacantra headliners samt nappa skinninteriør av høy kvalitet. Vi har til og med gjort et par forbedringer på interiøret slik at det vil være bedre en det du har sett i demobilen vår på Alnabru.

Du trenger ikke bekymre deg. Bilen kommer levert med det som er lovet.

Jeg håper dette var til hjelp. Er det noe mere du skulle lure på er det bare å si fra. Ha en fin dag.

Med vennlig hilsen

Kind Regards

Heidi Torgnes


Om det også gjelder vanlig Performance, står det ingen ting om. Men ikke umulig.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Stig O

Sitat fra: Cirion på tirsdag 16. april 2013, klokken 16:25
Jeg fikk dette svaret når jeg spurte for en stund siden:

Takk for e-posten.

Jeg kan bekrefte at alle europeiske Model S Signature Performance vil komme med Alacantra headliners samt nappa skinninteriør av høy kvalitet. Vi har til og med gjort et par forbedringer på interiøret slik at det vil være bedre en det du har sett i demobilen vår på Alnabru.

Du trenger ikke bekymre deg. Bilen kommer levert med det som er lovet.

Jeg håper dette var til hjelp. Er det noe mere du skulle lure på er det bare å si fra. Ha en fin dag.

Med vennlig hilsen

Kind Regards

Heidi Torgnes


Om det også gjelder vanlig Performance, står det ingen ting om. Men ikke umulig.

Jeg fikk også svar fra Heidi for en uke siden, om at alcantara hedliner var inkludert på vanlig performanse.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

kimlillebo

Jeg fikk denne presiseringen med George Blankenship akkurat nå:

"Hi Kim,

Sorry for the confusion.  No, unfortunately we only install one color of headliner and seat belt arm, and that is tan.  Perhaps we will be able to offer more options like this in the future, but for now there is only one option.

Best regards,
George"

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

ducktolate

Ser dessverre ut som om det blir en stund å vente på dette. Dette var svaret jeg fikk på oppfølgingsmail jeg sendte til Roxana.

Hi Ducktolate,

I understand where you are coming from. We are currently monitoring the interest of our customers, if the demand is there we will probably be able to offer something in the far future.

But I cannot recommend to wait for this, as I do not know if and when it would come.

frskby

Prøvekjørte TMS i dag for andre gang.
Første gang var Performance, i dag visstnok en "nedstrupet" Performance som var strupet til ca 350 hk iflg selger.

Det var en betydelig forskjell på disse bilene synes jeg faktisk rent effektmessig. Versjonen med 416 hk gikk relativt mye bedre.

Hadde egentlig bestemt meg for å ikke ta Performance, men ble jammen litt usikker nå.

Den går jo alikevel bedre enn de fleste andre biler, men når forskjellen var såpass merker ble jeg plutselig usikker igjen...

Noen andre som har prøvd både den sorte (med tyske skilter) og den i sølv på Alnabru? Den sølvgrå er den som visstnok er "strupet" ned...
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

RunarBT

Sitat fra: frskby på onsdag 17. april 2013, klokken 20:20
Prøvekjørte TMS i dag for andre gang.
Første gang var Performance, i dag visstnok en "nedstrupet" Performance som var strupet til ca 350 hk iflg selger.

Det var en betydelig forskjell på disse bilene synes jeg faktisk rent effektmessig. Versjonen med 416 hk gikk relativt mye bedre.

Hadde egentlig bestemt meg for å ikke ta Performance, men ble jammen litt usikker nå.

Den går jo alikevel bedre enn de fleste andre biler, men når forskjellen var såpass merker ble jeg plutselig usikker igjen...

Noen andre som har prøvd både den sorte (med tyske skilter) og den i sølv på Alnabru? Den sølvgrå er den som visstnok er "strupet" ned...

Er du sikker på at den var strupet ned?
Meg bekjent er bilene like, kun sperret på 140km/t av sikkerhetsårsaker.

frskby

Sitat fra: RunarBT på torsdag 18. april 2013, klokken 18:19
Sitat fra: frskby på onsdag 17. april 2013, klokken 20:20
Prøvekjørte TMS i dag for andre gang.
Første gang var Performance, i dag visstnok en "nedstrupet" Performance som var strupet til ca 350 hk iflg selger.

Det var en betydelig forskjell på disse bilene synes jeg faktisk rent effektmessig. Versjonen med 416 hk gikk relativt mye bedre.

Hadde egentlig bestemt meg for å ikke ta Performance, men ble jammen litt usikker nå.

Den går jo alikevel bedre enn de fleste andre biler, men når forskjellen var såpass merker ble jeg plutselig usikker igjen...

Noen andre som har prøvd både den sorte (med tyske skilter) og den i sølv på Alnabru? Den sølvgrå er den som visstnok er "strupet" ned...

Er du sikker på at den var strupet ned?
Meg bekjent er bilene like, kun sperret på 140km/t av sikkerhetsårsaker.

Det var selgeren som var med på prøvekjøringen som sa dette da jeg synes denne sølvgrå gikk dårligere enn den svarte.
Kan forøvrig avkrefte at den svarte er sperret på 140... :-)
Den i sølv testet jeg ikke dette på.
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

RunarBT

Eg spurte om dette i går, og fikk info om at ingen er strupet på hk, så det er fullblods performance begge to. Dei vil og få inn flere biler, også standard i løpet av kort tid, mulig også p+ uten at han eg kjørte med visste det sikkert.

Kallagtunet

#207
Sitat fra: frskby på torsdag 18. april 2013, klokken 19:46
Det var selgeren som var med på prøvekjøringen som sa dette da jeg synes denne sølvgrå gikk dårligere enn den svarte.
Kan forøvrig avkrefte at den svarte er sperret på 140... :-)
Den i sølv testet jeg ikke dette på.

Rusk i inverteren :-D?

Skjemt til side.

Noen som har noen betraktninger knyttet til forventet batterislitasje på Perfomance versus Standard?

Det er snakk om slitasje på batteriet ved hurtiglanding, men belastning på batteriet når en gir full guffe på Performance må jo være større enn ved en standard og en større belastning enn det en har ved hurtiglanding. Dvs en Performance kjørt intenst dvs utnytte full akselerasjon tett og ofte av en nyfrelst "elbilist" vil være en potensiell bombe mhp batteri levetid om noen år?

jkirkebo

Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 20. april 2013, klokken 13:36
Noen som har noen betraktninger knyttet til forventet batterislitasje på Perfomance versus Standard?

Det er snakk om slitasje på batteriet ved hurtiglanding, men belastning på batteriet når en gir full guffe på Performance må jo være større enn ved en standard og en større belastning enn det en har ved hurtiglanding.

Større enn standard 85kWh ja, men mindre belastning enn på 60kWh modellen.

60kWh: 225kW/60kWh=3,75C
85kWh: 270kW/85kWh=3,18C
P85: 310kW/85kWh=3,65C

Jeg tror ikke denne forskjellen vil merkes i praksis. Dessuten vil 85/P85 ha mindre batterislitasje enn 60kWh siden utladingssyklusene i gjennomsnitt blir grunnere og færre ved samme kjørelengde.

Til sammenligning:

Leaf 80kW/24kWh=3,33C
Opel Ampera: 115kW/16kW=7,18C


Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kallagtunet

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 20. april 2013, klokken 13:46

Større enn standard 85kWh ja, men mindre belastning enn på 60kWh modellen.

60kWh: 225kW/60kWh=3,75C
85kWh: 270kW/85kWh=3,18C
P85: 310kW/85kWh=3,65C
Leaf 80kW/24kWh=3,33C
Opel Ampera: 115kW/16kW=7,18C

Jeg vil tro at en P85 i de rette hender vil ligge mye mer av sin levetid opp mot 3,65C enn noen av de andre kandidatene som kanskje ikke innbyr like mye til fart og morro som en Telsa P85.

3,65c hvor heftig er det for en celle i seg selv? Jeg kan ikke nok batteri kjemi til å ha noe formening.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA