Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Performance vs. Standard

Startet av OleJA, fredag 11. januar 2013, klokken 11:36

« forrige - neste »

cdabel

#135
Så, hvis de hadde villet det, kunne de når EU produksjonen starter laget samtlige norske biler i løpet av tre uker og fraktet de i en roro direkte til Drammen?  Jeg stemmer for den løsningen.  :)

Edit: back on topic. Jeg sysnes svart perf interior passer utrolig fint til rød lakk, og er nesten grunn nok for min oppgradering.
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

Cirion

Sitat fra: cdabel på onsdag 27. mars 2013, klokken 20:31
Så, hvis de hadde villet det, kunne de når EU produksjonen starter laget samtlige norske biler i løpet av tre uker og fraktet de i en roro direkte til Drammen?  Jeg stemmer for den løsningen.  :)
SCARY! Hva om roro skipet går ned....
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Stig O

Flere i USA har mottatt Performance biler med stofftak, og ikke alcantara den siste uken.Håper dette er en produksjonsfeil og ikke en innsparing og effektivisering. Det er i så fall en alvorlig sak for Tesla og ikke annonsere en slik forandring uten å innformere kundene.Nå har vi misstet 21" hjul og nå kanskje alcantara tak også, som jeg synes hever interiøret betraktelig. De skulle jo heller kommet med sort alcantara som et ekstra valg i stede.Er veldig spent på hva Tesla sier til klagene.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Muffinman

#138
Tesla bør trå veldig forsiktig i forhold til eksisterende reservasjonsholdere. Hvis dette stemmer vil nok mange hoppe av eller gå for standard.

Kallagtunet

#139
Sitat fra: Stig O på fredag 29. mars 2013, klokken 18:58
Flere i USA har mottatt Performance biler med stofftak, og ikke alcantara den siste uken.Håper dette er en produksjonsfeil og ikke en innsparing og effektivisering. Det er i så fall en alvorlig sak for Tesla og ikke annonsere en slik forandring uten å innformere kundene.Nå har vi misstet 21" hjul og nå kanskje alcantara tak også, som jeg synes hever interiøret betraktelig. De skulle jo heller kommet med sort alcantara som et ekstra valg i stede.Er veldig spent på hva Tesla sier til klagene.

Skummel politikk for en ny produsent å irritere kundene på denne måten. Spesielt ille er det i USA der Tesla konkurrerer med etablerte premium merker (men det er sikkert ikke kjekt heller for Norske kunder). Hvor mye tror dere de sparer i produksjon på på å bruke kjipt stoff (som on a sidenote stoff som er lys beige og som kun passer til lyst beige av interiør fargene, hvorfor i allverden har en ikke valgt en nøytral lys grå, gjerne med svart som opsjon) dette 50kr, 100 kr?

Det mest bekymringsfulle er vel følelsen knyttet til hvis Tesla må kjipe inn på dette for å spare penger, hvor godt står det egentlig til med økonomien i selskapet?


Stig O

Håper bare at dette er feil, og at den siste uken med helligdager har gjort dårlig kommunikasjon med kundene enda dårligere.Tenker på diskusjonen rundt Tesla som premium merke så er jo dette totalt skivebom. Ellers er jeg enig med valg av farger på taktrekket.Da blir det merkelig å lese at de har droppet ryggesensorer med hensyn til et rent design!!??
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Kallagtunet

#141
Ut i fra den begrensede kommunikasjonen som er gitt til de som har reagert på dette i USA ser det ikke ut som det er et midlertidig sak eller en tilfeldig feil i produksjonen. Det ser ut som Tesla har gjort ett bevisst valg om å slutte å produsere med Alkantara tak, og informert internt om det men ikke sine kunder... En merkelig tilnærming av en produsent som bygger sin markedsføring kun på word of mouth fra sine fornyde kunder (kunder som i tillegg typisk er vant til premium biler og i tillegg der en stor andel er aktive på nett fora). Jeg kan ikke si annet enn at dette virker som en høl i hue besluting som kan koste dem mye mer enn de 50 kronene de sparer i stoff. Jeg vil anta at de sitter igjen med dobbelt så mye i avanse per bil på performance utgaven og to kunder som nedgraderer til standard så tenker jeg hele fortjenesten deres på dette er tapt...

Og ja design elementet i forhold til rygge sensor er heller ikke betryggende, kan de heller ikke si som det er, vi hadde ikke tid og råd til å intergrere det i første årsmodell (det kommer nok senere...)

Epleskreller

Har det vært alcantara i taket med både standard og pano på performance? Regner med at det er mer enn 50,- pr tak å spare og avansen er neppe dobbelt så høy på performance som standard 85..

Men jeg er enig i at Tesla bør være bedre på å gi alle spesifikasjoner på hva man får så man ikke får noe dårligere/billigere enn det som forventes.. men at de ønsker en enklest mulig produksjonslinje har jeg stor forståelse for. De er fremdeles nybegynnere på å drive bilfabrikk, informasjon og distribusjon..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Stig O

Sitat fra: Epleskreller på lørdag 30. mars 2013, klokken 11:00
Har det vært alcantara i taket med både standard og pano på performance? Regner med at det er mer enn 50,- pr tak å spare og avansen er neppe dobbelt så høy på performance som standard 85..

Men jeg er enig i at Tesla bør være bedre på å gi alle spesifikasjoner på hva man får så man ikke får noe dårligere/billigere enn det som forventes.. men at de ønsker en enklest mulig produksjonslinje har jeg stor forståelse for. De er fremdeles nybegynnere på å drive bilfabrikk, informasjon og distribusjon..

Det er jeg helt uenig i! Her er det tross alt en produksjon som er innarbeidet i snart ett år, og ikke noe nytt de skal begynne med.Er det sparing de er ute etter tror jeg de fleste hadde betalt denne merkostnaden glatt. Det er det kanskje på tide vi får som overaskelser i stede for dette.  Dessuten er det jo framgansmåten som er det mest kritikkverdige.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Havebigfun

Hovedfeilen er åpenbart kommunikasjonsstrategien- Man er nødt til å spørre seg: Hva er neste??
Jeg får følelsen at det ikke er/blir nok på bunnlinjen som er hovedmotivasjonen. Om det var en teknologisk forbedring hadde vi sikkert hørt det med noen halleluja i refrengen.
Kanskje økonomien er spinklere enn de mest optimistiske av dere håper.
For meg er taktrekket uansett ingen dealbreaker- men jeg blir mere var på neste nedgradering og synes kanskje etterhvert at std 85 holder. :(


Kallagtunet

#145
Sitat fra: Epleskreller på lørdag 30. mars 2013, klokken 11:00
Har det vært alcantara i taket med både standard og pano på performance? Regner med at det er mer enn 50,- pr tak å spare og avansen er neppe dobbelt så høy på performance som standard 85..


Innkjøpt i store kvanta tror jeg ikke det er mange kroner å spare på stoff... Om avansen er dobbel eller ikke vet jeg ikke men at en høyeffekts inverter og oppgraderte skinnseter og karbon koster tesla mange kroner tviler jeg sterkt på. Dvs de 60k ekstra for performance når en trekker fra det som er tillegg av utstyr på den i forhold til standard (der bil bransjen lever på avansen på ekstrautstyr) stort sett er netto fortjeneste til Tesla.

sindrej

Dette lover ikke bra.  Tesla bør være veldig forsiktig med slike stunt.  Personlig så MÅ jeg absolutt ikke ha Tesla.  Noe sånt kan være nok til å bikke meg fra kjøp til ikke kjøp.

Kallagtunet

#147
Jeg tror heller jeg ville satset på å overrasket kundene positivt med småting som ikke koster dem noe i denne fasen... Gulvmatter (at folk må betale ekstra for det i en Panamera prisklasse bil virker for meg ynkelig), spesial tilbud på vinterdekk, gratis første service en slik ut kjiping som dette... Men økonomien i selskapet er kanskje ikke så robust som de liker å gi intrykk av.

Og jeg tror at man skyter seg lengre opp enn i foten hvis folk på bakrunn av dette velger vekk performance eller Tesla.

TS

Det er mulig at dette med taktrekket skyldes at de forsøker å forbedre takhøyden med noen mm, noe de annonserte med da Elon og Georg talte på Alnabru.
Nå er det slik at ingen vet nøaktig hva EU modellen vil inneholde av forbedringer , så det er mulig vi blir positivt overrasket.
Men, er helt enig i at de må passe seg. Det er en kritisk periode for verdens yngste bilprodusent...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

el-fanboy

Jeg synes denne tråden har utvikla seg til å bli en skikkelig sutretråd. Tør jeg anmode om å fortsette sutringen i riktig tråd:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6850.msg73460.html#msg73460
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA