Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Min Tesla

Startet av Taubu, torsdag 10. januar 2013, klokken 14:55

« forrige - neste »

Muffinman

85kwh performance
Mørk grå
Tech
Sort skinn
Blir sikkert gått for originale 19", man får mye fine dekkpakker i 20-22" for samme pris som oppgraderingen til 21" koster. Om noe passer på bilen blir en annen sak. Mulig jeg lar meg friste av originale  grå 21".

petersv



Ser ikke så verst ut den der.

Muffinman

Jepp, det er slik det blir hvis fristelsen blir for stor. Forresten litt dumt hvis de ikke lager en mer elegang løsning for å feste skiltet foran enn det jeg har sett rundt på nettet. Den minst pene delen av bilen er grillen, og det hjelper ikke med ei rektangulær blikkplate klint midt på...

Jejl

Det burde vært forbudt å sette på nr-skilt som ødlegger for aerodynamikken.

petersv

Det er vel bare å få en skiltmaker til å lage et som er krummet. Så lenge det er innenfor regelverket burde det gå fint.

Epleskreller

85kWh standard
Barneseter
Techpakke
Sort eller brun farge
Muligens dobbellader, usikker på behovet og hvor mye jeg vil oppgradere el-anlegget i garasjen. Må få en elektriker på inspeksjon som kan litt om muligheter, begrensninger og priser.. Ser for meg å kjøpe en model X om ca 3 år og en gen 3 senere. S'en blir solgt enten ved kjøp av X eller Gen3..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Nuvolari

Hei,

Dette er min første posting her. Dersom Tesla ikke går går konkurs i løpet av uken er det mye som tyder på at jeg legger inn en bestilling innen kort tid.

Har foreløpig følgende spec:

- 85 kWh Model S Performance
- Farge std svart
- Panoramatak i helglass
- Hjul 21" Grå
- Nappa-skinn i grå
- Aktiv luftfjæring
- interiørlister i karbon
- Tech-pakke
- Pakkehylle

Spørsmål, jeg finner ikke dekkdimensjoner på hhv 19" og 21". Noen som kjenner disse?
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

OleJA

Sitat fra: Nuvolari på lørdag 12. januar 2013, klokken 23:51
Spørsmål, jeg finner ikke dekkdimensjoner på hhv 19" og 21". Noen som kjenner disse?

245 hhv 45 og 35 profil

tk74

Noen som vet hva boltsirkelen er på disse hjulene ?
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

Stig O

Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Spinner


OleJA

Sitat fra: Sbr på søndag 13. januar 2013, klokken 16:58
Sitat fra: Stig O på søndag 13. januar 2013, klokken 09:33
Samme som BMW, 5x120 ET40
Men centerbore 64mm, BMW har 72,5 mm :)

Har hørt det skal være samme som Mercedes-et-eller-annet. Tror Tesla kjøper endel komponenter derifra ....

Stig O

Sitat fra: Sbr på søndag 13. januar 2013, klokken 16:58
Sitat fra: Stig O på søndag 13. januar 2013, klokken 09:33
Samme som BMW, 5x120 ET40
Men centerbore 64mm, BMW har 72,5 mm :)

Stemmer det! Så hvis man skal ha uorginale felger så blir det stort sett felger til BMW med senterringer.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Gjermund

Hva med dekktrykkmåleren? Er det noe som kobles til hjulet på noen måte? Har ikke hatt bil med så moderne utstyr...

jkirkebo

Sitat fra: Gjermund på mandag 14. januar 2013, klokken 08:34
Hva med dekktrykkmåleren? Er det noe som kobles til hjulet på noen måte? Har ikke hatt bil med så moderne utstyr...

Dekktrykksmåleren er en sensor som sitter i forbindelse med ventilen på hjulet. Den overfører informasjon trådløst til bilen. Sensorene får du kjøpt fra Tesla, og de må også programmere bilen når du setter på hjul med nye sensorer. Trikset om du skal ha uoriginale hjul er derfor å kjøpe et sett med sensorer på forhånd slik at dekksjappa får montert disse, og deretter stikke innom et av Teslas servicecenter siden for å få programmert de. Inntil sensorene er programmert (eller om de ikke er montert) vil du få en feilmelding under speedometeret.

Til Roadster får man kjøpt instrumentet du trenger for å programmere de, forhåpentligvis blir det tilgjengelig for Model S også. Evt. en innebygd programmeringsløsning som enkelte andre tilbyr, dette kan ordnes med software-oppgradering.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA